63 A v otomat içinden kısadevre

enezli

Üye
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
37
Puanları
1
Yaş
40
arkadaşlar bir hafta önce çalıştığım iş yerinde 63a üç fazlı v otomat giriş klemenslerinin hemen altından kısa devre etmiş ve panodaki 800 a ile trafodaki 1250 a termik manyetik şalterler açmış.

otomat ucuz çin mallarından olsa anlıyaçağım simens . başıma ilk defa böyle birşey geliyor.sigortanın bağlı olduğu motor ve kontaktörlerde herhangi bir sorun olmadığı halde sigortanın faz faza kısa devre etmesi pek nadir olan birşey.pano eski olsa daha önçeden darbe görmüş diyeçeğim. bağlantılar gevşek kalsa motor termiği ataçak. 18.5kw lık motor tam yükte çalışıyor.
 
Yanan kısımda otomata bağlı kabloların sıkı olduğundan emin olmak gerekir.Bu nokta gevşek kalkış ise ısı meydana gelir ve zamanla izolasyonu yakarak kablo boyunca ilerleyip kısa devre meydana getirir.Biliyoruz ki ELEKTRİK GEVŞEKLİĞİ SEVMEZ.
 
***Yaşamış olduğunuz olayla Siemens'in kalite değerlendirmesini yapmanız doğru değildir.
***Şalter seçimindeki en önemli kriterlerden biriside kısadevre kesme kapasitesidir.
A.G'de alıcıların bulunduğu noktalarda kısadevre akımı hesaplanmalıdır ve seçilen şalterin kısadevre kesme kapasiteside buna göre belirlenmelidir. Trafoya yakın yüklerde hat empedansı düştüğünden kısadevre akımları yüksek olur. Uzun mesafedeki yüklerde hat empedansı yüksek olacağında kısadevre akımıda küçük olacaktır. Anlattığın olayda 18,5kw'lık motorun bulunduğu noktada kısadevre akımı örneğin 80kA çıkarsa ve sen 3x63A(3kA veya 6kA veya 10kA) w otomat kullanırsan herhangi bir kısadevre anında(aşırı nem,fare,v.s) 80kA'lik kısadevre akımının bu sigortayı tahrip etmesinden daha doğal birşey olamaz. Bilmem açıklayıcı oldumu...
 
***Yaşamış olduğunuz olayla Siemens'in kalite değerlendirmesini yapmanız doğru değildir.
***Şalter seçimindeki en önemli kriterlerden biriside kısadevre kesme kapasitesidir.
A.G'de alıcıların bulunduğu noktalarda kısadevre akımı hesaplanmalıdır ve seçilen şalterin kısadevre kesme kapasiteside buna göre belirlenmelidir. Trafoya yakın yüklerde hat empedansı düştüğünden kısadevre akımları yüksek olur. Uzun mesafedeki yüklerde hat empedansı yüksek olacağında kısadevre akımıda küçük olacaktır. Anlattığın olayda 18,5kw'lık motorun bulunduğu noktada kısadevre akımı örneğin 80kA çıkarsa ve sen 3x63A(3kA veya 6kA veya 10kA) w otomat kullanırsan herhangi bir kısadevre anında(aşırı nem,fare,v.s) 80kA'lik kısadevre akımının bu sigortayı tahrip etmesinden daha doğal birşey olamaz. Bilmem açıklayıcı oldumu...

sayın teknikadam dediklerin doğru fakat ben olayı tam olarak açıklayamadım herhalde . bu olayda motor,kontaktör veya kablolarda herhangi bir kısa devre veya herhangi sorun yoktu . sigortayı değiştirip sistemi devreye aldık.sigortanın bağlı olduğu panoda klima dahil hertürlü güvenlik önlemi var.
hatta bu motorlar normal Sigorta termik kontaktör uygulamalarından farklı olarak üç adet Elektronik ampermetreler tarafından korunur . motor etiket değerindeki akımı geçtiği anda anında kumanda devresini kapatırlar
panoya dışarıdan bir şey girmeside mümkün değil,kablolar pano girişlerinde rekorlar var

kısaçası ortada kısadevre yok

not.simens benim kullandıklarım arasında en kalitelisi.fabrikanın Elektrik sisteminin hepsi simens sadece hız kontroller telemecangiu 15 yıldan beri ilk defa böyle birşey oluyor
 
arkadaşım benim aklıma şöyle birşey geliyor iş yerlerindeki pano içlerinde zamanla toz birikimi oluyor bunun sonucunda klimanında etkisiyle sigortadaki faz aralarında toz sebebiyle simlenme olmuş olabilir eğer sigortadada mekanik bir sorun oluştuysa diğer şalterler atmış olabilir
 
Çalışılan yerde demir gibi meteller kesiliyorsa, havada uçuşan mikro parçacıklar yapışıp arıza oluturabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst