Elektrikli Araç Şarj Altyapısı Nasıl Olmalı?

Sürekli akım çekileceğinden sigortaya yük binmesin diye 6.6 kw şarj için 40a sigorta kullanın 6lık kablo ile, 32a kullanmayın.

Çok km yapıyorsanız 3 zamanlı tarifeye geçip Gece (22.00-06.00) arası şarj yapabilirsiniz. Elektrik saatindeki saati baz alırsınız. Yaz kış saatinden dolayı 23:00de başlayabilir gece tarifesi ona dikkat edin. Puant (17.00-22.00) saatleri arası elektrik 2 kat daha pahalı oluyor bilginiz olsun. 240 kw kademesi yok bu tarifede.

Ayrıca 6,6 kw şarj yapmak için sözleşme gücünüzün daha yüksek olması gerekebilir. Faturada yazar sözleşme gücü, bakabilir misiniz?
 
Son düzenleme:
hocam merhaba,

kurulu güç 11, sözleşme gücü 6,6 gözüküyor. fakat apartmanın açık otoparkında gece hırsızlık olduğu için yönetici uyardı, apartmanın merkezi kablo vb şeyleri bir kaç kere sökülmüş. Kapalı otopark ise mevcut değil.

evden normal uzatma prizle yapsam (3x2,5) hem duvardaki kabloya güvenemedim (gerçi 5 yıllık bina, balkondaki sigorta bağımsız 20 amper), hem de çok uzun sürebilir diye farklı alternatifler peşindeyim.

Tekrar durum değerlendirmesi yapıp buradan paylaşacağım hocam, teşekkür ederim.
 

En son yorumunuzda anladığım evden kullanmak istiyorsunuz .
İlk önce alt yapınız ? hakkında bilği vermeniz .
Elektrik tesisatı ve elektrikli aracınız hakkında ..
Arkadaşlar daha iyi yardımları olsun .

Diğer bilği !!! ( koruma hakkında !!! )
https://www.yilkomer.com/elektrikli-arac-ve-sarj-istasyonu-olan-evlerde-dogru-ag-parafudr-secimi
https://www.yilkomercharge.com/elek...ve-elektriksel-koruma-online-egitimi-yayimda/

Kolay Gelsin . Sağlıcakla kalın .

 
Son düzenleme:
Çok sağolun bilgilerden dolayı
 

Öncelikle bu işten anlayan birisi değilim yaşadıklarımı aktarıp belki bi çözüm bulurum gayesiyle sizleri rahatsız ediyorum.

Binamız 5 yıllık iskanlı, dükkan bina altındadır
Araç Reno Zoe 2021 model 10A 220volt ile şarj çilem bitsin diye 22KW lık yerli marka bir cihaz aldım

Elektrikçi geldi ana kofra dahil dükkan vb tüm sigortaları söktü kontrol etti iyice tüm vidaları sıktı
İşyerinde kaçak akım rölesi düğmeye basınca atıyor sorun yok onun dışında kendi kendine hiç atmadı
Dış Direkten Binaya giriş kablosu 16 lık'mış
Sayaç Kısmı - KÖHLER ael.tf.16-2 - B sınıf - 3x230/400v 50hz - 0.25-5(100)A - SIEMENS 5sm1644-0 RCCB FI 40A kaçak akım rölesi - Sıemens C40 3lü birleşik Sigorta
Dükkan İçi Sigorta Kutu: Sıemens 5SM1 344-0 RCCB FI 40A Kaçak Akım Rölesi -
Şarj cihazı dükkan dışında 15metre 5x6 lık kablo direk dükkan sigorta kutusuna gelen ana hattan çekildi
Araç şarj istasyonu, ayarlanabilir olduğundan 22kw (32A) ve 11 kW (16A) denedim 5 dakika sonra her ikisinde de şarj kesiyor cihaz hata ya geçiyor


Voltajdan şüphelendik başta 205-215-225 enerji şirketinden rica ettik gelip ölçüm yaptı faz değiştirip yükseltti şarj Cihaz suanda L1/2/3 225-235-230 civarında +/-2 oynak göstermekte
5x 6lik kablo az da olsa ısınıyor yada havalar çok sıcak
Şarj esnasında kaçak akım veya sigorta atması olmuyor
İşyeri faturada yazan ortalama tüketim günlük ort 30-31 KWH
AVM' de ZES denedim (özellikle %0-20 / %80-100 arası) 21kw nin altına hiç düşmüyor

Sarj Cihazı servisi çağırdım çözemedi, elektrikçi çağırdım çözemedi.. forumlarda araştırdım bir çözüm bulamadım, bu forumda da yazılmış sanırım toprak ve nötr ölçümü 2v altında olmalıymış ilk olarak bunu mu yapmam gerekli doğrumu acaba ? Nereyi kontrol ettirmem lazım yönlendirme yapabilirseniz çok memnun olurum..
 

servis sorunu çözemeyebilir fakat sorunu tanımlamak zorunda. hele sıkıntı kendi cihazlarından kaynaklıysa mutlaka çözüm üretmeliler.
 
Şimdi hocam eski şirketimde 5 adet ZES istasyonu kurmuştuk, alt yapı standartları var cihazların bu durumu karşılaması gerekiyor, toprak-nötr arasındaki voltaj farkından hataya geçiyor olabilir. İşi bilen birini çağırıp dolum yaparken ölçüm yaptırın , bizde de zoeler vardı onlarda kullanıyorduk.
 
Araç ile şebeke bağlantısını sağlayan cihazı (şarj cihazı diye biliniyor ama aslında şarj cihazı değil, mantıken 22 kW şarj cihazı da o kadar küçük ve hafif olmaz) başka bir yerde deneyin. Genelde 5x32 Amper fiş oluyor üzerinde, başka bir iş yerinde veya atölyede deneyin sorunsuz çalışırsa sorun sizin tesisatınızdadır. Yok gene aynı hatayı verirse cihazı yada cihazla araba arasındaki kabloyu kontrol ettirirsiniz.
 
Merhaba aynı sorun bendede var sorunu çözebildinizmi acaba?
 
Bendeki 3.7kw şarj cihazı ile de benzer sorun oldu. Prizi sökünce topraklama olmadığını gördüm. Şimdilik tüm tesisatı elden geçirmeye gözüm yemedi. Prizdeki nötr ile toprak ucunu birleştirip sıfırlama yapınca şarj cihazı normal çalıştı. Siz de topraklamayı kontrol edin.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…