Önce vermiş olduğunuz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. İşin ilginç yanı üretmeye çalıştığım sistem normal bir içten yanmalı motorda kullanılan buji veya ateşleme bobini mantığından farklı. bu sistem motor içerisine gönderilen yakıtı tutuşturmak için değil aksine dc bir motor sayesinde zerk edilen yakıtın kapalı veya açık fark etmeksizin tutuşturulmasına yönelik bir sistem. Bende sizinle aynı kanaatteyim. Keşke içten yanmalı bir motor için olsa da bilgileriniz yoluma ışık tutsa. Fakat nerede garip gureba iş var gelir bizi bulur Sorun ise ark jeneratörünün ürettiği ters emf (veya emk) olayını yalıtarak arduinonun resetlenmesine mani olmakgüzel insan, benim Elektronik bilgi kısmım sınırlı, yani matematiğini bilmem ama ben biraz sesli düşüneyim. (beyin fırtınası)
1- şimdi arduino amcayla ark amcayı aynı beslemeden besleyip yolları ayırmayı deneyebilirsin.
2- umarım içten yanmalı bir motor içindir. burada sıkıntı motor devrini ayarlamaksa, emme- eksoz çıkışı, piston içi yakıt oranı/ miktarı ile ilgili olarak ark amcanın verimli çalışma gücünü hesaplamak lazım değil mi? düşük devir için düşük voltaj, yüksek devir için yüksek voltaj lazımsa darbe sayısını ona göre simüle etmek lazım. (bildiğinizi var sayıyorum) ark jeneratörleri çok düşük amperde çalışır, voltaj düşünce verdiği amperde düşer, bu da yakıtı ateşlemek için yeterli değildir. konuya başka bir pencereden bakmak için içten yanmalı motorların ateşleme sistemlerini incelemenizi tavsiye ederim.
3- ark jeneratörü ile manyeto yada ateşleme bobini arasındaki farkı ikisine de çarpılarak biliyorum. manyetodan yediğim dayak hiç hoşuma gitmemişti.
4- motor olayını biraz açarsanız daha değişik fikirler sunabilirim.
Serkan hocam çok teşekkür ederim. Bağlantıyı gayet net açıklamışsınız. Sormak istediğim tek bir soru kalıyor geriye. Şematikte de göstermiş olduğunuz üzere arduinonun beslemesini power supply üzerinden aldığımda herhangi bir resetlenme veya sapıtma olması durumunda ne yapabilirim
Önce vermiş olduğunuz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. İşin ilginç yanı üretmeye çalıştığım sistem normal bir içten yanmalı motorda kullanılan buji veya ateşleme bobini mantığından farklı. bu sistem motor içerisine gönderilen yakıtı tutuşturmak için değil aksine dc bir motor sayesinde zerk edilen yakıtın kapalı veya açık fark etmeksizin tutuşturulmasına yönelik bir sistem. Bende sizinle aynı kanaatteyim. Keşke içten yanmalı bir motor için olsa da bilgileriniz yoluma ışık tutsa. Fakat nerede garip gureba iş var gelir bizi bulur Sorun ise ark jeneratörünün ürettiği ters emf (veya emk) olayını yalıtarak arduinonun resetlenmesine mani olmak
Serkan hocam çok teşekkür ederim. Bağlantıyı gayet net açıklamışsınız. Sormak istediğim tek bir soru kalıyor geriye. Şematikte de göstermiş olduğunuz üzere arduinonun beslemesini power supply üzerinden aldığımda herhangi bir resetlenme veya sapıtma olması durumunda ne yapabilirim
Tamamdır serkan hocam yarın deneyip sonuçları hemen paylaşacağım İnşallahGenelde bu tür sorunlarda pi filtre denen filtre uygulanır. Bu filtre işlemcinin besleme devresine konulur.
Siz ilk basta yukarıdaki opto devresi ile kurulumu yapın. Sonra yine kilitlenme resetleme olursa işlemcinin en yakın noktasına 10 nF 100 nF koyun. Birde öyle deneyin.
Tamamdır serkan hocam yarın deneyip sonuçları hemen paylaşacağım İnşallah
Serkan hocam çok teşekkür ederim dediğiniz gibi araya optokuplör koydum ve resetlenme olayını geride bıraktık ama tek bir fark ile. Eğer optoyu ve anahtarlama kompanentini (transistör, mosfet, triyak, tristör vb) ark modülünün güç girişinde kullanırsam resetlenme ve sapıtma ile karşılaşıyorum kontrolcüde. Ama arkın güç beslemesine değil de arkı kontrol eden transistörün gate bacağında kullandığımda hiçbir sıkıntı olmuyor.Opto devredindeki mosfet ark jeneratorunuzun beslemesini açıp kapatacak. Devreyi o şekilde kurun.