Delta VFD EL sürücü OC hatası

dediklerinizi sürücü anlamayıp yakma olasılığı bence fabrikasal bir hatadan dolayı yanmıştır. sordunuz mu neden bu şekilde oldu nasıl bir önlem alayım ?? yoksa spindle da bir problem olabilir mi diye ?
 
Açıkçası tamir olayı çok hızlı oldu fakat teknik destek alabilmek pek mümkün değil. benin destek aldığım kişinin ilk spindle müşterisiymişiz.:) Kendi sürücüsünü bilsede spindle ne bilmiyor.O yüzden seninkileri ayarlamak daha doğru(sadece akımı düzelterek)

Ben aynı senin ayarlarını yaptım birkaç değişiklikle şöyle. Sanırım seninki ile aynı oldu. Bir bakabilir misin farklılık var mı?

01.00 --> Maksimum Çıkış Frekansı (Fmax) --> 300
01.01 --> Maksimum Voltaj Frekansı (Fbase) --> 300
01.02 --> Maksimum Çıkış Voltajı (Vmax) --> 220
01.03 --> Orta-nokta Frekansı --> (Fmid) 2.5
01.04 --> Orta-nokta Voltajı (Vmid) --> 15
01.06--> Minimum Çıkış Voltajı (Vmin) --> 8 ayarlı
01.09 --> Hızlanma Zamanı 1 --> 5
01.10 --> Yavaşlama Zaman1 --> 5

02.00 --> Birinci Ana Frekans Komutu Kaynağı --> 4( Dijital keypad potansiyometre)
07.00 --> Motor Akım Oranı --> 10 (Fabrikaya ayarı 11, cihazın limiti zaten)
07.01 --> Motor Yüksüz Akım --> 4.4

Bunun dışında yabancı forumlara şöyle bir şey yapmışlar. Sürücünün çıkışına UVW'ya 10A lik normal ufak cap tipte sigortalar koymuşlar. Motor 9.8A'den fazla çekince sa ten bu sigortalar patlıyor. Sürünün kesmesine dahi ihtiyaç kalmıyor. Yalnız hangi uçları yapacağız tespit edemedim.

Dediğin gibi tork gerçekten çok yükseldi 20hz'de çalışırken 7A filan çekiyor. Hz attıkça 2.5A filan oluyor.
 
sigorta için sanırım 3 uca da koymak gerekir ama bence gerek yok.
senin sürücüde yapısal fabrikadan çıkarken bir hata vardı tespit edilemeyen kesin. keşke sorabilseydiniz neden böyle oldu ona göre önlem alalım.
 
F.A.S.T ile görüştüm. Amper değerini motor değerinde yap dediler. Sürücü 11A'e kadar kesme işlemini yapar. Fakat 11 üst limit. genelde biraz daha üst kw kullanılır sürücü. Onun sebebi de cihazın yetersiz olması değil elemanlardaki tolerans değeridir.

Yani çok hızlı aşırı bir peak akım istenirse, tam da limit olduğu için kesmeyi yapsa bile iş işden geçmiş olabilir. O sebeple ben 07:00'ı 9.8 .... 07:01 'i 4.0 yani motor akımının %40'ı olarak ayarladım. Bir de sürücünden önce koyduğum sigorta 16A'dir. Onuda sürücü powerlarından ayırıp direk 10A yapacağım.
 
@Yusuf&CNC zannetmiyorum. Ama ölçebilen varsa. Benim ampermetre bozuldu. Yenisini gidip alan kadar...

Şimdi bir şey yapmak istiyorum. Spindle hata verip durunca CNC'de dursun resetlensin. Çünkü bende spindle takıldığında uc takıldı. Ama kırılmadı. Çünkü delme yapıyor. Sürücü OC'ye geçti. Fakat CNC çalışmaya devam ettiğinden ucu yukarı doğru kanırtarak aluminyum içerisinden çekti.

Halbuki sürücü hata verip durduğunda otomatik e-stop butonuna tıklasa bu olmazdı. Kataloğundan baktım.
03:00 | Çok-fonksiyonlu çıkış rölesi (RA1, RB1, RC1)

08 - Hata bildirimi seçip role tetikleniyor herhalde. Ama bunun için sürücüye hata verdirmem lazım. Bunu nasıl yapabilirim?
 
Son düzenleme:
anlayamıyorum..
sürücü 2.2kw 11 amperlik bir cihaz
zaten 11 amperden fazla olacak işlerde aşırı akım hatası verecektir sürücü. siz niye aman bu olmasın aman sigorta koyayım diye uğraşıyorsunuz ki anlamadım.
koskoca delta bunları düşünmüyor mu ?
daha önce de dediğim gibi sizin sürücü cihazınızda büyük olasılıkla bir hata vardı. ya da içindeki devre elemanların biri bozulmaya meyilliymiş.
 
Abi şimdi o akım değerini 07:00 'de 3.3'e düşürdüm. Amacım sürücünün aşırı akıma düşüp düşmeyeceğini test etmekti. Senin söylediğin ayarlarda düşük devirde 4 - 5 A harcıyordu. Dediğin gibi yapıp çalıştırdım. 5.5A kadar çekecek çalıştırdım. Sürücü hiçbir şey den kesmedi. Hiçbir hata vermedi. Normalde kesmesi gerekmiyor mu?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,063
Mesajlar
922,937
Kullanıcılar
451,334
Son üye
emryavz

Yeni konular

Geri
Üst