araç aküsünün devamlı verebileceği akım nedir?

cctv16

Üye
Katılım
1 Eyl 2012
Mesajlar
259
Puanları
6
merhabalar,

araç aküsüne sadece araç çalışırken sürekli olarak 20a çekebilecek bir yük bağlamak istiyorum, sakıncaları ve önerileriniz nelerdir?
 
Motor çalışırken aküye bir zararı olmaz.
 
şarj dinamosunun 20a akımı kaldıracagını zannetmiyorum(otomabil icin).malum şarj dinamosu farlar ve diger kücük aydınlatmalar icin ve atesleme sinyali icin kullanılıyor.diyelimki farları kullanmadan bu akımı cekmek istiyorsunuz,farlar 2*55w=110w hadi yanında dörtlüleride kullanmadık 4*21w=84w toplamda 200w ciwarı gücü şarj dinamosu üretiyor demektir.buda takribi 16-17A akım üretiyor demektir.hadi ıvırı zıvırı 20A akımı cekebilirsin ancak bu akımı cektigin anlarda farları ve sinyalleri calıstırmaman gerekir.birde bu kadar yüksek akımın yangın cıkarma tehlikesi cok fazla,mevcut tesisattan kesinlikle kullanılmamalı,kullanılacaksada direk aküye cok kalın kablo ile baglanmalı.şarj dinamosunu yakma ihtimalin cok yüksek.aman cok dikkat,arabayı yakmayasın...
 
merhaba arabanın aküsü kaç amper onagöre kulanabilirsin ayrıca şarz generetörü kaç amper kontrol et
 
şarj dinamosunun 20a akımı kaldıracagını zannetmiyorum(otomabil icin).malum şarj dinamosu farlar ve diger kücük aydınlatmalar icin ve atesleme sinyali icin kullanılıyor.diyelimki farları kullanmadan bu akımı cekmek istiyorsunuz,farlar 2*55w=110w hadi yanında dörtlüleride kullanmadık 4*21w=84w toplamda 200w ciwarı gücü şarj dinamosu üretiyor demektir.buda takribi 16-17A akım üretiyor demektir.hadi ıvırı zıvırı 20A akımı cekebilirsin ancak bu akımı cektigin anlarda farları ve sinyalleri calıstırmaman gerekir.birde bu kadar yüksek akımın yangın cıkarma tehlikesi cok fazla,mevcut tesisattan kesinlikle kullanılmamalı,kullanılacaksada direk aküye cok kalın kablo ile baglanmalı.şarj dinamosunu yakma ihtimalin cok yüksek.aman cok dikkat,arabayı yakmayasın...

20 Amper alternatörün verebileceği akımdan oldukça düşüktür. Son 10 yılda üretilen araçların birçoğunda 75 Amperden fazla akım veren alternatör bulunur.
 
20 Amper alternatörün verebileceği akımdan oldukça düşüktür. Son 10 yılda üretilen araçların birçoğunda 75 Amperden fazla akım veren alternatör bulunur.
cevabınız için teşekkürler,
bu durumda kullanabiliriz diyebilir miyiz, ayrıca araç rölantide iken bu akımı çeksek ne olur?
 
merhabalar,

araç aküsüne sadece araç çalışırken sürekli olarak 20a çekebilecek bir yük bağlamak istiyorum, sakıncaları ve önerileriniz nelerdir?


Sakıncaları

1-Araç aküsü standart,yani 60 amper akünün şarj durumu,şarj alma kapasitesi sürekli bu 20 amperlik ilave yükle,biraz daha uzun sürede gerçekleşecektir.Daha uzun sürede bu normal şarj(Dolma)durumunu alacak,alternatör regülatörünün ikaz uyartım sargılarındaki ikaz uyartım akımının kesilme periyodu(Alternatörün,akü tam dolduğunda boşta çalışma,elektrik üretmeme) daha kısalacaktır.

2-Araç normal çalışma durumundakine göre daha fazla yakıt yakacaktır,çünkü 20*12=240 watt=0.24 kW ilave gücü,doğrudan araç motoru tarafından karşılanacaktır.

Öneriler

Sn.chip tuning ustası(Otomobil dergisi yazarı) Onno Tunç'un da çoğu kez tavsiye ettiği üzere,daha yüksek amper-saat kapasitesinde akü kullanarak(Ralliye katılan ve ek farlar takan yarış arabaları da,bu yolu seçerek akü kapasitelerini bu amaçla bir miktar artırırlar),akünün bu fazladan devamlı yükle,sabit bir şarj düzeyinde stabil kalması,ancak bu yolla sağlanabilir.Örneğin 60 amper-saat yerine 75-90 amper-saat kapasiteli bir akü konulabilir.Ancak bu yeni akü kapasitesinin,mevcut alternatör şarj kapasitesine de uygun seçilmesi gerekir.Örneğin;55 amper kapasiteli bir alternatörün diyotlarının,regülatör sisteminin,stator sargılarındaki soğutma sisteminin,bu yeni kapasiteyi rahatça karşılayacağından da emin olmanız gereklidir.Zaten alternatörü satan yetkili şahıslar,sattıkları alternatör kapasitesiyle ilişkili olarak,max.bir akü kapasitesini de muhakkak belirteceklerdir.55 amperlik bir şarj dinamosu;55 amperi rahatça uygun devirlerde sağlayabilir.Yalnız motor çalışmadığı zamanlarda bu yük,çalışmaya devam ederse eğer,akünüzü çok kısa sürede bitirebilir,marş basmayabilir,yalnızca buna dikkat etmeniz gereklidir.Motor çalışırken aküye bir zararı kesinlikle yoktur.Çünkü neredeyse akü kapasitesine yakın büyüklükte şarj dinamosu kapasitesi takviye bir güç olarak ve paralel olarak devrededir.

Ayrıca araç rölantide bile şarj sistemiyle yeterli bir akımı sağlayabileceğinden,rölantideyken de rahatça kullanabilirsiniz.Aküyü ayrıca değiştirmeden de kullanabilirsiniz,ancak akünün daha önceki orijinal şarj durumundan,ayni saatler süresi boyunca motorun çalıştığı varsayılırsa eğer,biraz daha geride kalabilir.Bu sizin için normal dereceli havalarda bir sakınca oluşturmazsa,yani kısa mesafelerde normal doluluk oranının çabuk yakalanamayacağı dezavantajı(Örneğin;bir de ağır,çetin kış koşullarını da akünün tam doluluk kapasitesini düşünerek belirtmek gerekirse)gözardı ederek rahatça kullanabilirsiniz.Bunu tamamen sizin hür seçiminize bırakıyorum.

Not:Bu mesajı sadece en ideal şartları(En kolay ve en zor,yani en sıcak ve en soğuk mevsim şartlarını her zaman gözeterek) çok idealist bir yaklaşımla vermiş bulunuyorum.Sakıncaları veya uygunluğu ayrıca kişiden kişiye çok farklılık da gösterebilir,kusura bakmayın.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
cevabınız için teşekkürler,
bu durumda kullanabiliriz diyebilir miyiz, ayrıca araç rölantide iken bu akımı çeksek ne olur?

Bişey olmaz, siz yazın arabanın kliması açıkken kırmızı ışıkta beklediğinizde 20 Amperden daha fazlasını alternatörden çekiyorsunuz zaten. Aynı şekilde arka cam kızdırmayı veya ön farları sislerle birlikte yaktığınızda da aynı şey geçerli.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,066
Mesajlar
932,717
Kullanıcılar
453,053
Son üye
ulu09

Yeni konular

Geri
Üst