Arabayı zorlamadan ne kadar az devirli kullanırsan o kadar yakıt tasarrufu sağlarsın. Bende albea vardı hemde 1.2. Nadiren o da şehirler arası 3000 devri geçerim. şehir içinde 2500'ü geçtiğim görülmemiştir.
 
Arabayı zorlamadan ne kadar az devirli kullanırsan o kadar yakıt tasarrufu sağlarsın. Bende albea vardı hemde 1.2. Nadiren o da şehirler arası 3000 devri geçerim. şehir içinde 2500'ü geçtiğim görülmemiştir.

Bir arkadaşımda sıfır araba almıştı 30.000km bakımında aracı serviste bilgisayara bağlamışlar sen ne yaptın bu aracın motoru daha açılmamış dediler. Arkadaşımda bahsettiğiniz gibi kullanırdı aracı. O kadarda nazik kullanmamak lazım açıkcası.
 
Bu skodaların genelinde var devir saati yerinde durmuyor şuan felicia kullanıyorum saat kafasına göre geziyor.fakat bazı modellerde devir saati yok,bu arkadaşlarda deviri motor sesine göre ayarlıyacaklar herhalde.
 
Eski arabam Opel Corsa 1.3 DTI idi ve kitapçığında devir 2500 olunca değiştirlmesi gerekir diyordu , şuan 94 model Skoda Favorit gazlı ve ben gene eski arabama göre kullanıyordum . Arkadaşlarla oturuken sohbet konusu oldu ve bu arabalarda 2000-3500 arasında kullanırsın dedi . Yani 3500 e gelince vites değiştirirsin ve devir saati 2000 e düşer tekrar gaza basıp 3500 e gelirsin boyle devam eder dediler . Bu işi bilen biri varmı ? Yardımlarınız bekliyorum . Teşekkürker


Bende Skoda Favorit kullanıcısıyım. Doğru söylemişler favorit 2000 - 3500 aralığında kullanılmalıdır. Ama en uygun aralık 2200 - 2800 aralıığında kullanmak 3000 deviri geçtikten sonra vites büyütmektir. zaten 3000 devirde vites büyütünce otomobilin devri yaklaşık 2100 civarlarına kadar düşer. 2000 ve 3500 aslında sınır kabul edilebilir altına düşmemek üstüne çıkmamak uygundur. Skoda Favorit en yüksek torkunu 3000 devirde verir. Skoda Favorit için hazırladığım bir web sitem var inceleyebilirsiniz:

Skoda Favorit, skodafavorit.cjb.net, skoda, favorit, skodafavorit, ksoda, skoad, favort, fvorit, fvrt, favo, 120, 130, 135, 136
 
Gercek Sofor Devir Saatine Bakmaz... :)

Motor sesinden ne zaman vites degistirecegini bilir...

Alinti:Kamyoncu Atasozleri

Kesinlikle katılıyorum. Yeri geliyo motor bloke devreye giriyor, yeri geliyor vites değiştirdiğimde belli olmuyor. Hem zaten benim arabam maximum torkunu 5500 devirde veriyor. Eğer gerekiyorsa neden 3500 ü geçmeyeyim ki?

Sn. metazolog;

Web adresinizdeki ilk sayfasını inceledim. Ancak yazılanların bir kısmının hatalı olduğunu düşünüyorum özellikle soğutma suyunun 115 dereceye çıktığında yüksek devirde 2-3 dakika motoru çalıştırmak gibi. Aman dikkat ediniz. ve sakın böyle bir uygulama yapmayınız.
 
bende opel vectra var benzinli 1,6 servis 4000 devirde vites değiştir dedi
 
Kesinlikle katılıyorum. Yeri geliyo motor bloke devreye giriyor, yeri geliyor vites değiştirdiğimde belli olmuyor. Hem zaten benim arabam maximum torkunu 5500 devirde veriyor. Eğer gerekiyorsa neden 3500 ü geçmeyeyim ki?

