Dinamik frenleme

ani durdurma 5Kw'tan büyük motorlara YAPILMAZ. bunuda unutmayın
 
Merhaba arkadaşlar ben bu dinamik firenleme devresini iş yerinde kurdum fakat 24V dc gerilim uyguladığım için matoru durduramıyor sonra burdaki voltaj hesabını gördüm ve iş yerinde motor uçlarını kontrol ettim. Motor 11 amper çekiyor ve sargıların direncide 15 ohm falan. şimdi benim kaç vot dc uygulamam gerekiyor? birde atıyorum 110v dc gerek ise ben bu gerilimi nasıl elde edebilirim yani 110v ac cıkışlı trafoyu köprü diyotla 110v dc ye cevirebilirmiyim? yardımcı olursanız çok sevinirim..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dinamik frenlemeyle motoru aniden durduramazsın.DC gerilimi devrede çok fazla tutarsan iki gün sonra motoru eline alırsın.Ne kadar zorlarsan zorla yinede birkaç saniyeyi bulacaktır.
 
Merhaba arkadaşlar ben bu dinamik firenleme devresini iş yerinde kurdum fakat 24V dc gerilim uyguladığım için matoru durduramıyor sonra burdaki voltaj hesabını gördüm ve iş yerinde motor uçlarını kontrol ettim. Motor 11 amper çekiyor ve sargıların direncide 15 ohm falan. şimdi benim kaç vot dc uygulamam gerekiyor? birde atıyorum 110v dc gerek ise ben bu gerilimi nasıl elde edebilirim yani 110v ac cıkışlı trafoyu köprü diyotla 110v dc ye cevirebilirmiyim? yardımcı olursanız çok sevinirim..

Biz işletmede en az 80 motorda bu işi uyguluyoruz.Motor güçleri 5,5KW(zaten daha büyük güçteki motorlara olmaz)Bu iş için biz 140 ve 160v çıkışlı trafolar kullanıyoruz.Tabiyki birde bu yükü kaldırabilecek güçte diyotlar.Köprü diyotlar bu iş için uygun değil..
 
Arkadaşlar,
Dinamik frenleme artık tarih oldu.Eğer motor gücünüz çok yüksek değilse (Yüksek olması da önemli değil,sadece maliyet yükselir.) bir drive kullanın.ABB ACS140-300-600-800 veya Siemens micromaster MM420-430-440 gibi.Hem motor hızına müdahale edersiniz,hem ''DC'' frenleme yapabilirsiniz.Ayrıca bu cihazlarla enerji tasarrufu yapmanızda mümkün.
Kolay gelsin.
Dinamik fren mutlaka kullanılır ve tarih olmadı! Frenleme akımının sınırlanması reaktansla yapılır. Bunun sebebi yüksek torklu mekanik aksamlarda aksamı korumak içindir. Dikkat edin hem reaktans ve DC voltaj kullanılan frenlemelerde vardır.
Not:11 Kw üzerindeki motorlar için sürücü üzerinden frenlemeyi tercih etmeyiniz.Sürücünüz zarar görebilir.
 
arkadaşlar ben koprü tipi diyotla dinamik frenleme yapıyor ve bunu bir cok yerde kullanıyorum. hemen hemen hiç bir sorunlada karşılaşmadım. Butun arkadaşalara öneririm en ekonomik yöntem
 
Merhaba arkadaşlar ben bu dinamik firenleme devresini iş yerinde kurdum fakat 24V dc gerilim uyguladığım için matoru durduramıyor sonra burdaki voltaj hesabını gördüm ve iş yerinde motor uçlarını kontrol ettim. Motor 11 amper çekiyor ve sargıların direncide 15 ohm falan. şimdi benim kaç vot dc uygulamam gerekiyor? birde atıyorum 110v dc gerek ise ben bu gerilimi nasıl elde edebilirim yani 110v ac cıkışlı trafoyu köprü diyotla 110v dc ye cevirebilirmiyim? yardımcı olursanız çok sevinirim..
11x15=165v dc 165x11=1815w 165/0,9=183Vac voltaja sahip 2000w bir trafo ile köprü diod olarak KPBC3510 kullanabilirsin bu diyod 35A 1000V dur.Artı ve eksi voltaj arasına ters paralel diyod koyman sistemi sağlıklı kılacaktır.Motor çok sık aralıklarla çalışacak ise motorun kendi pervanesini söküp motor arkasına ebm fan takabilirsin soğutma için.
 
Herşey yerli yerinde kurduğum bu dinamik firenleme devresinde ve motor boştayken 1saniyede moment sıfıra ulaşıyor çok güzel ama çok az bir yükte durma süresi 5-6 saniyeye cıkıyor buda devreyi gereksiz kılıyor. Mile yük uygulansa bile bu motoru aniden nasıl durdurabilirim dc voltaj boştayken 24Vdc de duruyor ama yükteyken 24-31-36Vdc denedim hiçbirinde aniden durmadı yardımcı olUrsanız çok sevineceğim arkadaşlar.
 
sayın furuke; mesajınızı yazdığınız tarih üzerine hayli zaman geçmiş, ben foruma fezerken yeni gördüm ve cevaplamadan geçemedim. Sizin bahsettiğiniz motor çalışırken ters yönde sargılara voltaj uygulamak dinamik frenleme değildir. bu söylediğiniz ani durdurmadır. 3 tip frenleme vardır;

1: Balatalı frenleme ( motor arka miline monte edilen balata ile durdurma)
2: Dinamik frenleme (motor sargılarına dc gerilim uygulayarak durdurma)
3: Ani durdurma (motor sargılarına kısa süre ters yönde voltaj uygulayarak durdurma.

4. Tip frenlemenin adı da Regenaratif frenleme.
 
Dinamik frenlemede temel mantık.... Motor sargılarından etikette yazan Nominal Akım değeri kadar DC akım uygulamaktır... Yani nominal akımı Üçgen 15 Amper yazan bir motorun sargılarından 15 A DC geçireceksin... Bu da DC voltajı ayarlamakla olur... U= IxR den I nominal akım R sargı direnci (ohmmetre ile ölçülür) örneğin etiket nominal akımı 15 A ve sargı direnci(eşdeğer çünkü motor üçgen veya yıldız bağlanır) 4 ohm ise U= 15x4 =60 V DC uygulanır... Kabaca böyle ...

Eğer çok garantici iseniz böyle ancak;

Motora soğuma şansı veriliyorsa yani, motor, aşırı derecede sık sık çalıştırılıp durdurulmayacaksa nominal akımın 2-3 katı DC akım ile frenlemeye zorlanabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,167
Mesajlar
933,936
Kullanıcılar
453,294
Son üye
MEGATRO

Yeni konular

Geri
Üst