asenkron motorun saglamlık kontrolu

cs-tech

Üye
Katılım
24 Ağu 2007
Mesajlar
385
Puanları
1
Yaş
34
merhaba arkadaşlar

bir sorum var asenkron ve diğer ac motorların çalışıp çalışmadığı nasıl kontrol edilir
yani motorların sağlamlık kontrolu nasıl yapılım
geçenlerde arkadaşlardan birisi motora sadece fazlardan birin ver
diğer klemensleri kontrol kalemiyle bak geliyorsa sağlamdır dedi doğrumudur
herkese simdiden teşekkürler!!
 
Doğrudur. Bu şekilde de anlayabilirsin.
Ayrıca sarıları tek tek meger ile de kontrol edebilirsin.
Genede motoru çalıştırıp denemek en iyisidir ;)
 
önce ohm metre ile sargıları kontrol etmelisin.Her sargının direnci yaklaşık aynı olmalıdır.Sonra gövde ile sargılar arasında kaçak olup olmadığına bakmalısın.Eğer bu testi de geçerse motor büyük ihtimalle sağlamdır.Fakat ölçü aletin motora küçük bir gerilim verir.Eğer motor sargıların kavrulmuşsa bu gerilim,izoleyi delemez.Ama motora verdiğin 380 volt deler.Bunu anlamak için meger denilen cihazı kullanman gerekir.Bu cihaz motora (bizdekinin gerilimi ayarlanabiliyor) istediğin gerilimi verir.Mesela 500 volt.bu da sargıların kavruksa izoleyi deler.Delmiyorsa zaten sorun yoktur.
Fakat arkadaşımız ne güzel söylemiş.engüzeli çalıştırıp denemektir.Bir takım kötü tecrübelerden sonra artık sarımdan gelen motorlar bir yana yeni alınanları bile yerine takmadan önce gerilim verip deniyoruz.Kolay gelsin
 
Sayın cs-tech

Sayın aykanat'ın da bahsettiği gibi, en iyisi motoru çalıştırıp denemektir bir de analizör ile de ölçüm yaparsanız daha iyi olacaktır. Çünkü; Motordaki bazı sorunlar motorun direk aşırı akım çekmesine neden olmaktadır.
 
En garantisi megerle kontrol.Seri lambada iyi sonuç verir,en son güvendiğim avometre....Avometre doğru gösterdiğinde (aslında yanıltıyor)bu ölçümü seri lamba ile tekrarladığımda, çoğu kez gövdeye kaçak ve fazlar arası kaçağı yakaladım,ucuz ve basit bir yönten seri lamba:)
 
meğer değerlerinde ama meğerden hesaplı dijital ölçü aletleri var.fazla pahalıda değil.MY-67 SERİSİmükemmel sonuç alabilirsin arkadaşım.
 
bende isikotomasyon arkaşımıza katılıyorum hem ucuzluğu bakımından hemde en garantili yolu olmasından dolayı seri lamba diyorum

ohmmetre ile birkaç kez yanılgıya uğrayınca seri lambadan şaşmaz oldum :)
 
seri lambayla sargıya 220 volt mu yoksa 380 voltmu vermek lazım ben yanıltırmı ben 380 volt veriyom ama
 
yunus_ ' Alıntı:
seri lambayla sargıya 220 volt mu yoksa 380 voltmu vermek lazım ben yanıltırmı ben 380 volt veriyom ama

nasıl istersen dostum ben genelde 220v veriyorum ama şimdiye kadar bana hiç bir sorun çıkarmadı sana çıkarmaz sanırım
 
selamün aleyküm usta.... yazınızı okudum .... motor kılemensindeki bir uca bir faz verdiğinizde diğer uçlarda enerji olursa sağlam dır diye yazmısınız sizede öle sölenmiş.... evet doğrudur yanlız burda bir noksanlık var ya size eksik söylenmiş yada sizler eksik yazmısınız.... bu şeklde yanlız motorun bağlantı kılemensinde yıldız noktasına yani yıldız köprüsüne enerji vererek bu şek,ilde ölçüm yapa bilirsin ki yıldız noktasından köprüsünden vereceksin ki altı tane uçta birbirleri ile bağlantılı olsun ki verdiğin enerji bütün uçlara ulaşa bilsin. şayet kopuk varsa kopuk olan sargıya bağlu uçta enerji olmaz.... ha birde bu şekilde sadece sargılar arası kopukluğu bula bilirsin .... motorun kavruk olup olmadığını bu şekilde bulamasın vede bu şekilde nası gövdeye kaçaklığı bulmayı düşünü yon... sakın gövdeye de enerji vermeyi düşünme yada düşünmüyon demi ustacım... :) yani bu yönteme pek baş vurma en sağlamı avometre ile ölcüm..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst