Çarpılma sonucu Kaçak Akım Rolesi Açmadı. Neden?

Elimin altında KAKR ve bir sosis olsa da deneme yapsam ...

Efsane avciligina mi merak saldiniz:)
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Arkadaşlar yeni bitirmiş olduğum villa tesisatında bina girişindeki sayaçta 4x63Amp. 300mA. Siemens k.a.k.r. takılı.
Çarpılmanın olduğu katta ise 4x40Amp. 30mA. k.a.k.r. takılı.
Dün o katta çalışan hizmetli banyoda fön makinasının kablosunun tekinin açılması ve faz kablosuna direk teması sonucu dediğine göre ateş çıkmış, eli yanmış ve çarpılmış.
Bu gün gittim baktım. Topraklama güzel, nötr ile toprağı kısa devre ediyorum iki k.a.k.r. de atıyor. Fönün dibinden kablonun birisi açılmış, patlama karartısı var. Diğer yanındaki kablonun izolesi sağlam.
Benim merak ettiğim o kadar çarpılmaya ve kıvılcıma rağmen neden iki k.a.k.r. de atmadı ve bu yaralanma, çarpılma meydana geldi.
K.a.k.r. sinin çarpılma anında belli bir değerde atması gerekmez mi?
Yardımcı olursanız sevinirim.

Merhaba.Sn.piramit61;Öncelikle çarpılan kişiye büyük geçmiş olsun da diyelim,Allah korumuştur,başından büyük bir tehlike de geçirmiştir.

Burada çarpılma olayı kablosu sıyrılan kablodan çıkan faz ve nötr kablolarına el teması ile olmuş gibi de görünüyor.Ayak temasında,ayaklarında yalıtkanlık derecesi yüksek terlik veya tahta takunya da olmuş olmalıdır diye tahmin ediyorum.Bu nedenle beton yoluyla (toprak zeminine) kaçak akım hiç de gitmemiş,30mA'in çok altında geçen KAR'daki toroidin dengesini bozan akım da,sadece el temasında kalındığı sırada aşağı yukarı %50'ye %50 gibi yarı yarıya orantılı geçmiş bu çarpılan kişinin elindeki derisinin üzerinden.Zaten patlama (Büyük bir ark) olduğundan,çarpılan kişi birazcık da panik yaparak,bu suretle de elinden makinenin çıplak bakır iletkenlerinin olduğu bu kablosunu refleksle uzaklaştırarak daha fazla amper derecesinde tehlikeli akımların direk üzerinden akmasını da kendisi önlemiş gibi görünüyor.

KAR'dan gelen faz ve nötr eşit akım miktarında geçerek çarpmaya neden de olsa,KAR'deki toroid bundan hiç de etkilenemez.Çünkü bu durumda terazinin kefelerinde denge hiç de bozulmamış,ayni şekilde korunmuş olur.Bu nedenle KAR'nin atmamasının tek nedeni de budur.Diğer üyelerimiz de ayni gerekçeyi açıklıkla da zaten belirtmişlerdir.Kolay gelsin.Tekrar geçmiş olsun.Sağlıcakla kalın.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,972
Mesajlar
922,200
Kullanıcılar
451,167
Son üye
emrozgnnn

Yeni konular

Geri
Üst