Merhaba
Aşırı detaycı bir yapım var. öyle anlar oluyor ki bir iş üzerinde çalışırken detaya indiğim için işin içinden çıkamıyorum bu durumda ne yapmam gerekli. Durup bi çay için olayı daha yüzeysel düşünmeye çalışıyorum ama diye detaya indiğimin farkına varamıyorum.
Sanırım pek çoğumuz
"Başarı detaylarda gizlidir" sözüne birçok yerde okuyup rastlamışızdır.Bazı meslek kolları prensip olarak detaylı çalışma üzerinde ister istemez yoğunlaştırılmıştır.(Müh.projeleri,kentsel dönüşüm projeleri,bazı kişisel projeler,araç tadilat projeleri,vb.) Bu alanlarda detaylı çalışmak zaten temel amaç olmalıdır.Çünkü detayınızdan kaçan küçük bir nokta,ayrıntı,koskoca projeyi sil yeni baştan yapmayı gerektirebilir.Bu sıradışı örneğini vermeye çalıştığım bu türden uygulamalarda,bu prensibin çok yararlı bir tutum olarak da algılanması gerektiğini,başarıya ulaşmak için temel bir prensip olarak kabul edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Ama fazla detaylı çalışmayı gerektirmeyen uygulama ve çalışmalarda,aşırı mükemmelliyetçilik adına çok fazla detaya inmenin de gereksiz zaman kaybı ve asıl konudan uzaklaşıp bir noktaya odaklanma zorluğunu da,bu tutumun bir dezavantajı olarak beraberinde getirebileceğini her zaman düşünmeliyiz.
Bir uçak düşünün,bunun projesini dizayn ediyorsunuz.(C-160 Transall,C-130 Hercules ağır nakliye,CASA orta-ağır nakliye uçağı gibi)Burada detaya inmek ve derinlemesine düşünmek çok fazla önem kazanıyor.Sözgelimi iniş takımlarını çalıştıran ve özel önem derecesinde olabilecek kırmızı,mavi,yeşil ve sarı(emergengy) hidrolik sistemi dizayn edip uyguladığınızı farzedelim.4 ayrı sistem düşünülmesi tamamen uçak güvenliğinin en üst seviyede tutulmasından,bir sistem işe yaramayıp devre dışı kaldığında, sırasıyla diğer sistemlerden güvenli olarak yararlanıp uçağın en kritik bölümü olan iniş takımlarını,en kötü olasılıklar dahilinde sağ salim yere indirmek amaçlı bir üst güvenlik önlemli dizayndir.En son sistem olan sarı sistemde; hidrolik pompa yerine insan elinin gücüyle çalışan bir emme-basma el pompası,yalnızca insan gücüyle çalışarak hidrolik akışkaı iniş takımı silindirlerine pompalayarak uçağın iniş takımlarını rahatlıkla açıp uçağı emniyetli biçimde yere indirebilir.
Diğer başka bir üst güvenlik uygulaması,uçaktaki türbo-prop motorunu çalıştıran hava soğutmalı yapıdaki yıldız motorlarının bujilerindedir.Otomobillerde silindir odasında bir tane olan buji sayısı, bu tür kritik motorlarda 4 adet olarak bulunur.Bir buji ateşlemezse,diğer buji,diğer bir buji ve 4. bujiye kadar, havada çok emniyetli olan bir(Otomobilde olduğu gibi arabayı kenara çekip bujiyi sağlam ateşleyeniyle değiştirme şansımız bulunmadığından) çalışma düzeni gerçekleşecek şekilde dizayn edilip uygulanmıştır.Biraz detaya kasti olarak fazla girmemle birlikte( Buradaki detay sadece iyice anlaşılmayı arttırmak amaçlıydı.)bu sistemlerle uğraşan bir uçak mühendisinin,bir makina mühendisinin,bir
Elektrik-
Elektronik mühendisinin, en küçük bir noktayı bile gözünden kaçırmaması,önemsiz diyerek en küçük bir ayrıntıyı bile atlamaması gerektiği malumunuzdur.
Bu türden projeler çok ayrıntı,detay,ince noktalar gözetilerek olası olabilecek kaza-kırım vakalarının asgariye indirilmesi veya minimize edilip yok edilebilmesi için şart olarak görünüyor.Uçağın havadaki başarısı yapılan bu çalışmalardaki özene,ince ayrıntılara inmeye(Teknik açıdan) ve iyi bir pilotaja(Pilotaj eğitimini eksiksiz yapılması,pilotun ruhsal, bedensel,komutayı engelleyecek tüm sağlık faktörlerinin en üst seviyede sağlanabilmesi),hava ve yer koşulları,pistteki kuş sürüleri şartları,vb.birçok etmenin kusursuz bütünlüğünün sağlanmasıyla mükemmeliyetçilik ilkesinin uygulanabilmesine bağlıdır da diyebiliriz hiç şüphesiz.