Çift motorlu X eskenli cnc router projesi.

Step motorda olmaz. Dümenden olur..

[emoji1][emoji1][emoji1][emoji1]Ticari nedenlerden diyemiyorum[emoji1][emoji1][emoji1][emoji1]
Sent from my LG-K430 using KontrolKalemi Forumu mobile app

Abi bunu biraz açar mısın, sağlıklı bir şekilde çalıştırıyorum da ben?
 
Yanlış anlaşılmaması adına eklemek istediğim bi kaç durum var haliyle konuyu açalı baya bi oldu ilk mesajda aynı soruyu sordun zaten diye düşüneceksiniz.

Kısa bir akış yapayım. Bi gazla motor alarak başladığım(çok büyük hata) bu iş altından kalkamayacağımı, zaman sorununu göz önünde bulundurunca motorları uygun bir fiyata iade ederek sonlandı. Sonra satın alma opsiyonu öne çıktı ve bi makina sipariş ettim gel gelelim nasıl aklımdan çıktı bilemiyorum zerre kadar adım kaçırmayla alakalı sohbet etmedik sipariş sırasında. Dün gece forumda dolanırken başlığı görüp ilk mesajı okuyunca aklıma düştü. Sabahta uyanır uyanmaz firmayı aradım. Durum bu.
Bence almak istrdiğin seyi seninde satanlarında ne tecrübesi ne haberi vede ciddiyeti yok..

Sent from my LG-K430 using KontrolKalemi Forumu mobile app
 
Abi bunu biraz açar mısın, sağlıklı bir şekilde çalıştırıyorum da ben?
İddalı konuşmakta hoşlanmıyorum.. Ama tamirini yaptığım bir cnc de aynı montajlıydı ve her iki tarafın birbirinde farklı hareket etme neseni tek sürücü cift motordu..
Yöntem 1 pulse kaynağı 2 süeücü 2 motor..
Bunu dijital cetvelle ölçerek makinayıda yapan firmaya göstermiştim ve onlarda ilkkez görüyoruz diyip şaşırmışlardı..

Sent from my LG-K430 using KontrolKalemi Forumu mobile app
 
İddalı konuşmakta hoşlanmıyorum.. Ama tamirini yaptığım bir cnc de aynı montajlıydı ve her iki tarafın birbirinde farklı hareket etme neseni tek sürücü cift motordu..
Yöntem 1 pulse kaynağı 2 süeücü 2 motor..
Bunu dijital cetvelle ölçerek makinayıda yapan firmaya göstermiştim ve onlarda ilkkez görüyoruz diyip şaşırmışlardı..

Sent from my LG-K430 using KontrolKalemi Forumu mobile app

Tek sürücü çift motorda dediğin hatanın olması bence çok olası, ama sonuçta pulse dediğimiz şey sinyalin logic0dan logic1e geçmesi ya da tam tersi, bunu eğer aynı kararlılıkla 2 sürücüye paylaştırabilirsek bir sorun yok gibi (en azından şuana kadar olmadı bende).

Tabi bu bağlantı şekli bir pulse çıkışını çatal gibi 2ye bölüp 2 sürücüye birden bağlamak demekdeğil, elektronik olarak bu işin basit bir yöntemi var, tek sinyalle 2 transistörü ya da (en az 100khz destekleyen) opto-coupleri tetiklemek gibi.
 
çatallayarak da yapanları gördüm ..
sinyal uçlarını sürücülere kabloyu kısa tutarak çatallayarak yapanlarda sorun olmadı.

benim düşüncem şu
tek sinyal - tek sürücü(6amper) - iki motor(3er amper)
bu şekilde hiç denenmedi örneklerini de görmedim olabilitesi biraz var. tabii kablo uzunlukları dahi eşit olmalı
 
çatallayarak da yapanları gördüm ..
sinyal uçlarını sürücülere kabloyu kısa tutarak çatallayarak yapanlarda sorun olmadı.

benim düşüncem şu
tek sinyal - tek sürücü(6amper) - iki motor(3er amper)
bu şekilde hiç denenmedi örneklerini de görmedim olabilitesi biraz var. tabii kablo uzunlukları dahi eşit olmalı
İlk dediğin oluyot sinyal dijital olduğu sorun olmuyo ama alttaki doğru değil yaparsan çalışırmı evet çalışır hatta oldu mu da hatayı bulamassın

Sent from my LG-K430 using KontrolKalemi Forumu mobile app
 
çatallayarak da yapanları gördüm ..
sinyal uçlarını sürücülere kabloyu kısa tutarak çatallayarak yapanlarda sorun olmadı.

benim düşüncem şu
tek sinyal - tek sürücü(6amper) - iki motor(3er amper)
bu şekilde hiç denenmedi örneklerini de görmedim olabilitesi biraz var. tabii kablo uzunlukları dahi eşit olmalı

Bu "çatallama" işlemi teknik olarak bir sorun çıkarmıyor ancak işler ilk kötüye gitmeye başladığında o 2 motorun bir hata ile/ adım kaçırma olasılığı ya da pozisyonunu kaybetme ihtimali teorik olarak 2 katına çıkmış oluyor. Bunun yerine her iki sürücüyü de sağlıklı pwm sinyallerini, bu sinyalleri elektronik olarak çoklayıp ulaştırmak bence işin en garantisi.

İkinci dediğin olay, 6 amper sürücü 3 amper x 2 motor olayının ise bence yarardan çok zararı var, hem dediğin gibi herşeyin özdeş olması lazım; kablo uzunluğu, maruz kaldıkları emi, maruz kaldıkları yük (en iyi tasarlanmış iskeletin bile aynı ekseninin sağında ve solunda fark var, bu fark servo enkoderleriyle anlaşılabiliyor). Step motor sürücüleri bildiğim kadarıyla akım sınırlama, ters akımı ölçerek bir sonraki hamlenin ne olacağına ve dolasıyla mikrostepin bir sonraki durumuna karar verme gibi yetileri var. 1 sürücüde 2 motor kullanarak bunların hepsini tehlikeye atmış oluyoruz.

İlk dediğin oluyot sinyal dijital olduğu sorun olmuyo ama alttaki doğru değil yaparsan çalışırmı evet çalışır hatta oldu mu da hatayı bulamassın

Sent from my LG-K430 using KontrolKalemi Forumu mobile app

Benim tek sinyal 2 sürücülü sistemimde bile oluşan bir hatayı yapısı böyle olduğu için çok zor tespit edebilmiştim. Sürücülerden biri bir yöne doğru çalışırken diğer yöne hatalı çalışıyordu. Bense sorunun sinyal tarafında olduğunu zannederek günlerce oyalandım.

Tek sinyalle 2 sürücüyü çalıştırmak bence bazı durumlarda gerekli ve mantıklı, aynı eksenin ikinci motoru için özel bir dijital sinyal çıkışı elektronik ve yazılımsal açıdan büyük külfet. Ama tek sinyal tek sürücü çift motorun gerekliği olduğu bir senaryo bence yok, ucuza kaçmak dışında.

Step motor sürücüleri zaten çok pahalı şeyler değil, bence ekonomi yapılması gereken yer bu sürücüler olmamalı
 

Forum istatistikleri

Konular
130,115
Mesajlar
933,271
Kullanıcılar
453,179
Son üye
canerakdeniiz

Yeni konular

Geri
Üst