Delta VFD EL sürücü OC hatası

Sürücü tamirden geldi. Gerçekten çok hızlı oldu nu tamir işi. (acaba tamir ettiler mi:)) F.A.S.T' e şimdiden teşekküler.

Her ne kadar garanti kapsamında sorgusuz sualsiz tamiri yapılsa çalıştırmadan ben de bir sorun var mı diye nasıl check edebilirim?

1-Elektriiği nasıl kontrol edebilirim. Kaçak akım vs.
2-Topraklama ile ilgili bir sorun olabilir mi?
3-Sürücü ayarlarınınızı paylaşabilir misiniz? (herz motor hmb42c 300Hs 9.2A). Çünkü sürücüde tork ayarları vs olduğunu fark ettim. Bunları servisde tam bilemediğinden ayarlatmamıştı. Siz hangi ayarları yapıyorsunuz paylaşabilir misiniz?
 
Hızlama 5, Yavaşlama 5, Üst nokta 220, orta nokta 110i,hz 300, olarak ayarladım. Fakat hala slider çalışmıyor. Motoru bağlamadan deniyorum.
 
Amanın servis bana orta nokta 110 yaptırmıştı. 10'la mı resetliyorduk 9'la mı? kafam iyice allak bullak oldu. Bir de bu linkteki sürücü farklı tam anlayamadım.

Şimdi hazıra konma biraz oku diyeceksin abi ama ne kadar okusamda dilimin %100 olmaması sebebiyle detayları anlayamadım. Anlasam da emin olamıyorum. Riskli de bir iş. Senden rica etsem kısaca dikkat etmem gereken ayarları anlatabilir misin?
 
Son düzenleme:
fast ı ben de aradım şimdi ikilemde kaldım.

orta nokta frekanslarını 150 orta nokta voltajını 110 yap dedi
rampa hızlarını 2.5-3 saniye gibi yap dedi
bir de pwm taşıyıcı frekansını (2.03) motordan değişik sesler gelirse eksilt ya da arttır dedi

yurt dışı forumları bu şekilde kullanmıyor ama ilginç
benim şuanki ayarlarım düşük devirlerde çok torklu. üstündeki fanı söküp sessiz pc fanlarından bağladım ben. 10 bin devirlerde ısınma problemim de yok hiç.
 
50hz,60 hz. ile alakalı olabilir mi? Bu sitedeki adam galiba Canada'da oturuyor.
http://whois.domaintools.com/halfbakedmaker.org

Canada 115V/60hz'miş.. http://thebaykus.com/2013/05/21/bazi-ulkelerde-neden-110-volt/

07:00 ve 07:01 ayarlarını sen ne yaptın? Bize sanırım servis bunları değiştirtmedi. Ama değiştirilmesi gerekiyor zannedersem.

Bir de bu arkadaş ben sürücüye güvenmiyorum deyip ayrı bir sigorta daha koymuş herhalde.(giriş değil çıkış herhalde) böyle bir şeye gerek var mı? varsa ufak cam tipte sigorta koysak olur mu?

Bir de şunu buldum. Bizimkiyle aynı ayarları yapıyor. Yalnız burada dikkat ederseniz max load ayarları yapıyor. 07:00 ve 07:01'de..


Sadece orta nokta vs. ye hiç dokunmuyor.Tam da bize lazım olan:). Direk resetledikten sonraki hali ile bırakıyor onu.
 
Son düzenleme:
şöyle söyleyim.
bu gün biraz kurcalama yaptım
fast ın dediği gibi ayarları yaparsam yani
max orta nokta minimum 220 110 300hz 150hz gibi
düşük devirlerde tork baya düşüyor hatta 4.5 amper çektiğini görüyorum çalışırken
bunu görebilmek için çalışırken yani dönerken mode tuşundan A ekranına geçerseniz görebilirsiniz.
ama
fabrika ayarları na yakın değerler olan yani,
01.03 de orta nokta frekansı 2.5 ayarladım (fabrikası 1.5)
01.04 de orta nokta voltajı 15 ayarladım (fabrikası 10)
01.06 min çıkış voltajı ise 8 ayarlı (fabrikası 10)

rampaları ise 3 ayarladım ama bana biraz hızlı geldi 4-5 yapılabilinir.

ben bu dediğim ayarlarda 3-4 ay kullandım hiç sorun olmadı
ayrıca motorun ilk dönmeye başladığı en düşün devirde döndürürken elle durdurmaya çalışın fast ın söylediği ayarlarda elle durdurabilirsiniz.
ama bu şekilde elle durdurmak imkansız. en düşük devirde 8-9A çektiğini gördüm ekranda.
yani şöyle düşündüm ben,
bu iş mili motorları motor miline bağlı fan ile soğutulmaya çalışılıyor yani hava soğutmalı.
hal böyle olunca düşük devirlerde çabuk ısınıp soğutamayacak fan.
ben zaten spindle alır almaz üstündeki o fanı söktüm (hem yüksek devirlerde gereksiz ses yapıyor)
pc fanlarından taktım hem de sessiz.
bu şekilde 3-4 aydır kullandım ısınma ve hata hiç almadım. bazen 8 saat aralıksız çalıştığı oldu. step motorlarım daha çok ısınıyor spindle dan

bir nevi fast ın söylediği ayarlar düşük devirde fazla akım çekmeyerek ısınmasını bir nevi önlemiş oluyor. ama motorun asıl istediğimiz torku düşmüş oluyor. 2.2kw seçmemizin asıl sebebi bu değil mi düşük devirlerde yüksek tork ?

not : alan adı kayıtlarındaki adreslere bakmayın benim de adresim var kıbrıs gözüküyor :)
 
Akım değerlerin kaç yaptın peki? 07:00 ve 07:01 ?
 
Youtube'daki fransız bunların motorun değerinde girmiş. Şundan dolayı önemli gibime geliyor bilmem yanlış mı düşünüyorum.

Benim motor 9.8 A
Sürücü ayarlarında 07:01 Motor Akım Oranı 11 olarak ayarlanmış. Yani senin motor takılsa da zorlansa da ben 11A'e kadar enerjiyi o motora veririm. Sürücüyü'de kapatmam. Ancak motor benden 11A akım üstüne çıkarsa hata veririm ve OC'ye yani Over Current'e düşerim anlamına geliyor.

Şimdi diyelim ki biz bunu ellemedik 11A olarak bırakıp. Benin gibi aluminyum keserken uç takıldı.(delme). Motor akım çekmek istedi. 11A'e geldi. Sürücücü kendini kapatacak. Ki bu sürücünün özelliklerinde zaten max a noktası 11A. Yani içindeki transistörler vs ancak 11A kadar dayanabilyor. Daha fazla akım istendiğinde ise ısınıyor ve kontrolleri devreye girerek sürücüyü kapatıyor.

Ancak bu normal şartlarda olan bir şey. İçindeki direncin bile %5 toleransı var. Dolayısıyla 11A geldiğini hesaplayıp, sürücüyü kapatacan kadar iş işten geçip cihazın çıkışını yani IGBT'yi yakabilir. Ki bende de muhtemelen böyle oldu. Muhtemelen bu cihaz üzerinden yazmasına rağmen tam 11A desteklemiyor.

Açıkçası bunlar benim düşüncem. Bir örneğini de ben yaşadım. Ben delik delerken uç takıldı. Takılınca oldu her ne olduysa. Halbuki sürücünün kapatması lazımdı. Ki kapadı yani OC verdi. Ama kapatana kadar, roleyi attırana kadar çıkışı çoktan yaktı. Çünkü cihazın limitiydi.
 

Ekli dosyalar

  • upload_2016-6-14_20-41-10.png
    upload_2016-6-14_20-41-10.png
    232.5 KB · Görüntüleme: 16
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,061
Mesajlar
922,917
Kullanıcılar
451,333
Son üye
Buderusss

Yeni konular

Geri
Üst