AKAI AM-U55 ampli tam modifiye çalışması

İki kondansatör arasındaki fark müzikte hissedilmez. Ancak ton kontrol devresinin lineeritesi açısından 82nF daha iyidir çünkü bu kondansatörle ton kontrol turnover frekansı 10Hz ler mertebesine inmektedir.
10Hz mertebesindeki bass sesleri 20db artıracağımızdan dolayı da diğer bass seslerdeki kazancımız daha düşük gibi olacaktır.
Ancak iyi ve çok kaliteli kabinlerle çok iyi kaydedilmiş bir eseri 82nF kondansatörlü ton kontrolde dinlemek, daha keyiflidir.
Çoğu AUDIO-FiL heriflerin ses çok yumuşak dediği olay bu tekniktir.
NOT:
O kondansatörler son derece kaliteli imiş.
O zaman ben hazır almışken 82nF ları takayım.Belki bir gün kaliteli hoparlörümüz de olur..Ampli hazır olsun😀
 
O zaman ben hazır almışken 82nF ları takayım.Belki bir gün kaliteli hoparlörümüz de olur..Ampli hazır olsun😀
Bu kondansatörlerle 32Hz civarı sinyallerde sendeki SONY HOPlar artık ampli volüme seviyesi belli seviyede iken ZORT ZORT etmeye başlayabilecektir.
Bu durum ne hoparlörlerin ne de amplinin kabahati değildir.
SONY HOP'ların ZORT ZORT diye verebildiği sesler, kalteli kabinlerde GÜÜRRFF GÜRRFF diye duyulacaktır.
 
DIN PPM display etiketi ne alemde @sasen1
Bir an önce halletsen de güzel bir video çeksek.
Sendeki PPM-ULA daki DIN PPM ile senin DIN PPM aynı ekranda son derece etkileyici görünecektir.
Alt seviyelerdeki response değeri senin PPM de yavaş gibi olursa dert etme. Gerekirse FAST moduna alabilirsin.
Bu karşılaştırma videosu tekniğine uygun anlatım ile yapılabilirse, profesyonel kişiler beğenecek, ancak PPM lerin ne olduğunu bilmeyenler izleyince guduracaklardır.
Etiket hazır olduğunda yazarsan, sana güzel bir sunum videosu için önerilerde bulunurum.
Böylece anlatımların bilimsel olur.
 
DIN PPM display etiketi ne alemde @sasen1
Bir an önce halletsen de güzel bir video çeksek.
Sendeki PPM-ULA daki DIN PPM ile senin DIN PPM aynı ekranda son derece etkileyici görünecektir.
Alt seviyelerdeki response değeri senin PPM de yavaş gibi olursa dert etme. Gerekirse FAST moduna alabilirsin.
Bu karşılaştırma videosu tekniğine uygun anlatım ile yapılabilirse, profesyonel kişiler beğenecek, ancak PPM lerin ne olduğunu bilmeyenler izleyince guduracaklardır.
Etiket hazır olduğunda yazarsan, sana güzel bir sunum videosu için önerilerde bulunurum.
Böylece anlatımların bilimsel olur.
Yamyam hocam etiketi hazırladım.Ama bastırmaya fırsat olmadı.Bu hafta bastıracağım.Bilimsel anlatım için önerileriniz çok faydalı olacaktır.
 
@sasen1
Bu arada senin DIN PPM in alt leddeki davranışını inceledim.
Genel olarak her diyot 1N4148 olup iletim gerilimi 0.7V civarıdır.
Ancak -37db seviyesindeki voltaj referansımız 15mV lar seviyesinde olduğu için diyotların iletim gerilimlerindeki bu seviyedeki tolaranslar da etkili olabilmektedir.
ŞÖYLE Kİ...
Devredeki diyotlardan iki tanesinin efektif olduğu (Tam dalga olduğu için) ve her bir diyodun yüzdeler seviyesindeki toleransları toplandığında 15-20mV gibi bir fark oluyorsa alt seviyelerdeki bu gıbızlanma da olabilir.
Örneğin diyodun birisi iletim yönünde ölçü aletinde ölçüldüğünde 0.720 gösteriyor olsun.
Diğer diyot 0.700 gibi gösteriyorsa bu iki diyot farklı kanallarda ise alt seviye sinyallerin tam doğrultulduğunu veya doğrultulamadığını gösterir.
Keza bu durum devredeki tüm 100k ve 200k dirençler için de geçerlidir.
Bu durum büyük sabır ve çok dikkatli ölçüm gerektirmektedir.
Tabii ki diyot ve dirençlerin toleransları tam eşlenik ise sorumlu olan LM3915 entegresidir.
Dilersen bu hususları da değerlendirebilir, elindeki malzemeleri ölçerek yeniden eşleştirme yapabilirsin.
 
Yamyam hocam modifiye ampli ile LM1875 ampliyi SONY FH215R nin küçük kabinlerinde dinlerken bir şey dikkatimi çekti.LM1875 in basları bu küçük kabinlerde çok iyi çıkmasına rağmen bizim bu modifiye amplide bas çıkmıyor doğru dürüst.Bu neden olabilir acaba?Ton kontrol aynı devre.Üstelik modifiye amplide loudness devresi var.LM1875 in o minnacık loudness devresi çok daha iyi bas veriyor.Bu nasıl iştir?
 
