Asenkron Motorlar

s7_300

Üye
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
40
Puanları
1
Yaş
43
Arkadaşlar bir asenkron motor 380 yıldız bağlantıda 50 herzde 1500 devir ise 75 herzde devri gücü ve momenti nasıl değişir.Veya bu motor üçgen bğlanırsa bu parametreler nasıl değişir?Bunu bana formülsel olarak açıklarsanız çok sevinirim.
 
50hz 1500 rpm motor 75 hz'de 2250 rpm döner 3 fazlı alternatif akım devrelerinde gÜÇ= akimx gerİlİmx1.73xcos fİ dİr. motor gÜcÜnde bİr deĞİŞme olmaz tork dÜŞer moment=9550xp/n formÜldende anlaŞilacaĞi gİbİ tork devİrle ters orantilidir devİr arttikÇa tork dÜŞecektİr hesaplamak İstersen formÜlde deĞerlerİ yerİne koyarak sorunun cevabini kendİn bulabİlİrsİn 380v yıldız bağlantı motor etiketinde yazan değer ise sorun olmaz ama yıldız 380v motoru üçgen bağlarsan motor yanar çünkü motora fazlar arası 220v vermen gerekir.eğer etiketinde üçgen 380v yazan motoru yıldız bağlarsan motor gücü 1.73 kadar düşecektir.
 
devir sayısı= 120xF/2p burda 2p çift kutup sayısı, F de frekansın. Bildiğin gibi evlerde veya Türkiye enterkonnektesinde kullanılan elektrik enerjisinin frekansı 50 Hz. sen 1500 d/dk lık motor diyorsun burdan yola çıkarak senin motorun çift kutup sayısını 4 olarak buluruz. formülde yerine koyarsan devir sayısı= 120x75/4=2250 d/dk çıkar. bu senin yeni devir sayın. devir arttıkça tork düşer. sen hem torku düşürmemek hem de hızlandırmak istiyorsan dişli sistemi kullanabilirsin..
 
mehaba arkadaşlar şunu belirtelim elektrik motor devirleri motor etiketinde yazılıdır yazılı deyilse bobinajcı motoru söker kac kutuplu olduğunu ve kac volt kaç devir yapacağını bildirir
normal motorlar 50 HZ olarak yapılır amerikada ise 60.HZ dir.
yani 50.HZ nin üzerine çıkamazsın aşağısında olabilir. 50.HZ üzerinde çalıştırırsan motor
parçalanır. kolay gelsin.
 
asenkron motorlar normal devrinin üzerinde çalışabilir fakat momenti sabit tutmak için v/f oranının sabit kalaması gerekir yani sadece frekans artırmak hızı artırır ama tork düşer bunun için V/f oranı sabit tutulur. yalnız anma gerilimi geçilmemelidir çekilen akım artacağından sargılar zarar görür.

forumda V/f oranı ile ilgili açıklama var...
 
mehaba arkadaşlar şunu belirtelim elektrik motor devirleri motor etiketinde yazılıdır yazılı deyilse bobinajcı motoru söker kac kutuplu olduğunu ve kac volt kaç devir yapacağını bildirir
normal motorlar 50 HZ olarak yapılır amerikada ise 60.HZ dir.
yani 50.HZ nin üzerine çıkamazsın aşağısında olabilir. 50.HZ üzerinde çalıştırırsan motor
parçalanır. kolay gelsin.

hocam motorun neden parçalandığını anlamadım ben bir sürü asenkron motoru 50 ile 100 Hz arasında çalıştırıyorum bugüne kadar motor parçalamadım nominal frekansın üzerinde çalıştırıldığında tork düşer
 
İ.Tandoğan arkadaşım motorlar yapıları ve balans ayarları motorun döneceği maksimum
hıza göre yapılır misal iki kutup lu bir asankıron motor 3000 devir yapar bu devirin üzerine
çıkarsan rotorda kopma veya statör sargılarında rotora doğrü kalkar ve bobinler parçalanır
ayrıca rulman yataklarında kırılma olabilir.
bu nedenle sürücü ile çalıştırılan elektrik motorlarının miline devir gösteren takometre ve
ayrıca motor maksimum devri kaçsa ona göre ayarlanmış mekezkaç şaler kulanılır.
Tabiki asankıron motorların devirleri sabit deyildir yapılışına bağlı olarak artı eksi tolaransları vardır.
Tercübe. 45.KW kanca motoru yükte fren kaçırınca yük yere düştü motor içerisindeki sargılar hepsi parcalandı yeniden sardırdık.
Diyosunki ben 50 ile 100 frakans arasında çalıştırdım diyorsun olabilir çalışma şartları ve yüklerine göre olabilir. ben burada bildiğimi ve tercübemelerimi paylaşmak istedim .
 
Bu parçalanma olayını anlayamadım.Hiç denedin mi?Biz 125 hz de bile motor çalıştırıyoruz.şu ana kadar öyle bir duruma rastlamadım.bir çok inverterde 625 hz ekadar ayar yapabiliyor sencede bir tezat değil mi bu
 
arkadaşlar motorun parçalanması farklı sebebten olabilir.75 Hz de illaki devir sayısı artar.ama motor dağılmaz çünki dc motarların yapılarıda ac motarlara benzer devir sayılarıda çok yüksek olur ama parçalanmaz.
 
arkadaşlar ahnur arkadaşımızın anlatmaya çalıştığı şey, piyasada satılan motorların balans ayarlarının nominal çalışma devirlerine göre yapıldığı ve bu devirlerin üzerinde çalışmasının merkezkaç kuvvet artışından dolayı zarar verebileceğidir, ayrıca ahnur arkadaşımızın parçalanan motoru büyük ihtimalle rotoru sargılı bir motor, bu tip motorlar merkezkaç kuvetten daha fazla etkilenirler.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,720
Mesajlar
929,242
Kullanıcılar
452,437
Son üye
omes14

Yeni konular

Geri
Üst