fatih87
Üye
- Katılım
- 15 Mar 2016
- Mesajlar
- 17
- Puanları
- 1
- Yaş
- 37
Güzel ama atladığınız bir nokta var. Varyakta tek sargı vardır, bu nedenle verebileceği akım gücünden ziyade sargı kesitine bağlıdır. Yani 0-220 Volt 1.5 kVA ayarlı bir varyak bu gücü en yüksek gerilimde sağlayabilir çünkü sargılar ona göredir. Yani 12 Voltta yaklaşık 100-120 Amper vermez, gene aynı akımı sağlayabilir. Umarım işinizi görür.
Saygılar....
Tam yükte derken nasıl test ediyorsunuz?
Motorunuzun dönen ucu eğer boşta ise bu tam yük sayılmaz. Ancak evet dönüş testi için yeterlidir. Motor tam yük testi için gereken güçte hareket aktarımı gereklidir. Motor tam anlamı ile yük altında ancak böyle test edilebilir.
Misal test sonucunu yazarmısınız?
4.5 kW dc 24 volt motorunuz bu pano vasıtası ile çalıştırdığınızda kaç amper çekti. Teorik olarak 4.5 kW motor tam yük altında çekmesi gereken akım 4500 / 24 = 187 amper çekmeli. Yani DC ampermetre ekranında 187 amper veya yakın değerleri görebildiniz mi?
Bu güçteki motoru bir kaideye monte etmeden de tam yükte çalıştırmak isterseniz motor dönmekten ziyade kendi etrafında dönmek isteyebilir. Bu nedenle bir kaideye sabitlemekte fayda var.
En azından motor sağlam mı çalışıp çalışmadığını test için yeterli gibi. Trifaze motor varmıydı bu pano sanırım monofaze sadece.
DC yükleri 220 prizinden denedik demişsin imla hatası mı var, test düzeneği bağlantısında mı, motorun hiç biri hasarlanmadı mı???Merhaba Alper Bey;
Bahsettiğiniz detaya inanın hakim değilim.Fakat 12v 24v 220v motorlarımızı çok rahat çalıştırıyor.
4,5 kW Dc 24v Elektrik motorumuzu 220v prizimizden tam yükte çalıştırdık.
2,2 kW Dc 12v elektrik motorumuzu 220v prizimizden tam yükte çalıştırdık.
1,5 kW AC 220v elektrik motorumuzu 220v prizimizden tam yükte çalıştırdık.
Akü olayından kurtulduk bizim için ciddi zaman ve para kaybıydı.