Sn. metazolog;

Web adresinizdeki ilk sayfasını inceledim. Ancak yazılanların bir kısmının hatalı olduğunu düşünüyorum özellikle soğutma suyunun 115 dereceye çıktığında yüksek devirde 2-3 dakika motoru çalıştırmak gibi. Aman dikkat ediniz. ve sakın böyle bir uygulama yapmayınız.


Web sitesini hazırlarken skoda favoritin kendi kullanma klavuzunu esas almıştım. Söylediğiniz konuyu yazarken benimde bu konu dikkatimi çekmişti.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/attachments/skoda-favorit-manual-rar.37108/

linkinden kullanma klavuzunun adobe reader a göre 30. orjinal kitapçığına göre 33. sayfasında bu şekilde yazıyor. aynı kullanma klavuzunun 28. sayfasında su sıcaklığı 150 dereceyi geçerse devirleri düşürünüz olarak yazılmıştır.

Motor ısısı bu kadar arttığında devirin arttırılmasındaki espiri motor daha yüksek devirde iken motor içerisinden geçen suyun hızınında artması ve kısa zamanda radyatörden daha fazla miktarda su geçişinin sağlanmasıdır.

sizin 5500 diye bahs ettiğiniz maksimum torku değil maksimum motor gücüdür. Skoda favorit maksimum motor gücünü 5000 d/d da verir.
 

Ekli dosyalar

  • skoda-favorit-manual.rar
    2.4 MB · Görüntüleme: 3
Son düzenleme:
Web sitesini hazırlarken skoda favoritin kendi kullanma klavuzunu esas almıştım. Söylediğiniz konuyu yazarken benimde bu konu dikkatimi çekmişti.

linkinden kullanma klavuzunun adobe reader a göre 30. orjinal kitapçığına göre 33. sayfasında bu şekilde yazıyor. aynı kullanma klavuzunun 28. sayfasında su sıcaklığı 150 dereceyi geçerse devirleri düşürünüz olarak yazılmış.

Şahsen bende aracın hararet yaptığını görsem çeker bir kenara soğumasını beklerim. Ama klavuzda yazdığı için web sitesine ekledim. Sitenin hakkında kısmınada web sitesindeki bilgilerin kesinlikle doğruluk belirtmediğini ekledim.

sizin 5500 diye bahs ettiğiniz maksimum torku değil maksimum motor gücüdür. Skoda favorit maksimum motor gücünü 5000 d/d da verir.

Ben kendi arabamdan örnek vermiştim. Skoda için değil. 316i BMW 110 Hp/5500 d/dak
 
bende opel vectra var 2,0 136hp benzinli lpg yok ben vites değişimi şehir içi 3000 yapıyorum uzun yolda pek dikkat etmem özellikle araç gecerken
 
Soğutma suyu konusu dediğim gibi otomobil viteste değilken bir kaç dakika yüksek devirde çalıştırınca su devir daim pompasınında hızı artacağı için suyun akış hızını arttırdığından dolayı birim zamanda radyatörden ve motordan geçen su miktarı artacak ve motor soğuyacaktır. Gerçektende rolantide bırakılan bir otomobil ortalama 1000rpm de çalışırken 5 dk da ısınıp fan açmaktadır. Sebebi geçen su miktarının az olmasıdır. Kullanma kılavuzunu hazırlayan kişiler büyük olasılıkla otomobili bir kenara çekip soğutmaya elverişli olmayan bir koşulda yapılması gerekeni yazmışlar.

Diğer konuda ise hemen altına cevap yazdığınız ve marka belirtmediğiniz için aynı marka model üzerinden cevap verdim. Farklı motor tip ve büyüklüklerine ve vites kutusu dişli oranlarına göre bu maksimum güç , tork ve vites değiştirme devirleri değişiklik gösterecektir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,711
Mesajlar
929,163
Kullanıcılar
452,418
Son üye
osmanlıevladı

Yeni konular

Geri
Üst