Şarjlı Blender

holykhan

Üye
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
3
Puanları
1
test
İyi günler,

Elimde bir adet arzum şarjlı blender var bataryası ölmüş,

Bataryayı iptal edip devre üzerinden şarjı direk bağlamayı denedim ,

Bu şekilde Motora elektrik gidiyor ama motor dönmüyor,

Sanırım Ac/Dc sorunu , batarya gelen voltajı regüle ediyor olabilir, çok fikrim yok

Batarya yerine kondansatör gibi birşey taksam , sorun düzelirmi?

Yada nasıl bir uygulama yapabilirim ?

Mesaj yazan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
İyi günler,

Elimde bir adet arzum şarjlı blender var bataryası ölmüş,

Bataryayı iptal edip devre üzerinden şarjı direk bağlamayı denedim ,



Bu şekilde Motora elektrik gidiyor ama motor dönmüyor,

Sanırım Ac/Dc sorunu , batarya gelen voltajı regüle ediyor olabilir, çok fikrim yok

Batarya yerine kondansatör gibi birşey taksam , sorun düzelirmi?

Yada nasıl bir uygulama yapabilirim ?

Mesaj yazan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

''Bu şekilde Motora elektrik gidiyor ama motor dönmüyor'' bu kanıya nasıl vardınız?

 
İyi günler,

Elimde bir adet arzum şarjlı blender var bataryası ölmüş,

Bataryayı iptal edip devre üzerinden şarjı direk bağlamayı denedim ,

Bu şekilde Motora elektrik gidiyor ama motor dönmüyor,

Sanırım Ac/Dc sorunu , batarya gelen voltajı regüle ediyor olabilir, çok fikrim yok

Batarya yerine kondansatör gibi birşey taksam , sorun düzelirmi?

Yada nasıl bir uygulama yapabilirim ?

Mesaj yazan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Blenderdeki dc. motor daha yüksek akım şiddetleri ile çalıştığından(1000 -2000 mA gibi) dolayı dönemez,yani şarj adaptörünün amper şiddeti(örneğin;200-300 mA gibi) yetersiz kalmıştır.Ölmüş şarjlı bataryayı değiştirip orijinal olan yenisini takmalısınız.Normal kondansatör batarya yerine bağlanıp da şarj bile olsa,milisaniyeler mertebesinde motora anlık bir güç verebilir,bu da işinize yaramaz.Bir ultra kondansatör(Süper kondansatör) bataryanın yerini alabilir,ancak onun da fiyatı belki blenderin şarjlı bataryasının fiyatını muhtemelen çok fazla da aşabilir,ekonomik açıdan uygun düşünülemez.En mantıklısı yine orijinal "amper*volt" değerini veren yeni orijinal bir bataryanın satın alınmasıdır.Bu şekliyle bataryasız,direk bypass yaparak motoru kolayca döndürüp blenderden faydalı bir güç alamazsınız.Benzer durum evde,arabalarda kullanılan ıslak & kuru şarjlı el süpürgeleri,el seyyar vidalama & delme matkapları için de geçerlidir,onlarda yine bypass yapılarak direk adaptörle güç üretemezler,çünkü adaptör yalnızca şarj akımını akünün ömrünü eksiltmeden sağlamak amaçlı,bilerek düşük olan "mA" değeriyle seçilmiştir,yani bataryanın belirli bir amperajı güç olarak depolaması (Tam olarak dolması) şartı,bu tür cihazlarda çalıştırmadan önce ön şart olarak bulunur.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Blenderdeki dc. motor daha yüksek akım şiddetleri ile çalıştığından(1000 -2000 mA gibi) dolayı dönemez,yani şarj adaptörünün amper şiddeti(örneğin;200-300 mA gibi) yetersiz kalmıştır.Ölmüş şarjlı bataryayı değiştirip orijinal olan yenisini takmalısınız.Normal kondansatör batarya yerine bağlanıp da şarj bile olsa,milisaniyeler mertebesinde motora anlık bir güç verebilir,bu da işinize yaramaz.Bir ultra kondansatör(Süper kondansatör) bataryanın yerini alabilir,ancak onun da fiyatı belki blenderin şarjlı bataryasının fiyatını muhtemelen çok fazla da aşabilir,ekonomik açıdan uygun düşünülemez.En mantıklısı yine orijinal "amper*volt" değerini veren yeni orijinal bir bataryanın satın alınmasıdır.Bu şekliyle bataryasız,direk bypass yaparak motoru kolayca döndürüp blenderden faydalı bir güç alamazsınız.Benzer durum evde,arabalarda kullanılan ıslak & kuru şarjlı el süpürgeleri,el seyyar vidalama & delme matkapları için de geçerlidir,onlarda yine bypass yapılarak direk adaptörle güç üretemezler,çünkü adaptör yalnızca şarj akımını akünün ömrünü eksiltmeden sağlamak amaçlı,bilerek düşük olan "mA" değeriyle seçilmiştir,yani bataryanın belirli bir amperajı güç olarak depolaması (Tam olarak dolması) şartı,bu tür cihazlarda çalıştırmadan önce ön şart olarak bulunur.Kolay gelsin.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Başka bir forum sitesinde bu şekilde bir yazı buldum:

"Elektronik malzeme satıcısından en az 100 Watt gücünde (daha fazla güçte olabilir) 220 Voltu 12 Volta düşüren bir transformatör ve 5 Amper akıma dayanabilen hazır köprü diyot alınız.

Köprü diyodun üzerinde şu işaretler yazar
+
-
2 adette yatık S harfi

Yani toplamda 4 ucu vardır.

Malzeme satıcısına kablonuzu da götürün. Sağlamlığını kontrol etsin.
Daha sonra kablonuzu resimde kırmızı ile işaretlediğim yerden kesin ya da trafoya bağlandığı yerden lehimini sökün. Şimdi 2 tane ucunuz oldu. Bu uçlardan birini köprü diyottaki + yazan yere, diğerini - yazan yere bağlayacaksınız. - yazan yere bağlayacağınız uç, kablonun diğer ucundaki metal gövde ile bağlantılı olan taraftır.

Trafonun 220 Volt girişine bir fiş takın.
Trafonun 12 Volt çıkışını da köprü diyotta ters S harflerine bağlayın. (Yönleri farketmez.)"

Linki BURADA
 
''Bu şekilde Motora elektrik gidiyor ama motor dönmüyor'' bu kanıya nasıl vardınız?


Motora elektrik gittiğini motorun üzerine binen yükten anladım , elektrik vermeden elle kolayca dönen motor , şarjı direk bağlayınca üzerine yük bindiği için zorluyor.
 
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Başka bir forum sitesinde bu şekilde bir yazı buldum:

"Elektronik malzeme satıcısından en az 100 Watt gücünde (daha fazla güçte olabilir) 220 Voltu 12 Volta düşüren bir transformatör ve 5 Amper akıma dayanabilen hazır köprü diyot alınız.

Köprü diyodun üzerinde şu işaretler yazar
+
-
2 adette yatık S harfi

Yani toplamda 4 ucu vardır.

Malzeme satıcısına kablonuzu da götürün. Sağlamlığını kontrol etsin.
Daha sonra kablonuzu resimde kırmızı ile işaretlediğim yerden kesin ya da trafoya bağlandığı yerden lehimini sökün. Şimdi 2 tane ucunuz oldu. Bu uçlardan birini köprü diyottaki + yazan yere, diğerini - yazan yere bağlayacaksınız. - yazan yere bağlayacağınız uç, kablonun diğer ucundaki metal gövde ile bağlantılı olan taraftır.

Trafonun 220 Volt girişine bir fiş takın.
Trafonun 12 Volt çıkışını da köprü diyotta ters S harflerine bağlayın. (Yönleri farketmez.)"

Linki BURADA

Evet,linkte anlatılan şekliyle blenderinizin güç değerinde,örneğin blenderinizin etiket değeri 100 watt ise,en az 100 watt(Biraz fazlası daha iyi olur)değerinde trafo ve köprü diyotla redresör oluşturularak blender motoru bu şekilde başarıyla çalıştırılabilir.Zaten tüm köprü diyotlarda,+ , - çıkış ve iki alternatif akım giriş ucu üzerlerinde yazılıdır.Ripılı(Dalgalı doğru akım)yok edip azaltmak için uygun voltaj değerinde(Çıkış voltaj değerinin 1.41 katında fazlası)örneğin 10 000 mFarad veya 4700 mFarad'lık (10 000 mF'lık olanı daha başarılı bir filtreleme görevi yapacaktır.) kapasitedeki bir elektrolitik kondansatör, kondansatörün + ve - kutuplarına dikkat edilip,o kutuplara bağlı olarak doğru uçlarından lehimlenerek (Çünkü kutupların ters olarak yapılan bir bağlantısında elektrolitik kondansatör ısınıp patlayabilir)yine çıkıştaki + ve - uçlara paralel olarak bağlanabilir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,036
Mesajlar
932,450
Kullanıcılar
453,003
Son üye
CagdasBey

Yeni konular

Geri
Üst