12V 6A trafo ile 12V 60A araba aküsünü şarj edebilirmiyim

Ufak bir eklemede ben yapayım;
Aküyü sabit akımla şarj ederseniz (uygun akımda) tam olarak dolması nispeten daha kısa sürebilir.Bu tip şarj cihazları bizim kendi imal ettiğimiz basit sabit gerilim cihazlarından farklı olarak akü üzerindeki gerilimi uygun bir değerde sürekli olarak değiştirerek sabit akımla şarj işlemi yapmaktadır.
 
Aklınıza sağlık arkadaşlar bilen akıllara saygı bizden:)

Arkadaşlar anlattıklarınıza dayanarak aşağıdaki gibi bir devre yapıcam eksik yanlış bir durum varmı acaba:confused: . Birde direnç nasıl bir direnç olacak elektronikçiden isterken hangi direnç diye isteyceğim , direnç yerine 12v bir ampul taksam olurmu ..:confused: saygılarımla..
 
12 volt 50 W. spot ampul 5 amper kadar taşır.Basit,güvenilir şarj uygulamasıdır.5 amperden fazla akım taşımak için iki ampul paralel bağlanabilir.Kolay gelsin.
 
Ufak bir eklemede ben yapayım;
Aküyü sabit akımla şarj ederseniz (uygun akımda) tam olarak dolması nispeten daha kısa sürebilir.Bu tip şarj cihazları bizim kendi imal ettiğimiz basit sabit gerilim cihazlarından farklı olarak akü üzerindeki gerilimi uygun bir değerde sürekli olarak değiştirerek sabit akımla şarj işlemi yapmaktadır.

Akü şarjında doğru yol budur.

Sabit gerilim uygulaması yanlıştır.
Akü boş ise çok akım çekecektir , uygun değil.
Hem akım hem gerilim regülasyonu şarttır.
Akü şarj akımı değeri belirlenir , yaklaşık yüzde 10 ( forum editöründe gariplik var yüzde işaretiyle yazınca gözükmüyor...)
Dolu akü gerilimi belirlenir , yaklaşık 13.7-14.5 (12V için)
Boş iken akü çok akım istese bile regülatör vermez (gerilimi düşürerek ayarlar).
Akü dolup gerilimi yükseldiğinde ise gerilim regülatörü iş başı yapar ve gerilimi sınırlamaya başlar .
Bu durumda akım giderek düşer ve ancak tutma akımı değerlerinde devam eder.
Yani aküyü şarja bağlayıp uyuyabilirsiniz.

Eskiden dinasorların kullandığı bir entegre vardı.
Hala satılır ve iş görür.
L200
Pdf lerinde güzel uygulamalar bulabilirsiniz.
Bundan bir sonraki adım ısı kontrolüde içeren mcu lu pwm li çözümlerdir...

Ben soran arkadaşın yerinde olsam elimdekini bağlar bakardım.
Aküyü boşaltmış , demekki işi vardı basmış marşa.
12 den azdır.
12V regülede olsa bir şeyler olması lazım.
Ölçü aleti ile akım görülebilir ama belki yok.
Bağlardım ve ara ara bakardım regülatör ısınıyormu.
Hoş bu havada ...
Aşırı ısınma filan yoksa 3-5 saat sonra yoklardım marjı...
 
En iyisi KAZIMUGUR abimizin dediği gibi bağlayıp bakıcam ısınırsa çekerim fişten bir iki marş basacak kadar şarj etsin yeter fazla detayla uğraşacak imkanlarım yok çünki arkadaşlar hepinize ilginizden dolayı teşekkürler... saygılar..
 
Akü doluyken bile çalıştıramadın şimdi daha bir tedbirli ol.
Çok anlamam ama eter in işe yaradığını gördüm.
Eter sprey satılıyor.
Hava filitresinin oradan sıkıyorlar soğuk havalarda çabuk çalışmada yararı oluyor...
 
Akü doluyken bile çalıştıramadın şimdi daha bir tedbirli ol.
Çok anlamam ama eter in işe yaradığını gördüm.
Eter sprey satılıyor.
Hava filitresinin oradan sıkıyorlar soğuk havalarda çabuk çalışmada yararı oluyor...
Dizel araçlar için bu uygulama biraz tehlikelidir. Bahsettiğiniz uygulama daha çok hava yapan dizel motorları hızlı bir şekilde çalıştırmak için servislerin yaptığı bir uygulamadır.
 
ellerinize sağlık
 
Bende tecrübelerimi paylaşayım

1. Araç tüplü ise soğuk havalarda akşam tüp konumunda bırakıldı ise sahte 60A aküler motoru çalıştırmaz başıma geldi biliyorum :D
2. Akülerin hızlı şarz olunması istenmez çünkü aküler ısınır ve bozulur. 60/10 6A kaynak yeterli.
3. Direnç ile akım kaynağı yapmak teknik elemana yakışmaz doğrusu transistörlü devre ile akım kaynağı yapmaktır.
vs...
 
Arkadaşlar zayıf aküyle çalıştırdım arabayı karbüratörün benzin girişindeki hortumu çıkardım oradan karbüratöre şırınga ile benzin bastım ilk seferde marş aldı :) çalışır çalışmaz gaz a geçirdim. Ama yinede bir akü şarj devresi şart
 

Forum istatistikleri

Konular
130,168
Mesajlar
933,947
Kullanıcılar
453,296
Son üye
UFUK ATAGÜN

Yeni konular

Geri
Üst