Yıldız - üçgen sorunu , yardım.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
motorun üçgene geçerken besleme kaynagında anlık voltaj çökmesine yol açıyor bu çökme kontoktör bobini bıraktırıyor olabir. bunu da anlayabilmen için üçgen anında flamanlı bir ampül varsa onu gözlemle,multimetrede anlık düşüşleri göremeyebilirsin. ama yakalaybilirsen üçgen anında besleme voltajını da ölçmeyi deneyebilirsin,,,pano bağlantında herhangi bir sorun yok kayış boşta y/üçgn geçişin oluyor..
saygılar....
 
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim , sorunu çözdük. Olay motorun yükteyken aşırı akım çekmesinden dolayı gerilim düşümü oluyor. Gerilimin 220V altına düşmesinden dolayıda M kontaktörü bırakıyor. Kumanda %100 sağlam. Motorun aşırı akım çekmesinin nedeni ise makinanın kayışı çıktı. Sorun başından beri mekanikmiş , uğraştırdı bu sorun ama sonunda çözüldü. Bilgilerimizi tazelemiş olduk. Yardımcı olan arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür ediyorum...
 
bence tüm olanakları gözden geçir.kontaktörün gücüne bak 11 kw yı karşılamalı, yanılmıyorsam üçgen için tf 43 olmalı, yıldız bir küçüğü olabilir, (tabi Siemens kontaktörden söz ediyorum) karşılamalı kumandanı kontrol et gerekirse söküp, yeniden bağlantıları yap.
her şeyden eminsen kontaktörü değiştir.
 
arkadas senın sebeke voltajı motor ucgene gecerken dusuyordur kontaktor bu kısa zaman dılımınde bırakır
 
arakadaşım 1 üçgen kontaktorun a1 ucuna giden kabloyu yıldız kontaktorun normalde kapalı kontağından geçirmen lazım 2incisi zaman rolesinın a1 ucuna giden kabloyuda ücgen kontaktorun normalde kapalı kontağından geçirmen lazım ve üçgen kontaktoru üçgen kontakrun normalde açık olan kontağın üzerinde muhurlemen lazım kontaktörun enerjiisi kesilmeden atmaz sikorta aşırı akım rolesi varken neden kontaktor atsınki
 
Tüm yazılanları okudum...
Hem bu arıza, hem yazılanlar ayrı ayrı ders niteliğinde... Teşekkürler sayın meslektaşlarım...
Çok iyi olduğumu düşündüğüm kumanda da yeni birşey daha öğrendim. Konuyu ilk okumaya başladığımda aklıma Nötr sorunu gelmişti. Hat başında nötr de oksit yada zedelenme olabilir diye düşünmüştüm ama sorun mekanik çıktı...
Tekrar hepinize teşekkürler...
 
kardeşim motorunda problem var motorun rotoru kopuktur normalde çalışır ama yükte kaçırır ben şahsen bobinajcı olaraktan onayı veriyorum
 
deniz 77 kardeşim voltaj düşüyor olabilir bu durumda kontaktör tutmaz.kumanda devresine 220v luk küçük trafo koyabilirsin
 
çok acayip birşey olmuş anlaşılmaz bir olay kontaktörün termiği yok ki atsın boşta çalışıyorda yükte kontaktör nasıl bırakıyor çok ilginç bir olay ya anlatmada birşey var yada gözlemlemede diye düşünüyorum.
 
merhaba arkadaşım,
benim tavsiyem kumanda ve güç otomatlarını ayrı kullan. yani güç otomatın kapalıyken kumandayı deneyip sorun olup olmadığını gör. muhtemelen sorunun kumandadan...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
129,740
Mesajlar
929,463
Kullanıcılar
452,467
Son üye
smtozn97

Yeni konular

Geri
Üst