DC Motor Frenleme...

ucibey

Üye
Katılım
22 Haz 2011
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
33
Arkadaşlar merhaba.Sorum şudur.Rüzgar türbini yaptım fakat benim türbin şöyle Dc motor kullandım ve motorun mili direk kanatlara bağlı.Şuan tek sorunum var.Yapmak istediğim türbin belirli bir volt üretince kuyruk kısmına koyacağım DC motor kısa süreli sağa veya sola doğru dönecek.Bu konu hakkında yarıdm ederseniz seevinirim.Başka frenleme fikirlerinede açığım.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Merhaba Sayın Ucibey
Bu konuda kendim pek incelemiş olmasam da forum incelendiğinde bir kısım bilgiler araştırılabilir.
Bu mesajdaki türbin kuyruk kısmındaki dc motorun kısa süreli sağ-sol dönüşü bir fren mekanizmasını çalıştırmak için mi vb ne olduğu tam olarak anlaşılabilir değil. Fren mekanizmasının burada nasıl olduğu, rüzgar istatistikleri ve sistemin güç üretme özellikleri, elektrik özellikleri, mekanik özellikleri gibi bilgilerin verilmesi efektif olarak incelenmesine vesile olur.
Hızlı olarak yazışmalarımızda aklımıza gelenlerin bir kısmını yazıyor olmakla frenleme mekanizmaları olarak; elektrik direnci eklemek(ters enerjilenmiş motor ve ya direnç), mekanik fren kullanmak(elektronik kontrollü), hız değişimine uyarlı otomatik mekanik sistemler kullanmak(elektrikten bağımsız çalışabilen yani elektriksel sorunlardan kontrol namına daha uzak) ve de rüzgar türbininin ön kısmına rüzgarı engelleyici (ve ya başka tarafa yönlendirici) eklemeler yapmak, (baraj türbinlerinde kullanıldığı ifade edilen değişen kanat açıları birçok olumsuz hal ile incelenebilir) gibi düşünceler ele alınabilir. Sistemin frenleme halinde de sistemde azaltılıyor olan enerji yine başka faydalı bir enerji olarak kullanılması uygun olur. Tabi rüzgarın estiği yükseklik özelliklerine göre rüzgar türbininin yüksekliği de azaltma vb değiştirilerek hızının sabitlenmesi incelenebilir.
Başarılar dileriz.
 
Sn. cncaraştırma arkadaşımın dediği gibi pek çok yöntem var; kuruk kaçırtma, pervane açısı oynama, dc frenleme, veya mekanik frenleme .... yanılmıyorsam rüzgar türbinleri hakkında tam bilgi sahibi değilsin, bu konuda forumda araştırma yaparsan konu ve vidyolar bulursun "Şef" lakaplı Sn. Mehmet Bey konuya daha hakim ve çalışmalarını merklıları için sıfırdan başlayanların dahi anlayacağı şekilde vidyolaştırmış.
Öncelikle belirtmek isterim ki sorunuzda geçen "türbin belirli bir volt üretince " deyimi kokunuzu anlatıyor, türbinin çok devire çıkması düşündüğünüzün aksine voltajı arttırmaz amperi arttırır ve akü şarj sisteminize zarar vermez (belli sınırlar içinde).
Yine de fikirlerimi aktarıyorum; dediğiniz gibi belirlediğiniz bir voltta çalışması için (atıyorum 15-16v) 16 v zenerli devre kuyruktaki motora gerilim gitmesini engeller. Yine bu küçük pervane rüzgarda kaldığından dönecektir bu dönüş hareketi gövdeyi oynatır (helikopter manevrası gibi) ve ana pervaneden tam verim almanızı engeller. Bunu önlemek için pervaneyi kanal içine veya kanatçıkları çember içine almalısın.
 
Arkadaşlar merhaba.Sorum şudur.Rüzgar türbini yaptım fakat benim türbin şöyle Dc motor kullandım ve motorun mili direk kanatlara bağlı.Şuan tek sorunum var.Yapmak istediğim türbin belirli bir volt üretince kuyruk kısmına koyacağım DC motor kısa süreli sağa veya sola doğru dönecek.Bu konu hakkında yarıdm ederseniz seevinirim.Başka frenleme fikirlerinede açığım.

Merhaba.Sn.ŞEF'imizin bu konuyla ilgili olarak yaptığı güzel bir çalışması da vardırSn.ŞEF'imiz geçen sene kuyruk kaçırma sisteminin bu sistem çalışmasını bizzat bana da açıklıkla izah etmişti.Ayni olan şekliyle size aktarıyorum,yani bu sistemin çalışması bir alıntı olarak şöyledir;

" Sistemi kısaca şöyle anlatayım.Akü şarjı yapacak bobinlerin yanısıra daha ince telden, daha az sipirli ikinci bir bobin grubu sardım. Bu bobinlerden 400 devirde 12 v. alıyorum. 12 volta kadar herhangi bir hareket olmuyor. Gerilim 12'yi geçince röle çıkış vererek motoru harekete geçiriyor, kanatlar çok az kaçıyor. Kanatlar kaçınca rüzgardan aldığı güç azaldığı için orada sabit kalıyor. Rüzgar azalınca referans gerilimi de 12'nin altına düşeceği için diğer röle devreye girerek kanatları eski haline getiriyor. Sistem 12 v. ile 12,02 v. arasında çalışıyor."

* Bir de akü tam şarj olup türbin miline bağlı bu kanatlar,aşırı devirlere yükselip de abandone (Tahrip) olmaması için,türbin alternatörü çıkışına uygun omajda,yani bu şarj akımını da tam kıyacak (Harcayıp da yok edecek ) güçte uygun bir direnç,tam şarjdan sonra,boşta kalan bu uçlarına yine mutlaka bağlanmalıdır.

* Alternatör voltajı fazla yükseldiğinde voltajda az,amper değerinde ise daha daha fazla bir değişim olur,sn.by lent'in de tam olarak söylediği gibi.Yani alternatör ile şarj sistemi arasında yer alan bu akü grubu,bir nevi kompansatör (Dengeleyici,eşitleyici) görevi de yapar,akülerin bu tür önemli bir görevi de (Araçlardaki şarj sistemi içinde de keza ayni şekilde) vardır.Yani alternatör voltajı fazlaca yükseldi diyerek kuyruk kaçırma olayı da tam devreye girmiş olmaz,bu işi sadece çok şiddetli ve ters yönden sert esen veya çok riskli sert rüzgarlardan bir koruyucu olarak,bu governör sistemi (Aşağıdaki linkte sn.ŞEF'imizin bu konudaki yazılarında bunun detayını da okuyabilirsiniz.) sn. ŞEF'imiz tarafından bir elektronik devreden de faydalanılarak bunun güzel ve başarılı olan bir uygulaması yapılmıştır.Kolay gelsin.

https://www.kontrolkalemi.com/forum...767-gelin-ruzgar-turbini-yapalim/sayfa57.html
 
Rüzgar türbininin devrini ayarlamak için yüksekliğini değiştirmenin yanında, pervane yüzeyinin rüzgar doğrultusuna göre açısını yere dik (ve ya alternatif olarak pervane yüzeyine dik)(2D) değiştirmek de düşünülebilir. Güneş panellerinin güneşi takip ettiği sistemlerdeki gibi enerji verimliliği açısından da değerlendirilebilir.
Başarılar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,563
Mesajlar
927,970
Kullanıcılar
452,185
Son üye
Ahmet_7

Yeni konular

Geri
Üst