Yamyam hocam modifiye ampli ile LM1875 ampliyi SONY FH215R nin küçük kabinlerinde dinlerken bir şey dikkatimi çekti.LM1875 in basları bu küçük kabinlerde çok iyi çıkmasına rağmen bizim bu modifiye amplide bas çıkmıyor doğru dürüst.Bu neden olabilir acaba?Ton kontrol aynı devre.Üstelik modifiye amplide loudness devresi var.LM1875 in o minnacık loudness devresi çok daha iyi bas veriyor.Bu nasıl iştir?
AKAI ampliyi kulaklıkla dinle.
Bass yoğunluğuna ve özelliklerine dikkat et.
Kulaklıkla derin bass ları duyabiliyorsan ve LF modu volüme 3 gibi etkili ise, bizim akai tasarımımız normaldir.
Çünkü akai tasarımında alt frekanslarda ve üst frekanslarda sınır ötesi frekanslar öne alınmıştır.
Ancak LM li amplide veya başka bir amplide turnover frekansları daha yüksek olduğu için daha yoğun duyduğun frekanslar esasen 60-70Hz gibi frekans bölgesidir.

NOT:
Malzeme sıkıntısından dolayı bazı malzemelerde değer değişikliği yapmıştık.
Ton kontrol girişlerinde 1uF kullanımı turnover frekansımızı yükseltmiş olabilir.
Bu durumda ton kontrol trimpotlarını 50k ya yükseltmemiz gerekir.
Gerekirse tüm devrelerdeki değerlerimizi gözden geçirir, gerekli düzeltmeyi yapabiliriz.
 
Son düzenleme:
AKAI ampliyi kulaklıkla dinle.
Bass yoğunluğuna ve özelliklerine dikkat et.
Kulaklıkla derin bass ları duyabiliyorsan ve LF modu volüme 3 gibi etkili ise, bizim akai tasarımımız normaldir.
Çünkü akai tasarımında alt frekanslarda ve üst frekanslarda sınır ötesi frekanslar öne alınmıştır.
Ancak LM li amplide veya başka bir amplide turnover frekansları daha yüksek olduğu için daha yoğun duyduğun frekanslar esasen 60-70Hz gibi frekans bölgesidir.

NOT:
Malzeme sıkıntısından dolayı bazı malzemelerde değer değişikliği yapmıştık.
Ton kontrol girişlerinde 1uF kullanımı turnover frekansımızı yükseltmiş olabilir.
Bu durumda ton kontrol trimpotlarını 50k ya yükseltmemiz gerekir.
Gerekirse tüm devrelerdeki değerlerimizi gözden geçirir, gerekli düzeltmeyi yapabiliriz.
Kulaklıkla dinledim hoparlörden çok farklı.Ben hatırladım bu kabinler ile LM1875 i yaparken de bana loudness az gelmişti.Siz devre üzerinde malzeme değişikliği yaptırmıştınız.Hatta 2019 yılındaki çalışmalarımızı buldum :D Kabinlerde sorun bence.Yarın büyük SONY lerde dinlerim .Öyle karar veririz.
 

Ekli dosyalar

  • LOUDNESS.png
    LOUDNESS.png
    94.5 KB · Görüntüleme: 9
Kulaklıkla dinledim hoparlörden çok farklı.Ben hatırladım bu kabinler ile LM1875 i yaparken de bana loudness az gelmişti.Siz devre üzerinde malzeme değişikliği yaptırmıştınız.Hatta 2019 yılındaki çalışmalarımızı buldum :D Kabinlerde sorun bence.Yarın büyük SONY lerde dinlerim .Öyle karar veririz.
Hatırlarsan sana LM li ampliyi yaptırırken 32Hz lerin duyulabilmesi ile ilgili test yaptırtmıştım.
Sony hoparlörler ile 32Hz leri duyamazken, kulaklık ile duyabiliyordun.
İşte bu durum bizim amplimizin teknik karakteristiklerinden birisidir.
Teknik olarak 50-60Hz ve yukarısı kulak tarafından uğultu olarak algılanır.
Yumuşak ve gerçek bir bass ses ise 32Hz civarı bileşenlerden oluşur.
İşte çoğu amplide 50-60Hz civarı frekanslar fazlaca yükseltildiği için bu frekansları küçük hoparlörlerle bass gibi duyarsın. Ama o ufak hoparlörlerde esasen 40Hz altı bile yoktur. Çünkü veremezler.
Düşük seviye amplilerde 40Hz ve altı frekanslar önemsenmediği için ve kullanılan hoparlörler de 50-60Hz i bile zor verebildiği için bizim AKAI amplimizdeki 32-40Hz bileşenleri asla duyulamaz.
Sen de bu ampli bass sesleri veremiyor diye gıbızlanır durursun :p
Halbuki bu sesleri veremeyen hoparlörler olup, aslında küçük hoparlörlerde duyabildiğin 50-60Hz civarı frekanslar bass değildir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,600
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst