12v/24v/220v/380v Elektrik Motor Test Düzeneği Yardım.

Arkadaşlar Merhaba;
Talep ettiğimiz Elektrik güç ünitesini eksiksiz bir şekilde teslim aldık.Sizlerinde bilgisi olması açısından resimlerinide yükledim.

Saygılarımla.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4769.jpg
    IMG_4769.jpg
    330.1 KB · Görüntüleme: 17
  • IMG_4771.jpg
    IMG_4771.jpg
    284.3 KB · Görüntüleme: 15
Güzel ama atladığınız bir nokta var. Varyakta tek sargı vardır, bu nedenle verebileceği akım gücünden ziyade sargı kesitine bağlıdır. Yani 0-220 Volt 1.5 kVA ayarlı bir varyak bu gücü en yüksek gerilimde sağlayabilir çünkü sargılar ona göredir. Yani 12 Voltta yaklaşık 100-120 Amper vermez, gene aynı akımı sağlayabilir. Umarım işinizi görür.

Saygılar....
 
Güzel ama atladığınız bir nokta var. Varyakta tek sargı vardır, bu nedenle verebileceği akım gücünden ziyade sargı kesitine bağlıdır. Yani 0-220 Volt 1.5 kVA ayarlı bir varyak bu gücü en yüksek gerilimde sağlayabilir çünkü sargılar ona göredir. Yani 12 Voltta yaklaşık 100-120 Amper vermez, gene aynı akımı sağlayabilir. Umarım işinizi görür.

Saygılar....

Merhaba Alper Bey;

Bahsettiğiniz detaya inanın hakim değilim.Fakat 12v 24v 220v motorlarımızı çok rahat çalıştırıyor.

4,5 kW Dc 24v Elektrik motorumuzu 220v prizimizden tam yükte çalıştırdık.
2,2 kW Dc 12v elektrik motorumuzu 220v prizimizden tam yükte çalıştırdık.
1,5 kW AC 220v elektrik motorumuzu 220v prizimizden tam yükte çalıştırdık.

Akü olayından kurtulduk bizim için ciddi zaman ve para kaybıydı.
 
Tam yükte derken nasıl test ediyorsunuz?

Motorunuzun dönen ucu eğer boşta ise bu tam yük sayılmaz. Ancak evet dönüş testi için yeterlidir. Motor tam yük testi için gereken güçte hareket aktarımı gereklidir. Motor tam anlamı ile yük altında ancak böyle test edilebilir.

Misal test sonucunu yazarmısınız?

4.5 kW dc 24 volt motorunuz bu pano vasıtası ile çalıştırdığınızda kaç amper çekti. Teorik olarak 4.5 kW motor tam yük altında çekmesi gereken akım 4500 / 24 = 187 amper çekmeli. Yani DC ampermetre ekranında 187 amper veya yakın değerleri görebildiniz mi?

Bu güçteki motoru bir kaideye monte etmeden de tam yükte çalıştırmak isterseniz motor dönmekten ziyade kendi etrafında dönmek isteyebilir. Bu nedenle bir kaideye sabitlemekte fayda var.

En azından motor sağlam mı çalışıp çalışmadığını test için yeterli gibi. Trifaze motor varmıydı bu pano sanırım monofaze sadece.
 
Tam yükte derken nasıl test ediyorsunuz?

Motorunuzun dönen ucu eğer boşta ise bu tam yük sayılmaz. Ancak evet dönüş testi için yeterlidir. Motor tam yük testi için gereken güçte hareket aktarımı gereklidir. Motor tam anlamı ile yük altında ancak böyle test edilebilir.

Misal test sonucunu yazarmısınız?

4.5 kW dc 24 volt motorunuz bu pano vasıtası ile çalıştırdığınızda kaç amper çekti. Teorik olarak 4.5 kW motor tam yük altında çekmesi gereken akım 4500 / 24 = 187 amper çekmeli. Yani DC ampermetre ekranında 187 amper veya yakın değerleri görebildiniz mi?

Bu güçteki motoru bir kaideye monte etmeden de tam yükte çalıştırmak isterseniz motor dönmekten ziyade kendi etrafında dönmek isteyebilir. Bu nedenle bir kaideye sabitlemekte fayda var.

En azından motor sağlam mı çalışıp çalışmadığını test için yeterli gibi. Trifaze motor varmıydı bu pano sanırım monofaze sadece.

Merhaba Serkan Bey;
Tam yük'e kıstırma şaftı ile geçebiliyoruz.

Motora mukavemet uygulayan bir düzeneğimiz mevcut.Şafta uyguladığımız yük ile tam yük konumuna sokmuş oluyoruz.

Boşta ve yükte çalıştırma değerlerini bu şekilde tespit ediyoruz.

Trifaze mevcut değil. boşta çalıştırabiliriz belki fakat denemedik monofaz ve mobil sistemler üstüne çalıştığımız için.

Trifaze güç grubunda kullandığımız motorların tüm verileri virgülüne kadar sağlam.ondan dolayı hesaplamalarımızda bir yanılsamaya düşmüyoruz.
 
Merhaba Alper Bey;

Bahsettiğiniz detaya inanın hakim değilim.Fakat 12v 24v 220v motorlarımızı çok rahat çalıştırıyor.

4,5 kW Dc 24v Elektrik motorumuzu 220v prizimizden tam yükte çalıştırdık.
2,2 kW Dc 12v elektrik motorumuzu 220v prizimizden tam yükte çalıştırdık.
1,5 kW AC 220v elektrik motorumuzu 220v prizimizden tam yükte çalıştırdık.

Akü olayından kurtulduk bizim için ciddi zaman ve para kaybıydı.
DC yükleri 220 prizinden denedik demişsin imla hatası mı var, test düzeneği bağlantısında mı, motorun hiç biri hasarlanmadı mı??? :eek:
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,801
Mesajlar
930,219
Kullanıcılar
452,603
Son üye
MFK12123

Yeni konular

Geri
Üst