Akü göz/gözlerinde bir iç sorun olduğunda voltajın 9.50- 10.50 voltlar seviyelerine kadar muhtemelen inmesi beklenirdi, bu nedenle akü iç şarjıyla direk ilgili olduğunu sanmıyorum. Bundan tam emin olabilmek için akü amper-h kapasitesine göre 12 voltluk akülü araç ön far ampullerini sıkıntısız (parlak) olarak yakması durumunda akü/akülerde şarj veya iç sıkıntı sorunu yoktur. 12.60-12.80 kutup başı akü voltları ölçümünde çoğunlukla akü iç sıkıntıları bulunmaz.
Bu sıkıntının anakarttaki 12 voltluk DC rölelerin iç kontaklarıyla direk ilgili olduğunu düşünüyorum. Röle kontak çıkışlarının sağlamlığını, bu röleler enerjili ve enerjisiz konumda iken dijital bir avometreyle röle kontak çıkışlarının omaj ölçümlerinde eğer belirli sayısal omajlar ölçülemezse (sonsuz omajlar ölçülürse) röle iç kontakları kesin olarak yanmıştır, bu yolla sıkıntının kesin anlaşılması mümkün olur. Çünkü çıkan "tık" sesleri rölenin enerjilenmesinde çıkan röle çekilme sesidir, bunun devre karşılığı kontaklar yanmışsa yoktur, 12 volt akü - motor devre çıkışı anakart üzerinden bu yüzden boşa çıkmaktadır. Kolay gelsin.