- Katılım
- 21 Ara 2006
- Mesajlar
- 2,554
- Puanları
- 419
ani durdurma 5Kw'tan büyük motorlara YAPILMAZ. bunuda unutmayın
Merhaba arkadaşlar ben bu dinamik firenleme devresini iş yerinde kurdum fakat 24V dc gerilim uyguladığım için matoru durduramıyor sonra burdaki voltaj hesabını gördüm ve iş yerinde motor uçlarını kontrol ettim. Motor 11 amper çekiyor ve sargıların direncide 15 ohm falan. şimdi benim kaç vot dc uygulamam gerekiyor? birde atıyorum 110v dc gerek ise ben bu gerilimi nasıl elde edebilirim yani 110v ac cıkışlı trafoyu köprü diyotla 110v dc ye cevirebilirmiyim? yardımcı olursanız çok sevinirim..
Dinamik fren mutlaka kullanılır ve tarih olmadı! Frenleme akımının sınırlanması reaktansla yapılır. Bunun sebebi yüksek torklu mekanik aksamlarda aksamı korumak içindir. Dikkat edin hem reaktans ve DC voltaj kullanılan frenlemelerde vardır.Arkadaşlar,
Dinamik frenleme artık tarih oldu.Eğer motor gücünüz çok yüksek değilse (Yüksek olması da önemli değil,sadece maliyet yükselir.) bir drive kullanın.ABB ACS140-300-600-800 veya Siemens micromaster MM420-430-440 gibi.Hem motor hızına müdahale edersiniz,hem ''DC'' frenleme yapabilirsiniz.Ayrıca bu cihazlarla enerji tasarrufu yapmanızda mümkün.
Kolay gelsin.
11x15=165v dc 165x11=1815w 165/0,9=183Vac voltaja sahip 2000w bir trafo ile köprü diod olarak KPBC3510 kullanabilirsin bu diyod 35A 1000V dur.Artı ve eksi voltaj arasına ters paralel diyod koyman sistemi sağlıklı kılacaktır.Motor çok sık aralıklarla çalışacak ise motorun kendi pervanesini söküp motor arkasına ebm fan takabilirsin soğutma için.Merhaba arkadaşlar ben bu dinamik firenleme devresini iş yerinde kurdum fakat 24V dc gerilim uyguladığım için matoru durduramıyor sonra burdaki voltaj hesabını gördüm ve iş yerinde motor uçlarını kontrol ettim. Motor 11 amper çekiyor ve sargıların direncide 15 ohm falan. şimdi benim kaç vot dc uygulamam gerekiyor? birde atıyorum 110v dc gerek ise ben bu gerilimi nasıl elde edebilirim yani 110v ac cıkışlı trafoyu köprü diyotla 110v dc ye cevirebilirmiyim? yardımcı olursanız çok sevinirim..
sayın furuke; mesajınızı yazdığınız tarih üzerine hayli zaman geçmiş, ben foruma fezerken yeni gördüm ve cevaplamadan geçemedim. Sizin bahsettiğiniz motor çalışırken ters yönde sargılara voltaj uygulamak dinamik frenleme değildir. bu söylediğiniz ani durdurmadır. 3 tip frenleme vardır;
1: Balatalı frenleme ( motor arka miline monte edilen balata ile durdurma)
2: Dinamik frenleme (motor sargılarına dc gerilim uygulayarak durdurma)
3: Ani durdurma (motor sargılarına kısa süre ters yönde voltaj uygulayarak durdurma.
Dinamik frenlemede temel mantık.... Motor sargılarından etikette yazan Nominal Akım değeri kadar DC akım uygulamaktır... Yani nominal akımı Üçgen 15 Amper yazan bir motorun sargılarından 15 A DC geçireceksin... Bu da DC voltajı ayarlamakla olur... U= IxR den I nominal akım R sargı direnci (ohmmetre ile ölçülür) örneğin etiket nominal akımı 15 A ve sargı direnci(eşdeğer çünkü motor üçgen veya yıldız bağlanır) 4 ohm ise U= 15x4 =60 V DC uygulanır... Kabaca böyle ...