AC Motorlarda Ortaya Çıkan Arızalar,Nedenleri ve Giderilmesi

Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,441
Puanları
1
AC Motorlarda Ortaya Çıkan Arızalar ve Nedenleri

a) Gövdeye Kaçak

* Motorun statorunda bulunan sargılar yalıtkan malzemelerin özelliğini kaybetmesi nedeniyle gövdeye akım kaçağı yapabilir. Motorun gövdesi topraklanmamışsa, dokunan kişi çarpılabilir.

* Motor gövdesi topraklama levhasına yada nötr hattı ile irtibatlıysa akım kaçağı durumunda Sigorta, termik gibi koruyucular akımı keser.

* Motorda oluşan akım kaçağının hangi fazdan kaynaklandığı ohmmetreyle belirlenir.

b) Sargıların Kopması

* Aşırı yüklenme, sıcak ortam, sürekli dur kalk, yalıtkanın bozulması gibi unsurlar stator sargılarını koparabilir.

c) Rulmanların Eskimesi

* Aşırı yüklenme, sürekli dur kalk motorların rulmanlarını çabuk yıpratır. Bozulan rulman motorun şebekeden çektiği akımı arttırır. O yüzden rulmanlar, yıllık olarak kontrol edilerek bozulmuşsa, değiştirilir.

* Rulmanlarda bozulma varsa, motor gürültülü çalışır.


Asenkron Motorlarda Ortaya Çıkan Bazı Arızalar ve Yapılması Gerekenler


a) Arızanın Belirtisi

* Motor yol almıyor.

b) Arıza

* Sigortalar atıktır.

* Termik atıktır.

* Motor iki faza kalmıştır.

* Kablolarda kopukluk vardır.

* Motor yanıktır.

c) Giderilmesi

* Sigortalar yenisi ile değiştirilir.

* Termiğin yeniden kurma (reset) düğmesine basılır.

* Kablolar kontrol edilir.

* Motor sargıları ölçülür.

-------------------------------------

a) Arızanın Belirtisi

* Motor aşırı ısınıyor.

b) Arıza

* Motora aşırı yük binmektedir.

* Gerilim düşüktür.

* Rulmanlar sıkışmıştır.

c) Giderilmesi

* Motorun üzerine binen yük incelenir.

* Motorun çektiği akım ölçülerek, etiketteki değerle karşılaştırılır.

* Şebeke gerilimi ölçülür.

* Rulmanlar değiştirilir.

----------------------------------

a) Arızanın Belirtisi

* Motorun sesi çok çıkıyor.

b) Arıza

* Motora aşırı yük binmektedir.

* Gerilim düşüktür.

* Rulmanlar sıkışmıştır.

* Rulmanlar yağsızdır.

c) Giderilmesi

* Motorun üzerine binen yük incelenir.

* Motorun çektiği akım ölçülerek, etiketteki değer ile karşılaştırılır.

* Şebeke gerilimi ölçülür.

* Rulmanlar değiştirilir.

* Rulmanlar yağlanır.
------------------------------

a) Arızanın Belirtisi

* Termik sık sık atıyor.

b) Arıza

* Motora aşırı yük binmektedir.

* Gerilim düşüktür.

* Rulmanlar sıkşmıştır.


c) Giderilmesi

* Motorun üzerine binen yük incelenir.

* Motorun çektiği akım ölçülerek, etiketle karışılaştırılır.

* Şebeke gerilimi ölçülür.

* Termik ayarının doğru yapılamaması.
 

Ekli dosyalar

  • AC Motorlarda Ortaya Çıkan Arızalar ve Nedenleri.rar
    41.5 KB · Görüntüleme: 31
sayın roboelektronik paylaşımınız için size teşekkürlerimi sunuyorum
 
sayın roboelektronik güzel paylaşım yapmışsınız teşekkürler.
 
sn.roboelektronik en çok karşılaşılan arızalara deyinmiş bu bilgiler çok verimli....

Teşekkür mesajı yerine + pop veriniz ....

bildiğiniz arızalar ve çözümlerini burda paylaşınız....
 
Benim dekupaj testerenin motoru 3-5 saniyede aşırı ısınıyor ve duman çıkarmaya başlıyor kömürler çok aşırı ısındı rotor ve statorda çok ısınmıştı ama en çok kömürler sıcaktı ;;; söküp takarken acaba kutuplarımı ters bağladımki sıkışma falanda yok rahat dönüyor, bobinlerde sağlam çizik dahi yok,


Birde daire el testeremin motoru normal yönüne çalışırken kömürlerden aşırı ateş çıkıyor , ama ters yöne gayet güzel ve seri çalışıyor anlamadım :( saygılarımla cevaplrınız için şimdiden teşekkürler.....
 
merhaba arkadaşlar benim elektirikli süpürgemin motorundan duman çıkıyor birde kömürlerin devamlı kıvılcım çıkartıyor.ne yapmam gerekir yardımcı olurmusunuz.
 
Cihazınız çok eski mi, 4-5 senelik ise ekonomik ömrünü tamamlamış gözüyle bakabilirsiniz zira kömür alırsınız kömürlerin temas ettiği bileziğin adını unuttum tamir eden kişi müdahale etmez veya görmezden gelir, yeni kömürlerinizin ömürlerini kısaltır yine kıvılcım ve gürültü yapar, bu arada toz duman çıkarmaya devam eder, süngerlerin değişmesi şarttır. Netice olarak yukarda bahsettiğim süreyi aşmışsa yüzü astarı geçer pahalıya gelir direk yeni araştırmaya başlayın ha toza karşı torbasız veya sulu sistemleri göz önünde bulundurun;)
 
Öncelikle Selamun Aleyküm projemde kullanmam için bana bir motor lazım Yaklaşık 100 kg cekicek (Bisiklete takacagım) Bunun için bana redüktörlü motor almamı söylediler (cam silgi motoru) 12 voltla yapmayı düşünüyorum bana yardımcı olacak herkezin mesajlarını bekliyorum
 
Herkese merhaba. Fakir tvl 90 kule tipi fan makinemiz var. Motoru takildi gibi oldu ve durdu ama akım cektiginin sesini duyuyorum motorun. Soktum motoru baktim. Motor sıkışmış(motor ucundaki pervane vs söküp çıplak halde motora baktim motor sıkışmış abi).elimle sertce cevirdim dondu ama elimle dondurdugumde surttugunu hissediyorum. Tekrar topladim iki gun sorna motor yine takildi. Nasil duzeltebilirim. Motoru acmak icin bir yer bulamadım. Heralde metaller preslenmis gibi birşey. :( .Şimdiden yardimlariniz için çok teşekkür ederim :)
20210716_001640.jpg
20210716_001656.jpg

Bi adım ilerledim o presli sandığım yer presli falan değilmiş 😂. Maket bicagi ile o metallerin arasina girdim ve motoru cok kolayca açtım.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst