ELEKTRİK BİSİKLET MOTORUNA UYGULANAN AKIMI ARTIRMAK

medvet

Üye
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
50
Elektrikli bisikletimde 48 volt - (43-53 volt aralığında çalışan) ve maksimum akım değeri 27 amper olan motor sürücü (beyin) var. Sürekli akım değeri aletin üzerinde yazmıyor. Motoru ise 800 watt. Ancak burası biraz karışık yani akülerden çektiği güç mü, motor çıkış gücü mü, maksimum güç mü, ortalama güç mü, bunları ithalatçı firma bile bilmez. Ancak piyasada 500 watt diye bilinen motorlara, (72 volt -maksimum 30 amper çeken) motor sürücü takılıp, iki akü daha ilavesi ile daha yüksek hızlara çıkılıyor ve orta vadede bir sorun görülmüyor. Benim yapmak istediğim akü ilavesi ve hız artırımı değil.
Ben rampada oluşan tork kaybını gidermek yani tek sürücü ile düz yolda elde edilen maksimum torku iki kişi ve rampada da giderken - özellikle rampada kalkış esnasında korumak istiyorum. Bu amaçla 48 volt ancak maksimum 45 amper çekebilen motor sürücü takmayı düşünüyorum. Bu şekilde beklediğim sonuç gerçekleşir mi, ya da olası ortaya çıkabileceks orunlar varsa nedir? Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Bana olur gibi geldi ama iyice araştır derim.Neden kafana yattı dersen motorlar yüke bindiği zaman fazla akım çekerler senin sürücü olayıda müsaaitse tamamdır,kolay gelsin.
 
Tesekkurler. Yuksek akim vermenin sakincasi olur mu?
 
Nasıl yüksek akım vereceksiniz?

En ünlü kanunumuz ohm kanunudur. R = V / I dir. sizin motorunuzu değiştirmeyecekseniz iç direnciniz belli. Aynı dirençten daha fazla akım geçirmek yani daha fazla güç almak istiyorsanız tek yapabileceğiniz motorunuza uyguladığınız voltajı arttırmaktır.

Bu noktada motorunuza daha yüksek voltaj uygularsanız ancak daha fazla güç alırsınız.

Peki bu noktada ben size soruyorum.

Bisikletinizin motoruna daha yüksek voltaj uygularsanız ne olur ?
 
Nasıl yüksek akım vereceksiniz?

En ünlü kanunumuz ohm kanunudur. R = V / I dir. sizin motorunuzu değiştirmeyecekseniz iç direnciniz belli. Aynı dirençten daha fazla akım geçirmek yani daha fazla güç almak istiyorsanız tek yapabileceğiniz motorunuza uyguladığınız voltajı arttırmaktır.

Bu noktada motorunuza daha yüksek voltaj uygularsanız ancak daha fazla güç alırsınız.

Peki bu noktada ben size soruyorum.

Bisikletinizin motoruna daha yüksek voltaj uygularsanız ne olur ?
Öncelikle konuya gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ederim. Soruma bir iki soru ile cevap vermişsiniz. Eğer elektrik ile ilgili konulara hakim olsaydım, konu açıp soru sormazdım. Eğer elektrik - elektronikle ilgili temel altyapısı olmayan kişilerin soru sorması rahatsızlık veriyorsa kusura bakmayın. "Nasıl yüksek akım vereceksiniz" demişsiniz, şu an kullandığım motor sürücünün üzerinde "max. current 27 amper" yazıyor, almayı düşündüğüm motor sürücü ise yine 48 voltluk olmakla beraber onun üzerinde "max current 45 amper" yazıyor. Ben de yeni sürücünün ilk kalkışta 3-5 sn'lik de olsa eskiye göre iki katına yakın bir amper vereceğini ayrıca dik yokuşlarda motor sürekli yük altında olunca ilk sürücü tahmini 20 amper çekebiliyorsa bu da 30 çekebilir dolayısıyla ilkl kalkışlarda ve yokuşta biraz daha rahat ederim düye düşündüm. Fakat bu konulara hakim olmadığımdan bu iş olur mu olmaz mı diye sordum. Heralde bu ilk sorunuza bir açıklama olmuştur. Ünlü ohm kanununuz ile ilgili açıklamalarınızdan anladığım sürücü üzerinde yazan amper değeri önemli değil, o amperin motora ulaşıp beklenen işi yapması için motorun da buna uygun olması ya da motora uygulanan gerilimin arttırılması gerekiyor. Bilmiyorum doğru anlamış mıyım? Bu elektrikli moped sektörü ithalatçısından - servisine tamamen arabesk. Bilimsel çalışan bir yer görmedim. Ancak internet ortamında bazı tamirci veya kullanıcılar mopedin son hızını arttırmak amacı ile bir veya iki akü ekliyorlar. Böylece sizin bahsettiğiniz gibi motora uygulanan gerilima artıyor. Ancak bu işi yapanlar bu işlemin yokuşlarda çekişi arttırmadığını sadece düz yolda son hızı arttırdığını söylüyor. " Bisiklete daha yüksek voltaj uygulanırsda ne olur" sorunuzun da amacını anlamadım ama yukarıda yazdığımı tekrar edeyim, bu konulara hakim olmadığımdan bilenlere sorumaya çalışıyorum. Bu nedenle yardımcı olmak istiyorsanız soruya soruyla değil açıklamalarınızla cevap vermeniz daha yerinde olur. Bu konuda az önce bahsettiğim çok da bilimsel olmayan deneme yanılma işlemler ile ilgili duyduklarımı ve çevremde gördüğüm bir kaç örneği vererek soruyu cevaplayayım. Motora daha yüksek voltaj uygulayanlar genelde orjinal sistem 48 volt iken genelde 60 bazen 72 volta çıkarıyorlar, bunu yaparken mutlaka sürücüyü de uygun gerilimli olanı ile değiştiriyorlar. Bu durumda kısa ve orta vadede bir sorun olmuyor. Ancak uzun vadeyi kendileri de bilmiyorlar. Kısa veya orta vadede sorun olmamasını ise bu araçların motorlarının aslında üzerinde yazandan çok daha yüksek gerilime dayanıklı olduğunu ancak firmaların ithalatta daha düşük ÖTV ödeme, kullanıcıların ehliyet -plaka sıkıntısı yaşamaması ve başka ticari sebeplerle düşük kw'lı gösterildiğini iddia ediyorlar. Bu iddia bana çok mantıklı gelmiyor, çünkü böyle olsaydı gerilim ve akım artması ile birlikte sadece düzde son hız değil, yokuşta çekiş de artardı.
Saygılarımla.
 
Frekans ile devir ayarında gerilimde ayarlanır. Frekansı yükseltmeden güç artışı ya da hız artışı veya tork artışı yapamazsınız. Kollektörlü motor olsaydı gerilim artışı ile güç artışı olurdu. Araştırmanızı motorunuzun cinsine göre yaparsanız daha hızlı yol alırsınz. Motorunuzun veya sürücü devrenizin limitlerini aşarsanız sorun yaşamanız kaçınılmazdır. Motorun kutup sayısını arttırabilirseniz torku artırırsınız. Frekansınızda arttırırsanız hızı da artırmış olursunuz. Bu deneyler biraz masraflıdır bir üst sınıf için yatırım yaparsanız daha karlı çıkabilirsiniz.
 
En güzeli önce akımları ölçeceksin. Eminim yokuşta orda yazandan daha yüksek akımlar çekiliyordur. 2katı gibi
 
birincisi bildigim kadari ile bu aletlr tek kisilik. ikincisi genelde sessizligi, saglamligi ve uzun kullanimdaki kendi kendini sogutmasi nedeni ile fircali motordur. kalkista kendi akimini ceker zaten. sonra rayina gore akim ceker. bu degismez.
amper uygulayarak gucunu arttiramazsiniz yani. ki bu nedenle dc guc formulune bakarak 48*27=1000 w kusur bir rakkama cikiyor. ki bu kalkis akimini krsilamak icindir. yoksa sonrasinda daha az ceker. yoksa hangi aku dayanir:) :)
neyse sarjim bitmeden. size volaji arttirmanizi tavsiye edecegim ama bu kalkista daha da fazla akim cekmesine neen olacagi gibi uzun vadede motoru yakabilir. ama eger orani tuturabilirseniz motor dayanabilir belki. ama uygun degeri bulamazsaniz motor gec kalkis yapar hem daha yavas doner hem demeraji uzun surede ceker. bu da hem motoru daha uzun sure akim altinda birakir hem yavas donen motor soguyamadigi icin isinmasina neden olur.
yani ugrasmain tek kisi binin:) :)
 
İlgi gösterip cevap yazan herkese teşekkür ederim.
 
maşallah dogru bildiğin konuda seni tersine inandıracak şekilde konuşulmuş. motorlarda R frekansla ile değişir. 0 km/saat de R sıfıra yakındır. takılan dönemeyen motor neden yanar yüksek akım yüzünden?,düşük hızda akım yüksektir.yüksek amper ile düşük devirde torku arttırabilirsiniz. konuyu hortlattık :):cool:
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,719
Mesajlar
929,231
Kullanıcılar
452,436
Son üye
hekici

Yeni konular

Geri
Üst