selamlar, ben bu sayfada daha yeniyim,
yazima baslamadan evel hepinizden özür dilerim, türkceyi 35 sene sonra yeniden ögreniyorum.
direksiyon basinda kisa uyku denilen olanagini ( bir sürücünün o ana düsmemesi icin tabiki daha yararli ÖNLEMLER VAR ........)
mehanik /
Elektronik yönle karsilamak istediginizde iki sekil var.
I. Kamera sistemi fakat problemli (misal bir webcam, yüz (surat) taniyan bir program, göz kapaklarinin kac süre kapali (gözlük problem yaratiyor hele gündüz günesgözlügü tamamen yasak) kaldigini kontrol edip sonucta alarm veriyor.
II. Direksion kontrol. Daha verimli cünkü gece / gündüz farki gözlük tasimak, karanlik veya karsi gelen trafigin aydinlatmasi hic rol oynamiyor.
Bu kontrol insanin fiziksel yapisindan ve psilog hareketlerinden faydalaniliyor.
( misal isan kendini bildiginde sakin hareketlerle (cabukta olsa sakin sayilir) direksiyonu kiviriyor, uykuya dalicak bir insan ise bu sakin haraketlerden cok cok uzaklasiyor, yani daha uyumadan kendisini belli ediyor.
III. araba yoldan cikma kontrolü ( verdigim isim dogrumu ? kusura bakmayin türkcem icin )
Direksiyon kontrolü ile beraber cok cok faydali. (misal sol tarafta serit cizgi (yoldaki beyaz / sari boya) kontrolü, sag tarafta serit ve asfalt / toprak kontrolü, mesafe ölcme. olabilicek sartlar göz önüne / MCU programa yüklenip yeterli bir farktan sonra alarm.
bu yazdiklarimin bazisini Mercedes otomobillerinde kullaniyor.
bu kontrol cihazlarini kendileri yapmak veya daha iyi bir sekilde bilgi almak isteyenlere hos geldiniz diyorum, elimden geldigi kadar yardimda bulunacagim, bende bu anda türkcemi gelistirmis olurum.
tesekkürler ve selamlar.