Alternatör Rotoruna Etki Eden Karşı Güç?

chief31t

Üye
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
90
Puanları
1
Yaş
69
Merhaba arkadaşlar, benim bir gözlemim oldu ancak işin mantığını anlayamadım.Bir dizel motora bağlı alternatör, devreye bir yük (elk motoru, ısıtıcı) alındığında dizel motorun zorlanmaya başladığını ve devir sayısını korumak için daha fazla gaz vermeye başladığını gördüm.Burada alternatör içinde dönene rotoru zorlayan şey nedir? Bunu formülasyonla da destekleyerek açıklayabilecek arkadaşlardan yardım bekliyorum.
 
merhaba bu konuyu bende çok araştırdım ama bır sonuca ulasamadım eger bır sonuc öğrenirsen paylaşırmısın

teşekkur edreım
 
Bu anlaşılmayacak araştırıp bulamayacak kadar özel bir bilgi değil arkadaşlar. Fiziğin temel kuralı. Bir elektrik motoruna elektrik enerjisi verirsiniz örneğin Elektriksel gücü 11-12kw motorun kayıplarla milinden alacağınız güç 10kw'dır diyelim. Mile binen mekanik yük artarsa motor daha fazla akım çeker.
Formül isterseniz;
Motorda;
Verim=Pçıkış mil gücü / P elektriksel giriş gücü
Pkayıplar= Pelektrikselgüç - Pçıkış mil gücü
Jeneratörde;
Verim=Pçıkış elektriksel güç / Pgiriş mekaniksel güç
Pkayıplar =Pmekaniksel giriş gücü - Pelektriksel güç

Jeneratörde de durum tam tersidir. Dizel jeneratörde mil gücünü sağlayan dizel motordur. Çıkıştan çekilen elektrik gücü arttıkça dizel motorun vereceği mekanik güç artar bu dengeyi governör kartı sağlar, dizel motora daha fazla yakıt gitmesini sağlar. Ayrıca çıkıştaki 50hz frekansın sağlanabilmesi için devir sayısının sabit olması gereklidir çünkü devir sayısı ile frekans doğru orantılıdır.
Formül isterseniz; Devir sayısı = 60xf /2P
 
Alternatör sargılarından akım geçmeye başladığı anda meydana gelen manyetik alanın yönü sargıyı kesen alanın zıttıdır.Sargılarından akım geçen alternatörü dönme yönünde sabit hızda tutmak için boştakinden daha çok enerji gerekir.
zıt emk
 
Alternatör sargılarından akım geçmeye başladığı anda meydana gelen manyetik alanın yönü sargıyı kesen alanın zıttıdır.Sargılarından akım geçen alternatörü dönme yönünde sabit hızda tutmak için boştakinden daha çok enerji gerekir.
zıt emk

Buna en güzel örnek hobi amaçlı yapılan küçük güçlü rüzgardan elektrik üreten sistemler. Yüke bindiğinde sönme hareketinin zorlanması.
 
Alternatör içinde tahrik bobini vardır ve çektiğin güç ile orantılı olarak bu bobine daha fazla voltaj uygulanır ki alternatör daha yüksek akım verebilsin. Uygulanan bu artan voltaj artan bir mıknatıslanma yaratır. Bu mıknatıslanma alternatörün daha zor dönmesine sebep olur dolayısıyla motor da zorlanır ve beyin düşen devir sayısını karşılamak için gaz verir
 
Voltaj regülatörleri, jeneratör çıkışında yükte meydana gelen değişimlere göre ikaz sargısının voltajını ayarlamaktadırlar. Alternatördeki ikaz sargıları mıknatıslanmayı sağlamaya yöneliktir. Tabii mıknatıs uygun olmadığından, alternatörün mıknatıslanması işlemi ikaz sargıları ile yapılır. Bu sargılarda oluşan manyetik alan kutuplaşması, alternatörde, çıkıştan elektrik enerjisi elde edilmesine neden olur.

Yalnız burada bilinmesi ve unutulmaması gereken en önemli husus şudur; ''Dizel jeneratörde aktif güç ihtiyacını dizel motor sağlar.''
 
Son düzenleme:
peki arkadaşlar bu zıt emk yı düşürmenın bır yolu olamazmı olursa ne gıbı sonuclar ortaya cıkar (alternatörün yüke bindiğinde dönüşün zorlanması azaltılamazmı .)
 
zıt emk olmazsa gerilim indüklenmez
 
Elektrikçi değilim ama zıt emk yı düşürmenin yolu kullanılan mıknatıslardan geçiyor. A+++ motorlarda kullanılan özellikte burada yatıyor. Neobiyum mıknatıslar kullanılarak sanırım.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,163
Mesajlar
933,854
Kullanıcılar
453,277
Son üye
zkan78

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst