ıyı bır vakumlama

Dostum merhabalar,

Vakumlamanın mantığını az çok bildiğinizi yazılarınızdan ve sorgulamanızdan anlıyorum. Bir şarj manifoldunda sıfırı görmek yeterli olmuyor malesef. Vakum ayrı bir iştir aslında.

Vakumlama,

Soğutma sistemlerinde önemli bir etkendir. Bir soğutma çevrimi içerisindeki termodinamik gazın basınçlarıyla doğrudan etkilidir. Genelde split klimalar +3 C derece buharlaşma ve +50 C derece kondenzasyon sıcaklıkları ve bunlara karşılık gelen basınçlarda dizayn edilir.

Bu ne demektir ve vakumla alakasına bağlarsak,

Bir soğutma sistemi belli bir soğutucu akışkan alır. Bu sistemde dönen akışkan içerisinde hava , azot , karbondioksit gibi atmosferik gazlar olduğunda gerekli hacimde fazladan gaz bulunması yeterli alanı kullanamamak demektir. Bu tür yoğuşmayan gazlar kondenserde yer kaplayacağı için soğutma verimli olmaz.

sistem verimi düşer. Ayrıca içeride oksijen gibi oksitleyici bir gaz olması yağı gazı ve metallerin sağlığı açısından iyi değildir. Sistemdeki yağın bozulması kompresör ömrünü %100 etkileyecektir.

Vakumun ne kadar yapılması konusu aslında vakitle alakalı değil içerideki atmosferik gazların hangi basınçta bittiği ile alakalıdır. Ben vakumlama yaparken aşağıda görseli bulunan vakum manometresini kullanarak anlıyorum. Her cihazın vakumlama süresi aynı olmayabiliyor. Ama şuda var. Örnek veriyorum elinizdeki vakum kompresörü ile 12000 btu bir klima 20 dakikada vakuma iniyorsa siz 30 dakika bekleyip vakum işlemini tamamlayabilirsiniz. Bu biraz tecrübe ile belirlenebilir.

iyi bir vakumlama için aşağıdaki gibi bir vakum gösteren manometre ile 0 - 5 milibar mertebesine inip vanaları kapattıktan sonra bu basıncı belli bir süre koruyabiliyorsanız hem kaçak kontrolü yapmış olursunuz hemde vakumlama işlemini tam olarak yapmış olursunuz.

Ben genelde bir split klima montajnda ilk olarak bakır boru montajını bitirip vakumlama işlemine geçiyorum. Bu esnada elektriksel işleri yaparken de vakum kontrolünü yaparak vaktimi verimli kullandığımı düşünüyorum.

Kolay gelsin. ( yazı biraz uzadı umarım sıkılmadan okursunuz )

$_1.jpg
eyvallah ustam benım için yertlı oldu.
 
Kardeşim benim uyguladığım klimayı soğuk mod ta iken kapat ve vakumlama yap bir gram hava kalmayana kadar vakumlama yap sonra da bas gazı sıcak mod da vakum lama yapılmaz
 
eski tip klimalarda (inverter olmayan) ısıtma konumunda gaz toplama olayını aynlatmaya çalışalım arkadaşlar. ustalarımın dediği gibi ısıtma modunda gazı kompresör emme hattından iç üniteye basar dolayısıyla gazı motorda toplayamazsınız ama ; eğer 4 yollu vanaya yol veren bobinin soketlerini dış ünite klemensinden ayırırsanız klima ısıtma konumundada olsa gazını toplayabilirsiniz çünkü 4 yollu iptal olduğu için cihaz soğutma yapacaktır ;)
 
eski tip klimalarda (inverter olmayan) ısıtma konumunda gaz toplama olayını aynlatmaya çalışalım arkadaşlar. ustalarımın dediği gibi ısıtma modunda gazı kompresör emme hattından iç üniteye basar dolayısıyla gazı motorda toplayamazsınız ama ; eğer 4 yollu vanaya yol veren bobinin soketlerini dış ünite klemensinden ayırırsanız klima ısıtma konumundada olsa gazını toplayabilirsiniz çünkü 4 yollu iptal olduğu için cihaz soğutma yapacaktır ;)
Sonuçta cihaz yine soğutma modunda oluyor
 
Sonuçta cihaz yine soğutma modunda oluyor

İŞTE BENDE ONDAN BAHSEDİYORUM EVET SOĞUTMA MODUNDA OLUYOR AMA KUMANDADAN ISITMADA ÇALIŞIYOR! KIŞIN TOPLAYACAKSIN MESELA GAZINI, CİHAZI SOĞUTMADA ÇALIŞTIRABİLİR MİSİN? ÇALIŞIR, İÇ ÜNİTE ÖN PANELİ SÖK İÇ ÜNİTE SENSÖRÜNÜ BUL YERİNDEN ÇIKAR (BAZI KLİMALARDA DIŞ ÜNİTE SENSÖRÜ DE OLUYOR ONADA AYNI İŞLEM), ÇIRAĞIN ELİNE SICAK SU DOLU KABI VER, SENSÖRÜ İÇİNE SOKMASINI SÖYLE, KOMPRESÖRÜN DEVREYE GİRMESİNİ BEKLE GAZINI TOPLA... YADA DEDİĞİM GİBİ SÖK BOBİNİ ÇIRAĞIDA UĞRAŞTIRMA KENDİNDE UĞRAŞMA... YAZIN ORTASINDA ISRARLA ISITMADA GAZINI TOPLAMAK İSTİYORSAN DA KONU YİNE AYNI ÜSTTE YAZILAN GİBİ...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,850
Mesajlar
930,742
Kullanıcılar
452,705
Son üye
Payidarx

Yeni konular

Geri
Üst