Şarj dinoması hakkında uzman olanlardan yardım

Arkadaşlar merhaba,60A lik akü bağlı olan bir arabadan çıkma bir şarj dinamasu var bir arkadaşımda,ben bu şarj dinamasu ile biten aküleri şarj etmek istiyorum bunun içinde şarj dinamosunun mılıne bağladığım Şebeke ile çalışan bir elektrik motoru kullanacağım,yalnız şarj dinamolarının yüke dındıklerınde millerinin sertleştiğini duymuştum.Bu şarj dinamasonu çevirebileceğim motorun en düşük w ve devir oranını bildirebilirseniz sevinirim.Hepinize çalışmalarınızda başarılar dilerim...


Şarj dinamosu(Alternatör)ile yapılacak olan şarj işlemi;aynen kaynak işleminde,doğru akım için gerekli olan redresör grubu yerine,bir "asenkron motor-doğru akım dinamosu" grubu kulanılmaya benzetilebilir.Bu motorlu gruplar,genellikle redresör grubuna,kaynak dikişlerinin redresörlü gruba göre daha avantajlı görüldüğü,daha doğrusu yarıiletken teknolojisinin çok fazla da gelişmediği yıllarda başvurulan ve o yıllarda redresör grubuna göre daha ucuz olan fiyatları nedeniyle,verimsizliklerine rağmen belki bir tercih sebebiydi.Ancak alternatörü dinamik olarak çeviren harici bir güç kaynağı(Uygun debide olan şelale,dere,ırmak veya bir rüzgar gülü,vb.) bulunmuyorsa,bu şarj elektriğini elde etmek oldukça verimsiz olacaktır.Doğrudan doğruya bir redresör kullanmak daha uygundur.Sebebi de aslında aşağıdaki gibidir.

Motor grubuyla elektrik üretilmesi:
Şebeke elektriği-Ac asenkron motor-Mekanik enerjinin akuplasyonu-Dc dinamosu(Şarj dinamosu)-Dc şarj akımı çıkışı.

Redresör grubuyla elektrik üretilmesi:
Şebeke elektriği-Dönüştürücü bir transformatörle voltaj düşürülmesi-Redresör katına giriş-Dc şarj akımı çıkışı.

İkinci sistemde dikkat edilirse hareketli bir parça yoktur.Trafo verimine ve kullanılan redresörlerlerin verimine bağlı olarak yalnızca şarj esnasında bir miktar ısı kayıpları ve trafo,redresör kayıpları oluşur.

İlk sistemde hem asenkron motorda,hem de dinamoda verimlerine bağlı ısı kayıpları ve diğer kayıplara ek olarak bir de mekanik kayıplar,aküye bağlı iken dinamonun kısmen kısa devresiyle frenleme(Devir düşmesi) görülür.Bu yükteki devir düşümünde elektrik (Akım)verimi bir miktar daha aşağıya düşecektir.Son derecede verimsiz bir sistemdir.

İkinci sistemde ise,şarj esnasında yani yüke bindiğinde trafo ve redresör yalnızca biraz daha fazla ısınacak,ancak çok fazla olan bir verim kaybı,ilk sisteme göre çok daha düşük düzeyde kalacaktır.(Mekanik sürtünme+2 ayrı motor sisteminde,ayrı ayrı ortaya çıkacak olan demir,bakır,hisrerezis,eddy-current,mağnetik akı=mağnetik kuplaj kayıpları+soğutma=ventilasyon kayıpları)

Bu nedenlerle boşalan aküler için,uygun bir redresör seçilmesi elektriği,daha doğrusu enerjiyi daha verimli kullanma açısından çok daha uygun olacaktır.Günümüzde az ısınıp, verimi de çok yüksek olan SMPS güç kaynakları(Trafo kayıpları çok düşürülmüştür),hem kaynak,hem de şarj akımı için çok uygundur.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,818
Mesajlar
920,756
Kullanıcılar
450,908
Son üye
mert095

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst