18650 pil ile 48 v akü yapımı

Merhabalar,

Pilleri birleştirirken mutlaka ama mutlaka puntalama tekniği ile birleştiriniz.

@heartief arkadaşımında bahsettiği gibi şarj için bms kullanmalısınız.

Mesela aşağıdaki gibi.

https://tr.aliexpress.com/item/Li-i...expid=7ed8c8d2-3231-4303-a9ab-f07b07453ae4-11
 
Teşekkürler arkadaşlar değerli yorumlarınız için
 
Yazılanlara ek olarak:

Bu kadar pili paketlerken kesinlikle soğutma olgusunu göz önüne alın.Deli bağlar gibi sıkı paketler ve soğutmayı göz önüne almazsanız o batarya paketini oluşturan pil hücreleri çok çabuk ölecektir.
 
Merhabalar,
Resimdeki BMS yi aldım şimdi bunu tam olarak nasıl yapmalıyım.
Pilleri resimde görünen pil kalıbına 5 erli 13 sıra şeklinde dizeceğim.
elimdeki bms kartı ile hangi şekilde lehimletmeliyim.
54469
54470
54471
54472
 
elindekilere bakılırsa pilleri bi ters bi düz yan yana 13 sıra dizmen gerekiyor, alt kapak gibi üst kapağın metal bağlantı uçları da ayarlıdır her halede.

sonra bms nin kablo sırasını bozmadan şu şekli oluşturman lazım, elindeki sokette ince kablolar, B- yazan siyah kablo olmalı, alt şemada B1 eksiye denk geliyor, diğerleri sırayla gidiyor..

şarj aletinin artı ucu 48 voltun artısına, yani en uçtaki pil üzerine direkt lehimleniyor, kalın kesitli kablo kullanılır, kırmızı renk seçilir, BMS deki gibi kalın kalblolar..
bu kalın pil ucu aynı zamanda yüke de gidiyor, akünün artı besleme çıkışı oluyor yani.

B- siyah 48voltun Eksisine gider, yani en sondaki pile lehimlenir
P- mavi akü eksisi yüke giden besleme 48volt çıkışı.
C- sarı şarj için, şarj aletinden gelen eksi uç lehimlenecek. (mavi kablo aynı yere bağlı olması lazım)

BMS 13S
desc_422401729_00.jpg


54477



s-l500_4_8e91bbbf-8729-4eb4-97f1-59c71f3a7487_400x.jpg
 
Son düzenleme:
elindekilere bakılırsa pilleri bi ters bi düz yan yana 13 sıra dizmen gerekiyor, alt kapak gibi üst kapağın metal bağlantı uçları da ayarlıdır her halede.

sonra bms nin kablo sırasını bozmadan şu şekli oluşturman lazım, elindeki B- yazan siyah kablo olmalı..

şarj aletinin artı ucu 48 voltun artısına, yani en uçtaki pil üzerine direkt lehimleniyor, kalın kesitli kablo kullanılır, BMS deki gibi kalın kalblolar..
bu kalın pil ucu aynı zamanda yüke de gidiyor, akünün artı beslemesi oluyor yani.

B- siyah 48voltun Eksisine gider, yani en sondaki pile lehimlenir
P- mavi akü eksisi yüke giden besleme 48volt çıkışı.
C- sarı şarj için, şarj aletinden gelen eksi uç lehimlenecek. (mavi kablo aynı yere bağlı olması lazım)
desc_422401729_00.jpg


Ekli dosyayı görüntüle 54477


s-l500_4_8e91bbbf-8729-4eb4-97f1-59c71f3a7487_400x.jpg
Tşk dostum ,
yapınca haberdar edecem
 
Merhabalar,
Resimdeki BMS yi aldım şimdi bunu tam olarak nasıl yapmalıyım.
Pilleri resimde görünen pil kalıbına 5 erli 13 sıra şeklinde dizeceğim.
elimdeki bms kartı ile hangi şekilde lehimletmeliyim.

Pillerinizi lehimlemeyiniz. Puntalayiniz. Pilleri lehimlerseniz o pil kisa surede kullanilmaz hale gelecektir.
 
Son durum nedir? Projeniz hayat buldu mu?

Sanmıyorum hocam , projeye daha baştan yanlışlarla başlamış.

1KW 48v motor sürülecek. 1000/48=20.8

Motor sürücüsü varmı bilinmiyor.

Pil modeli yanlış seçilmiş bu piller sağlıklı olarak en fazla 5-6A deşarj edilebilir. Kaldıki çinden geliyor orijinal olduğu bile şüpheli.

Elindeki pil kutusu 7s 10p (24v)şeklinde tasarlanmış, kutunun başlığı iptal edilip yeniden hatların ayarlanması lazım ancak arkadaşın bundan haberi yok.

Seçilen BMS kartı 20A olarak belirtilmiş bu durumda motordan tam güç çekilmek istendi anlarda kartı en uç limitlerine kadar zorlayarak kısa sürede ömrünün bitmesine belki de daha ilk bir kaç günde ısı nedeniyle yanmasıyla sonuçlanacak.

Ayrıca pilleri konuda tavsiye edildiği gibi bir ters bir düz dizip bağlantısını yaptıysa büyük ihtimal bir yerleri patlatmıştır. xD
 

Forum istatistikleri

Konular
130,137
Mesajlar
933,488
Kullanıcılar
453,213
Son üye
byCyrus

Yeni konular

Geri
Üst