Datakom Ürünleri Teknik Destek

Katılım
4 Şub 2010
Mesajlar
33
Puanları
1
Yaş
56
Sevgili arkadaşlar, nacizane, Datakom cihazları veya senkronizasyon sistemleri ile ilgili bir sorunuz olursa destek olmak istiyorum. Datakom firmasının saha destek mühendisiyim.
 
dkg 309 kartı için datakoma ait olan seviye-3 şifresi gerekiyor acilen yardımcı olursanız sevinirim
 
selam datakom cihazlarıyla ilgili sorunlarınızı yazabilirsiniz demişsiniz
datakom dkg 105 kontrol cihazlı bir panom var
şöyle bir problemim var jeneratörüm çalışmaya başlıyor 8-10 sn sonra düşük yağ basıncı lambası yanıyor ve stop ettiriyor
müşir kablosunu çıkartıp denediğimde hiç marşa basmadan direk yağ basınç lambası yanıyor
müşir arızalı mıdır? yoksa
yağ filtresinden de yapabilir mi?
teşekkürler..
 
Sorununun cevabını bulamadıysan aşağıda vereceğim bilgiler mutlaka işine yarayacaktır. Jeneratör gücü ve tahrik sisteminden(dizel/benzinli) bahsetmemişsin. 100 KVA dan büyük olduğunu kabul ederek İlk önce sorunun Datakom DKG105 cihazında olmadığını belirteyim. Senin açından bu sevindirici bir haber değil malesf..:(. Tahrik motorunun yağlama sistemi elemanlarının bir hasarından veya yanlış malzeme kullanımından kaynaklandığını söyleyebilirim. Sorunu gidermek için kalibrasyonu yapılmış mekanik yağ basıncı göstergesi ile yağ basıncının motor üreticisinin tavsiye ettiği değer aralığında olup olmadığını kontrol et. Basınç o aralıkta ise yağ müşürün bozuktur; değiştir ve kurtul. değil ise geçmiş olsun... şöyle ki: yağ basıncın düşüktür ve buna sebep , az maliyetlisinden çok maliyetlisine doğru sırası ile: 1.Motor yağı - Motor üreticisinin tavsiye ettiği standartları karşılayan motor yağı kullanılmış olmalıdır, 2.Yağ emiş borusu-sarsıntıdan kaynaklı yağ emiş borularının kaynak noktalarında çatlaklar oluşur ve yağ emişi yapılamayacağı için basınç da oluşturulamaz. 3.Yağ pompası-- Metal çapak emişi veya uzun süreli çalışmaya bağlı aşınma kaynaklı hasarlanmadan basınç üretememesi. 4.Yakıt sisteminden yağlama sistemine kaçak olması- yakıtın yağa karışması sonucu yağı inceltmesi ve yağ pompasının bu incelmiş yağı istenilen baınca getirmemesi. 5. Yağ filmi üzerinde hareket eden parçalardaki aşıntılar-
Motorun mekanik ömrünün tamamlanıp revizyon(overhaul) zamanın gelmiş olması. Saymış olduğum bu sebeplerin dışında, yağ basıncı arızasına etki eden daha bir çok etken var. Saydıklarımı kontrol edebilecek derecede bu iş ile tanışık isen o arada syamadığım bir çok etkeni de keşfeder ve sorunu gidereceğine eminim. Kolay gelsin.
 
dkg 309 kartı için datakoma ait olan seviye-3 şifresi gerekiyor acilen yardımcı olursanız sevinirim
1. seviye şifremiz 1234 (son kullanıcı)
2. seviye şifremiz 9876 (imalat ve servis firmaları için)
3. seviye şifremiz 3282 (fabrika seviyesi)
 
selam datakom cihazlarıyla ilgili sorunlarınızı yazabilirsiniz demişsiniz
datakom dkg 105 kontrol cihazlı bir panom var
şöyle bir problemim var jeneratörüm çalışmaya başlıyor 8-10 sn sonra düşük yağ basıncı lambası yanıyor ve stop ettiriyor
müşir kablosunu çıkartıp denediğimde hiç marşa basmadan direk yağ basınç lambası yanıyor
müşir arızalı mıdır? yoksa
yağ filtresinden de yapabilir mi?
teşekkürler..

Yağ basınç müşiri kontak çıkışı jeneratör çalışmazken kapalı "1", çalıştıktan sonra açık "0" konumundadır. Cihazlar eğer alternatör gerilim üretmezse ancak motor çalışırsa març motoru zarar görmesin diye ayrıca yağ basıncından da koruma yaparlar. Sizin durumunuzda genelde müşteriler G ucu ile WK ucunu ters bağlamaktalar. Bunu bir kontrol edin. Ayrıca kablo devamlılığınıda kontrol edin. Her ikiside doğru ise müşir arızalı demektir. Değiştirirseniz sorununuz düzelecektir. Yağ filtresi bu tip bir sorun için doğru nokta değildir. Arızanın yağ seviyesi ile bir alakası yoktur. Kolay gelsin.
 
Sevgili arkadaşlar, nacizane, Datakom cihazları veya senkronizasyon sistemleri ile ilgili bir sorunuz olursa destek olmak istiyorum. Datakom firmasının saha destek mühendisiyim.
3 adet 750 kva jenaratörümüz var burada sıralı sistem kullanıldığı söyleniyor bu sistemi senkronizasyon haline getirmek için neler yapmalıyız
 
Öncelikle jeneratörlerin elektromekanik veya Elektronik motor olması gerekiyor. Yani motor devrinin bir harici sinyalle veya kontak girişi (puls sinyali) ile değiştirilebilmesi gerekiyor. Aynı şekilde üzerindeki voltaj regülatör kartının (AVR) aynı şekilde bir analog sinyal veya harici pot ile ayarlanabilir bir girişinin olması gerekli. Eğer bu ikisi mevcutsa her türlü makinayı senkron yapabilirsiniz. Datakom ürünlerinde bu amaçla DKG-707 kartımız bulunmakta. Sekiz jeneratöre kadar senkronizasyon ve aktif/Reaktif yük eşleme kabiliyeti var. Mail adresinizi gönerirseniz ürün katologlarını iletebilirim. Bizim müşterimize rakip olmamak amacıyla anahtar teslim proje desteğimiz yok. Ancak ben 15 senedir senkronizasyon projeleri ile ilgili çalışıyorum. Müşterilerimize her türlü uygulama notu ve telefonla devreye alma sırasında teknik destek veriyoruz. Bu şekilde son 2 senede 500'ün üzerinde yurt içi ve dışı proje tamamladık. Çoğu müşterimiz ilk uygulamadan sonra uygulamalarını kendileri yapabiliyorlar. Bu arada bu ürün ülkemizde bu amaçla yapılan ilk ve tek ürün. Uluslararası piyasada da benzer ürüne sahip firma sayısı 10 adet değil.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,756
Mesajlar
929,700
Kullanıcılar
452,505
Son üye
ironman2112

Yeni konular

Geri
Üst