Düşük devirli motorlar nerelerde, hangi cihazlarda bulunur?

inşallah temennım olur öğrenmenın yaşı yok benım yaş 57 daha bışeyler oğrenıyorum yanlış anlama benım eleştırım konunun çok yabancısısın ama oğreneceğım dıyorsan şapka çıkartılır kolay gelsın bu resımdekı motor 220 volt AC motor bununla elektrık uretemezsın elektrık uretmek için elektromanyetık uyartımlı motor lazım veya içinde sabıt mıknatıslı firçalı motorlardan örnek arabalardakı kalorıfer fan motoru DC 12 veya 24 volt motorlardan faydalanabılırsın veya ılk başta yazdığım gıbı en garantı duşuk devırde elektrık uretecek motor step motordur
O'da senin fikrin elbette, bu beyin neleri öğrendi, bundan mı ürkecek... Demek ki doğru yoldayım; engeller doğru yoldaysan karşına çıkar, yoksa zaten oturursun ve bir yolda olmadığı için engelde olmaz... Ben çok nadir vazgeçerim, yaparım dediysem yapacağım. ;)
 
inşallah temennım olur öğrenmenın yaşı yok benım yaş 57 daha bışeyler oğrenıyorum yanlış anlama benım eleştırım konunun çok yabancısısın ama oğreneceğım dıyorsan şapka çıkartılır kolay gelsın bu resımdekı motor 220 volt AC motor bununla elektrık uretemezsın elektrık uretmek için elektromanyetık uyartımlı motor lazım veya içinde sabıt mıknatıslı firçalı motorlardan örnek arabalardakı kalorıfer fan motoru DC 12 veya 24 volt motorlardan faydalanabılırsın veya ılk başta yazdığım gıbı en garantı duşuk devırde elektrık uretecek motor step motordur

Öncelikle üslubum için kusura bakmayın Tekin bey, özür dilerim ama amacım zaten incitmek ya da bir hırsla yazılmış bir yazı değildi, sadece yaş aralığımızın bu kadar büyük olabileceğini tahmin etmemiştim. Ayrıca fotoğraflar için yaptığınız yoruma da teşekkür ederim. Galiba en sonunda buradaki sanayiye gidip oradakilere: "Kardeşim bana düşük devirli step motor verin ya da kalorifer fan motoru DC 12/24 verin" diyeceğim artık..
 
20 voltun 220 volt ac. ve 50-60 hz.olduğunu,motorun da monofaze yardımcı kutuplu bir asenkron motor olduğunu resimden sezinliyorum.Böyle bir motor da olsa sizin işinize yaramayacaktır.Çünkü gücü çok düşüktür ve ayrıca ortasındaki sincap kafesli rotorunu,neodiyum mıknatıslı bir rotorla değiştirmeniz gerekmektedir.

En az 500 watt enerji ihtiyacınız için en iyi yöntem en düşük güçlü otomobil şarj dinamosu bulmaktır.Ortadaki rotor sargısı,konjenktörü yanmış,diğer kısımları(Doğrultucu diyotları,rulmanlı yatakları,)sağlam olan eski bir alternatör de işinizi görür.En düşük güç değerlileri olarak,nette 12 volt,55 amperlik aküler için olan watt değerlileri görünüyor.12 volt,60 amperlik bir akü tam şarjda; 12*60=720 watt.lık bir güç kapasitesine erişecektir.Sizin ihtiyacınızı rahat ve fazlasıyla karşılayacaktır.Ancak küçük bir tadilat da gereklidir.Konjenktör(Gerilim regülatörü) ve rotoru ancak otomobil üzerinde verimli elektrik üretebileceğinden,rotor kısmında mutlaka tadilat yaparak,kuvvetli neodiyum mıknatıslı sabit mıknatıslı bir ikaz uyartım ünitesini(Rotoru) hazırlamanız gereklidir.Mıknatısları, stator oyuklarından geçerken ayni orijinal elektromıknatıslı şarj dinamosunun orijinal rotorunda olduğu gibi,N-S-N-S-N-......şeklinde birbiri peşi sıra ve dik açıda mağnetik alan kuvvet çizgilerini,düşük devirlerde bile çok randımanlı ve etkin olarak statordaki 3 fazlı bobinlerin sargısının etki alanında kalan ve saç paketli oyukları etkin olarak kesecek şekliyle dizerek,uygun montajını yaparak uygulamanız gereklidir.Ancak bu şekliyle sayın ŞEF'imizin yazılarında da okuyacağınız üzere,otomobil şarj dinamosunu(Alternatörünü)rüzgar gülüyle randımanlı olarak dönüp aküleri şarj edecek,invertör devresinden pc,lamba,printer,vb. en az 500 watt.lık ihtiyaçlarınızı karşılayacak durumuna getirebilirsiniz.

Çıkışta amper miktarının yüksek olması için mutlaka diyot bağlantıları yıldız şeklinden üçgen bağlantı şekline döndürülmesi gerekmektedir.Bu işlem,alternatör çıkış geriliminin biraz daha düşük,ancak alternatör sargılarının çıkış amper değerinin daha yüksek olması sayesinde,akü şarj işlemleri için daha uygun,randımanlı olmasını da ayrıca sağlayacaktır.Alternatör çıkışında konjenktör yerine(Prensip olarak bunu kullanamazsınız.),muadil olarak,şarj düzenleyici amaçla yapılmış ayrı bir regülatörlü elektronik olan devreyi de,akü ile tadilli alternatörünüzün arasına koymanız gerekir.Kolay gelsin.Başarılar.
 
Son düzenleme:
20 voltun 220 volt ac. ve 50-60 hz.olduğunu,motorun da monofaze yardımcı kutuplu bir asenkron motor olduğunu resimden sezinliyorum.Böyle bir motor da olsa sizin işinize yaramayacaktır.Çünkü gücü çok düşüktür ve ayrıca ortasındaki sincap kafesli rotorunu,neodiyum mıknatıslı bir rotorla değiştirmeniz gerekmektedir.

En az 500 watt enerji ihtiyacınız için en iyi yöntem en düşük güçlü otomobil şarj dinamosu bulmaktır.Ortadaki rotor sargısı,konjenktörü yanmış,diğer kısımları(Doğrultucu diyotları,rulmanlı yatakları,)sağlam olan eski bir alternatör de işinizi görür.En düşük güç değerlileri olarak,nette 12 volt,55 amperlik aküler için olan watt değerlileri görünüyor.12 volt,60 amperlik bir akü tam şarjda; 12*60=720 watt.lık bir güç kapasitesine erişecektir.Sizin ihtiyacınızı rahat ve fazlasıyla karşılayacaktır.Ancak küçük bir tadilat da gereklidir.Konjenktör(Gerilim regülatörü) ve rotoru ancak otomobil üzerinde verimli elektrik üretebileceğinden,rotor kısmında mutlaka tadilat yaparak,kuvvetli neodiyum mıknatıslı sabit mıknatıslı bir ikaz uyartım ünitesini(Rotoru) hazırlamanız gereklidir.Mıknatısları, stator oyuklarından geçerken ayni orijinal elektromıknatıslı şarj dinamosunun orijinal rotorunda olduğu gibi,N-S-N-S-N-......şeklinde birbiri peşi sıra ve dik açıda mağnetik alan kuvvet çizgilerini,düşük devirlerde bile çok randımanlı ve etkin olarak statordaki 3 fazlı bobinlerin sargısının etki alanında kalan ve saç paketli oyukları etkin olarak kesecek şekliyle dizerek,uygun montajını yaparak uygulamanız gereklidir.Ancak bu şekliyle sayın ŞEF'imizin yazılarında da okuyacağınız üzere,otomobil şarj dinamosunu(Alternatörünü)rüzgar gülüyle randımanlı olarak dönüp aküleri şarj edecek,invertör devresinden pc,lamba,printer,vb. en az 500 watt.lık ihtiyaçlarınızı karşılayacak durumuna getirebilirsiniz.

Çıkışta amper miktarının yüksek olması için mutlaka diyot bağlantıları yıldız şeklinden üçgen bağlantı şekline döndürülmesi gerekmektedir.Bu işlem,alternatör çıkış geriliminin biraz daha düşük,ancak alternatör sargılarının çıkış amper değerinin daha yüksek olması sayesinde,akü şarj işlemleri için daha uygun,randımanlı olmasını da ayrıca sağlayacaktır.Alternatör çıkışında konjenktör yerine(Prensip olarak bunu kullanamazsınız.),muadil olarak,şarj düzenleyici amaçla yapılmış ayrı bir regülatörlü elektronik olan devreyi de,akü ile tadilli alternatörünüzün arasına koymanız gerekir.Kolay gelsin.Başarılar.


Vallahi sevgili arkadaşım, size ne kadar teşekkür edersem azdır; diğer arkadaşlarımı tenzih ediyorum, elbette onlarda yardımcı oldular ama sonunda bir arkadaşım çıkıp şöyle enine boyuna nasıl bir motor almam gerektiği hakkında iyi bir fikir vermiş oldu ki, tekrar teşekkür ederim size.

Bahsettiğiniz motor için bu hafta sonu Erzincan Oto Sanayi sitesine gideceğim ve orada %99 ihtimalle bu tip düşük devirli otomobil şarj dinamosunu bulacağıma eminim ve sonrada bahsettiğiniz bu rotor kısmına geçeceğim. Mesela internette şarj dinamosu satan bir sitede şöyle bir dinamo buldum: "12V. 55A. KIA BESTA - PREGIO ALTERNATÖR" Bunu örnek olması açısından yazdım ve anladığım kadarıyla da bu hafta sonu oto sanayi sitesine gittiğimde tam olarak 12V. 55A. bir dinamo-alternatör istemeliyim.

Hatta rotor içinde alabileceğim neodymium mıknatıs satışını yapan çok güzel bir site bulduğuma inanıyorum, siz ne dersiniz?: BLOKLAR ve BARLAR

Bu arada izninizle son bir soru daha sormak istiyorum: Oto sanayi sitesinde Alternatör gibi beni uğraştırmayacak, yani hazır kurulumunu yapabileceğim başka bir motor tipi bulabilir miyim, yoksa tamamen alternatöre mi yönelmeliyim?.

Biraz fazla soru sorduğum için lütfen kusuruma bakmayın ama daha öncede belirttiğim gibi ŞEF ustanın yazıları o kadar çok birikmiş ve üst üste binmiş ki, bir çaylak olarak en azından ben içinden çıkamıyorum.
 
Son düzenleme:
Estafurullah,yeni başlayan hepimiz ilk başta acemi olur,okudukça,araştırdıkça da en mükemmeli sonunda bulabiliriz rahatlıkla,bu sorun değil.Alternatöre karar vermeniz,parçalarını ve mıknatıslarını araştırıp da bulabilmeniz iyi olmuş,seçtiğiniz linkteki mıknatıslar da iyi bir seçim olarak görünmektedir.Ben de bu yöntemle elektrik üretmeyi düşündüm,ancak rüzgarlı bir beldede olmadığımdan aklımdaki yalnızca güneş panelleri yoluyla elektrik üretebilmektir.Sizin,ayrıca profesyonel yöntemleri kullanarak(Elektrik alan şiddeti hesaplamaları,bobin teli uzunluğu,spir sayısı,kangal şekli,plastik döküm kalıpları,çap hesabı,rotor kalınlığı,vb.ince hesaplamalarla ve küçük çaplı imalatlarla) ilk baştaki zorluk ve edinilmiş tecrübelerden muaf,daha kolay ve pratik yoldan,bir rüzgar gülüyle elektrik üretmeniz açısından araç alternatörleri şüphesiz çok iyi bir seçim olacaktır.Diğer motor tipleriyle daha büyük zorluklar yaşanabilir ve sonuç alınması da belki daha güç olabilir kanısındayım.Zaten ŞEF'imizin eski yazılarına da bakarsanız eğer,orta güçteki bu tür üretimler için tavsiye edilmiş başka bir motora da pek rastlayamazsınız.

Sn.ŞEF'imizin yazıları,dediğiniz gibi çok geniş yazı dizileri şeklindedir.Ben de bunlardan birkaçını okuyarak asıl kendi bilgilerimi pekiştirmiş oldum,fazlası ondan da öte değil.Bu yöntem(Araç alternatörleri yolu) sizin ve diğer sizin gibi yeni başlayanlar için aslında hiç tartışmasız ideal bir yol olarak kabul edilmelidir.Aldığınız iyi sonuçları da,ileride forumda bizimle paylaşmanız dileğiyle,hoşçakalın.Kolay gelsin.
 
Bir de mıknatıs boyutlarını rotora yerleştirip montaj amacıyla seçerken olabilecek en küçük boyutlularını seçip kullanmanız,yeni rotoru oluştururken tam yuvarlak yüzeyli bir silindiri düzgün olarak elde edebilmek açısından önem taşıyor.Montajdan sonraki tespit ve yekpare bir ünite için,sürüldükten sonra katılaşan resin(404 Plastik çelik esaslı,kuvvetli sentetik yapıştırıcısı,makina parçaları tamiri için genel amaçlı kullanımlı) kullanarak mıknatıslara tam şeklini verdikten sonra,el parmakları gibi karşılıklı gelecek şekilde,(Orijinal rotordaki gibi)uygulayıp mıknatısları bu yapıştırıcı içine gömerek(Yalnızca dış yüzeyleri dışarda kalacak şekilde)tüm ünitenin balans faktörünü de gözeterek hazırladıktan sonra uygulamaya geçebilirsiniz.El becerisi de isteyen bu işte,güçlüğünüz olacağını düşünüyorsanız eğer,bu konuda uzman olan mekanikçi arkadaşlarınızdan da tam teknik destek almanız yerinde olacaktır kanısındayım.Aküden önce akü şarjörü devresi de,akü dolduğunda şarjı kesmesi için,voltaj regülatörünün kendi iç bünyesinde yer almıyorsa muhakkak olmalıdır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
ben küçük çaplı amatör bir yatay eksenli rüzgar türbini yapıyorum bitti sayılır ama rüzgar türbininde dinamoyu kendim yapıyorum bir deney için aldığım silindir neodium mıknatısları n s n s şeklinde bir daire tahtanın üstüne kalın kabloların sabitlenmesi için boru kelepcesi kroşe arası bir malzemeyle (tamamen şans eseri bulduğum) 10 mıknatısı daire üzerine sabitledim daire üzerine 1,5 2 misli büyük bir tahta daire daha yapıp birbirine vidaladım büyük dairenin kenarlarına birbirine eş uzaklıkda 8 çentik atıp 100 lük pimaş borusunu 20cm kesip 2 ye ayırıp bu çentiklere geçirdim tektek yapıştırdım pimaş borularının rüzgar gören kısımlarını zımparayla keskinleştirdim şu anda sadece bakır sarımı kaldı lys oldugu için ilgilenemiyordum ancak bu ara boşum tekrar ilgilenmeye baslayacagım
 
çok bilgilendirici yazılar olmuş gerçekten. ben doktorum ama kaynak yapmak da sevdiğim bir hobim. bir atölyem var. greenpeace gençleri bir rüzgar türbini imal etmek istemişlerdi. elektrik konusunda bilgim fen lisesinden kalanlar. ama konstrüksiyon konusunda kendilerine destek oldum. yatay eksenli bir türbin imal ettik. şimdi çatalcada atölyemin bulunduğu araziye dikey eksenli bir türbin yapmak istiyorum. yatay eksenli olanın pervanelerii gençlerin bulduğu plana göre pimaş borudan kesmiştim. ama uzun vadede çürüyüp kırılıp etrafa fırlayabilir ve bir sakatlık yaratabilir diye düşünüyorum. aluminyum borudan kesmek belki uygun olabilir ama yatay eksen bana sıkıntılı geldi. iletişim bileziği ve döner platform filan. dikey eksen sanki daha iyi. rüzgar nereden gelirse gelsin farketmiyor. döner bir platforma ihtiyaç yok. linz 2 denen pervane tasarımı çok verimli gibi görünüyor. elektrik motorunu eski projede gençler sipariş etmişlerdi. bir süredir ben de nasıl bir motordan daha iyi verim alırım diye araştırırken bu forumu buldum. youtube da mıknatısların ddiziişine dair videolar izleyip pek birşey anlamamıştım. şimdi daha aydınlandım. ŞEF in yazılarını da okuyacağım.

teşekkürler
saygılar
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,076
Mesajlar
932,843
Kullanıcılar
453,078
Son üye
thetix

Yeni konular

Geri
Üst