control teknik marka

sayın mustak mutevaziliğiniz herkese ornek olabilecek kadar yuksek
bu iltifat değil ona göre


yaptığım projemin kucuk bir bolumunu size sunuyorum. belki anlatamadım noktaları aydınlatır.hemde control tekniğin plc le haberlesmesine kücül bir örnekolur.faka t bu noktaları baska yerlerde değinmişşiniz.ama ben projemin daha sade ve maliyetini azalttmak için sizin basınızı ağrıttım.belki neticeye gidemedim ama sizlerin sayesinde(tum forum arkadaslarımın) cok mesafe kattettim. teskkurler.
 

Ekli dosyalar

  • _mısır1.zip
    336.9 KB · Görüntüleme: 27
Moderatör tarafında düzenlendi:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
sayın mustak
tavsiyelerinize harfiyyen uyacagım.biraz zama n alacak ozamana kadar sizn le fikir alişverişine devam etmek istiyorum.
dediğiniz gibi bir tane op77 ekran kullanıyorum.poz oradan operator goruyor .ve makaracapını giriyor.bu sistemi mustakılde kullanılabilir.masterdan bilgi alısverisi yapıphız ve tork kontrolu de yapılabiliyor.
projenin tamamını gonderemedim w.inzip bolmek lazımdı.pratik olsun diye ilk startup gonderdim.motor hızı ve poz kayıpları yuksek cunki devir redüktorle onda birine dusuruyorummakara hızı 200 deviri gecmiyor. motorlarım dört kutuplu.buyuk caplı (kablo)makara toplayıcısı ve vericisi olarak litaraturde geciyor.
bahsettiginiz smapp hangisi?biraz bizi aydınlatırmısınız.sıppro veya siplite mi?
 
Selam arkadaşlar.

değerli üstad mustaka bir sualimde benim olacak kendisinin control technıques sürücüler üzerine olan engin bilgi birikiminden umarım bende faydalanabilirim.
öncelikle çalıştığım işletmedeki sürücülerin yaklaşık yüzde 90 ı control technıques.yaklaşık 20 motorluk senkronize çalışan hatta daha önce dancing roll silindirlere bağlı potansiyometreler ile senkronizasyonu sağlıyorduk.motorların tamamı kapalı çevrim enkoderli.
biz bu hatta balerin lerin tamamını devre dışı bırakıp sürücülerede 2. enkoder modülünü takarak senkronizasyonu tekrar sağladık. sürücülerin tamamı Unıdrive SP. her motor sürücüsü bir önceki motorun enkoder değerini hız referansı olarak görmekte.
2. enkoder modüllerinin slot 1 de takılı olduğunu düşünürsek
bu durumda 13.04/1 referans
13.05/0 feedback
böyle bir durumda biz senkronizasyon ayarını 13.07 parametresinden yapıyoruz bu arada 13.10 da 3
ben sizden böyle bir uygulamaya ilişkin parametrelemenin doğruluğunun teyidini yada alternatif çözüm önerilerinizi almak istiyorum.

birde 17. menüde birkaç parametre hakkındaki görüşlerinizi sorucam size
17.28 output mode
17.25 numerator
17.26 denominator

konu hakkında değerli görüşlerinizi paylaşırsınız umarım .
şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar.
 
ilk iki motor u1 u2 kapalı cevrim diğerleri acık cevrim
 
c.tecnik kullandığı ekran var mı?
bu ekranla acaba nasıl haberlesiyor
 
pıd kontrolde sistemim 0-10v arası analog sensor vasıtasıyla hız kontrolu yapılıyor.fakat bu pıd de arıza durumunda dijital cıkıs alıp sürücüyü nası ldurdururum.sistemimiki hareketli makaranın senkron çalısarak kabloyu(tanzer)hazır tutuyor.nasıl bir pıd yapmam lazım görüşleriniz nedir?
 
haklısınız tam işlemi anlatamadım.ayrıntı su sekilde:bir rulodan(top) çıkan ip veya kablo bes altı tane makaranın birlesririlerekolustuğu iki tane makara duzeğini var. bu iki makara düzeğinin biri sabt diğeri sabt basıncı olan bir pistona baglı.gerginlik arttıkca pistona yukleniyor. analog sensor vasıtasıyla makar duzeğinin yukseldiğini biliyorum bundan dolayı hızı arttırıyorum.gerginlik azalinca hızımı düsüruyorum.fakat ilave herhangi malze vermiyorlar ben bu pıd den ckıs almam lazım mesela pistondan hava yok nereden bilicem.mesela min veya max pıd seviyesinde cıkıs imkanı var mı?
 
Her Yerde KarsilastiĞimiz Uc Harf Var Kİ Her Zaman Problemİn Kaynagi Oluyor.o Harfler:
p.i.d..bu Bas Agrisini Sadece Deneme Yoluyla Pyı I Yı D Yİ Buluyorum.
p:propotional İÇİn DÜsÜndugum Cihazi Tepkisi
i:integrate "" """ "" "" Zamani
d:derivate "" """ """ "" Ulasma Histerisisi

dİye Okullarda Cokca Anlatmislardi(yanlis Aciklamalarim Olabİlİr)
arkadaslardan Acaba Herhangi Bir Cihazin Pid Degeri Deneme Yanilma Yolundan Daha Kisa Yolunu Bİlen Yok Mu?
mesela :kullandigim Surucuyle Pid Degerini Ayarlarken(karsilikli Iki Motorun Senkron Calismasi Icin) D. Yanilma La Tespit Eymek Zorundayim. Elİme Lablace Cetvelini Alip Cikartmaya Calissam Omrum Tukenİr. ???????
 
mustak ' Alıntı:
Kontrol tekniğin panelleri var. Ama kontrol teknikle uyumlu Esa panelleri öneririm. Rs485 portunu kullanarak haberleşiyor.
Kolay gelsin.
sadece dijital giriş cıkıslar var bununla ilgili ornek çalısması olan var mı nasıl kullanabilirim.analog kullanamamam mı ???
 
tako nedir suruculerde ne işe yarar. nicin enkoder degil de tako kullanırız?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,961
Mesajlar
922,110
Kullanıcılar
451,154
Son üye
sahin56

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst