Yeni CNC'nin zamanı geldi

Suat videoyu seyrettim gerçekten sağlam makine olmuş.;)Eline sağlık...

Bu arada ben kendimi dağınık biliyordum ama senin cnc 'nin tabla boşluğundaki malzemeleri/takımları görünce rahatladım biraz:D
 
İnşaat müh. okudum ama birkaç yıl dışında meslek olarak yapmadım. Isı farkları maddeye bağlı değişik oranlarda genleşme veya büzülmeye yol açar, bu iki katına çıkar demek değil. Raylarda sıcaklık farkları nedeni ile uzar veya kısalır, sürtünme demedim yanlış anlaşılmış. CNC de farklı olarak sürtünme nedeni ile dedim. Bildiğim peri bacaları yumuşak volkanik kayadan oluşur. Üzerindeki daha sert kaya parçası alttaki kısmı aşınmaktan koruduğu için o şekiller ortaya çıkmıştır. Eğik rulmanlarda sizin belirttiğinize ilave alt veya üst bilezikte mikron mertebelerine inen genişlik farkları ile de preload uygulanabiliyor.
 
Suat videoyu seyrettim gerçekten sağlam makine olmuş.;)Eline sağlık...

Bu arada ben kendimi dağınık biliyordum ama senin cnc 'nin tabla boşluğundaki malzemeleri/takımları görünce rahatladım biraz:D
Evet biraz daginigim. Atolyeye masa raf yapmadan CNC yapinca boyle oldu :)
 
@togitogi
Kendini iyi hissedeceksen odamın da fotoğrafını çekeyim :)
 
Yukarıdaki örnekleri sadece sıcaklığın, genleşmenin önemine dikkat çekmek için yazdım. Her şeyi bilmek gibi bir iddiam hiç olmadı, yanlışlarım olursa söylemekten de düzeltmekten de çekinmem. Tam tersi öğrenmeyi severim, gerekmediği halde torna yazılarını okumak veya CNC videosu izlerken karşıma tesadüfen çıkan ilginç bir konunun başından saatlerce kalkamamak gibi. Yeni tanışıyoruz, zamanla birbirimizi daha iyi anlarız.
 
Madem konu açıldı, ilginç gelebilecek bir örnek. Her zaman şikayet ettiğimiz karayollarının sık sık bozulmasının önemli nedenlerinden biri, suyun yoldan uzaklaştırılamamasıdır. Su varsa iyi sıkışmış bile olsa stabilize alt yapı veya daha altındaki dolguya sızar, donduğunda genleşerek daha büyük kılcal çatlaklara yol açar. Bu kısır döngü devam eder ve yolu bozar.
 
Abovv mevzuu almış gitmiş,,
Taş, kaya, peribacaları, tren rayları, asfaltaki su gideri, onun sürtünmesi, bunun ısısı, genleşti, hopladı, ses verdi,,,
Rulmanların yerlerine takılması, çakılması için hocanında dediği gibi toleransları vardır.
Hiçbir fikriniz yoksa, konu içinde geçen rulmanların, çekiç g*tü (sap tarafı) ile veya 200 gr.'lık fındık çekiç ile tıklanarak yerine takılması, mümkünse çıkmasın diye de, vida civata yerine sekman kullanılması iyidir.

Kullanım amacına göre presde çakılanıda vardır. (Araba aks rulmanları gibi, ısı, yük vs. ne ararsan var.)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst