20 voltun 220 volt ac. ve 50-60 hz.olduğunu,motorun da monofaze yardımcı kutuplu bir asenkron motor olduğunu resimden sezinliyorum.Böyle bir motor da olsa sizin işinize yaramayacaktır.Çünkü gücü çok düşüktür ve ayrıca ortasındaki sincap kafesli rotorunu,neodiyum mıknatıslı bir rotorla değiştirmeniz gerekmektedir.
En az 500 watt enerji ihtiyacınız için en iyi yöntem en düşük güçlü otomobil şarj dinamosu bulmaktır.Ortadaki rotor sargısı,konjenktörü yanmış,diğer kısımları(Doğrultucu diyotları,rulmanlı yatakları,)sağlam olan eski bir alternatör de işinizi görür.En düşük güç değerlileri olarak,nette 12 volt,55 amperlik aküler için olan watt değerlileri görünüyor.12 volt,60 amperlik bir akü tam şarjda; 12*60=720 watt.lık bir güç kapasitesine erişecektir.Sizin ihtiyacınızı rahat ve fazlasıyla karşılayacaktır.Ancak küçük bir tadilat da gereklidir.Konjenktör(Gerilim regülatörü) ve rotoru ancak otomobil üzerinde verimli elektrik üretebileceğinden,rotor kısmında mutlaka tadilat yaparak,kuvvetli neodiyum mıknatıslı sabit mıknatıslı bir ikaz uyartım ünitesini(Rotoru) hazırlamanız gereklidir.Mıknatısları, stator oyuklarından geçerken ayni orijinal elektromıknatıslı şarj dinamosunun orijinal rotorunda olduğu gibi,N-S-N-S-N-......şeklinde birbiri peşi sıra ve dik açıda mağnetik alan kuvvet çizgilerini,düşük devirlerde bile çok randımanlı ve etkin olarak statordaki 3 fazlı bobinlerin sargısının etki alanında kalan ve saç paketli oyukları etkin olarak kesecek şekliyle dizerek,uygun montajını yaparak uygulamanız gereklidir.Ancak bu şekliyle sayın ŞEF'imizin yazılarında da okuyacağınız üzere,otomobil şarj dinamosunu(Alternatörünü)rüzgar gülüyle randımanlı olarak dönüp aküleri şarj edecek,invertör devresinden pc,lamba,printer,vb. en az 500 watt.lık ihtiyaçlarınızı karşılayacak durumuna getirebilirsiniz.
Çıkışta amper miktarının yüksek olması için mutlaka diyot bağlantıları yıldız şeklinden üçgen bağlantı şekline döndürülmesi gerekmektedir.Bu işlem,alternatör çıkış geriliminin biraz daha düşük,ancak alternatör sargılarının çıkış amper değerinin daha yüksek olması sayesinde,akü şarj işlemleri için daha uygun,randımanlı olmasını da ayrıca sağlayacaktır.Alternatör çıkışında konjenktör yerine(Prensip olarak bunu kullanamazsınız.),muadil olarak,şarj düzenleyici amaçla yapılmış ayrı bir regülatörlü elektronik olan devreyi de,akü ile tadilli alternatörünüzün arasına koymanız gerekir.Kolay gelsin.Başarılar.