Arabanın alternatörü nasıl olsa Elektrik üretiyor. Aküyü doldursun bir yandan . Bir yandan da elektrikli motoru beslesin diye birileri gelecek yakın zamanda. Hazır olun .
Sanayide tornacı bir akrabam var. 15 kW motorla 30 kVA alternatörü çevirip, üretilen 30 kW elektriğin 15'ini geri besleme yaparak motora kullanacak, diğer 15'i cepte...
Birileri aklına girmiş toplu sipariş verecekmiş zor ikna ettim.
Üstad,
Redüktör, daha ziyade 1/10 oranında kasnaklı sistem kullanılacağından, bu tork kaybı telafi edileebilir..
Ancak konu sahibi "illa böyle yapacağım" dediği için elden bir şey gelmiyor.
Redüksyon olmadan sadecce motor hızını yavaşlatmakla olmaz.
Piyasada 80cm çapındaki taş için 7.5 Kw motor kullanılıyor.
Sadece google da arama yapsalar inanacaklar ama nafile...
Arabanın alternatörü nasıl olsa Elektrik üretiyor. Aküyü doldursun bir yandan . Bir yandan da elektrikli motoru beslesin diye birileri gelecek yakın zamanda. Hazır olun .
Ustam o da birşey mi? Zamanında yıllar önce Uğur Dündar'ın tv programında olabilir. Kendilerini makine mühendisi olarak takdim eden iki kişi uçağı akü ile uçurduktan sonra uçağın hızıyla tekrar aküleri dolduracağını söylüyorlardı.
20-30 senedir yapamadılar!
Keşke olabileydi de dünyada belki bunca insanın kanı dökülmez, savaşlar olmazdı.
Bolu dağına tırmanıp tünelden sonra arabayı Sakarya ya doğru rampa aşağı salınca bana da free energy hülyaları gelmeye başlıyor. Milletçe genetiğimiz de var herhalde illa birşeylere bedavaya sahip olma dürtüsü. Yazları Kuran kursu ile birlikte küçük çocuklara termodinamik kursu da verirsek bir nesil sonra belki değişime uğrarız.
Bolu dağına tırmanıp tünelden sonra arabayı Sakarya ya doğru rampa aşağı salınca bana da free energy hülyaları gelmeye başlıyor. Milletçe genetiğimiz de var herhalde illa birşeylere bedavaya sahip olma dürtüsü. Yazları Kuran kursu ile birlikte küçük çocuklara termodinamik kursu da verirsek bir nesil belki değişime uğrarız.
Yok yok o, o kadar da imkansız değil. Kandıra yokuşunda elektrikli ile tırmanırken bataryadan epeyce yüksek güç çekiliyor. Dönüşte ise düz yola göre bu fazladan tüketilen enerjinin yaklaşık yüzde yirmisini geri kazanmak mümkün oluyor.
Ustam o da birşey mi? Zamanında yıllar önce Uğur Dündar'ın tv programında olabilir. Kendilerini makine mühendisi olarak takdim eden iki kişi uçağı akü ile uçurduktan sonra uçağın hızıyla tekrar aküleri dolduracağını söylüyorlardı.
20-30 senedir yapamadılar!
Keşke olabileydi de dünyada belki bunca insanın kanı dökülmez, savaşlar olmazdı.
Evet üstad,
Çok net hatırlıyorum, hatta benim dinlediğimde (Uğur Dündar'ın programında) "Feydamid" diye bir proje vardı..
Bu proje, difransiyel ve şanzıman sistemini ortadan kaldıracak ve pratik uzay çıkışını! (hala tam anlayamadım) temin edecekti. (Yani diferansiyel ve şanzıman uzay çıkışımıza engel teşkil ediyor)
Daha sonraları, bu proje için Necmettin Erbakan, arapların para vereceğini söylemişti.....
Şmdiki gençler için üzülüyorum, onlar bu tür esprileri yaşamadılar.
Evet üstad,
Çok net hatırlıyorum, hatta benim dinlediğimde (Uğur Dündar'ın programında) "Feydamid" diye bir proje vardı..
Bu proje, difransiyel ve şanzıman sistemini ortadan kaldıracak ve pratik uzay çıkışını! (hala tam anlayamadım) temin edecekti. (Yani diferansiyel ve şanzıman uzay çıkışımıza engel teşkil ediyor)
Daha sonraları, bu proje için Necmettin Erbakan, arapların para vereceğini söylemişti.....
Şmdiki gençler için üzülüyorum, onlar bu tür esprileri yaşamadılar.
reduktor ile farkli hizlara nasil gecis yapilacak tamam yine kullanilabilir ama motor devir ayarida gerekli yoksa her farkli hiz icin reduktor sok tak yaparsin zaten kasnakli sistem randiman vermezse takacagim normal bir reduktor ve yine hiz ayarini motor uzerinden yapacagim. he uyguna 1 2 3 4 kademe sorunsuz calisan reduktor varsa soleyin alalim dakikada 100 200 300 devir gibi.
Hem redüktör kullanacaksınız hemde motor hızınızı ayarlamak için invertör kullanacaksınız.
Redüktör bu işlerde kullanılabilecek max. hıza göre oranlanacak.
Bu işlerde 200-150 devir/dakika kullanılıyor , yani 1400 devir dakika hızı olan motoru (örnek olarak) iki kez 1/3 oranında devir düşürdünüz, bu 9 kez yavaşlattınız anlamına gelir .
Ve 9 kat torku arttırdığınız anlamına gelir.
Daha sonra hızınızı invertörle yavaşlatırsanız, bu 9 kat tork sabit kalır.
İstediğiniz redüktörü kullanabilirsiniz.
Ancak, bir çok redüktör uzun süreli dönmeye uygun değildir,
Sizin işiniz için en uygun olanı (fiyat açıosındanda) kasnak tipi redüktör sistemidir, gerginliği doğru ayarlanırsa fazla kayıp olmadan kullanabilirsiniz.
Hem redüktör kullanacaksınız hemde motor hızınızı ayarlamak için invertör kullanacaksınız.
Redüktör bu işlerde kullanılabilecek max. hıza göre oranlanacak.
Bu işlerde 200-150 devir/dakika kullanılıyor , yani 1400 devir dakika hızı olan motoru (örnek olarak) iki kez 1/3 oranında devir düşürdünüz, bu 9 kez yavaşlattınız anlamına gelir .
Ve 9 kat torku arttırdığınız anlamına gelir.
Daha sonra hızınızı invertörle yavaşlatırsanız, bu 9 kat tork sabit kalır.
İstediğiniz redüktörü kullanabilirsiniz.
Ancak, bir çok redüktör uzun süreli dönmeye uygun değildir,
Sizin işiniz için en uygun olanı (fiyat açıosındanda) kasnak tipi redüktör sistemidir, gerginliği doğru ayarlanırsa fazla kayıp olmadan kullanabilirsiniz.
Mehmet ustam. Değirmen taşının üst uç kısmına bir demir monte edilse, hidrolik bir kol itip çekse iş görür mü. Şöyle bir şey gece gece aklıma geldi. Tren tekerleğini itip çeker gibi.