Tam olarak uzmanı olmamakla birlikte anladığım kadarıyla trifaze kullanılmasının sebebi monofaze yüksek güç çekebilen hatların evlerde yaygın kullanımının zor oluşu. Pillerin şarj devrelerinde AC kullanmak mümkün değil. Rektifiye devre kullanılarak DC dönüşüm yapılmak zorunda. Bu dönüşüm, aracın içerisinde Onboard Charger (OBC) dediğimiz bir sistem ile yapılıyor. Hatta aracın maksimum AC şarj gücünü belirleyen de bu cihaz. Şarj aleti bu dönüşümü yapmaz. Şarj aleti sadece röle görevini üstleniyor. Ekstradan bazılarında KAKR falan da var.
OBC şarj işlemini yaparken sadece AC akımları alıyor, iki veya varsa üç birbirinden bağımsız rektifiye devresi aynı anda birden fazı DC'ye dönüştürebilir. Dolayısıyla fazlar arası açı ve kosinüs falan önemli değil, fakat şöyle bir durum da var. Eğer monofaze bir hat üçe bölünüp şarj cihazına verilirse yine sistem arıza verebilir, çünkü fazlar üst üste binince rektifiye devre düzgün bir trifaze kaynağa göre çok daha fazla ısınıyor (tepe noktaları üst üste geldiği için). Porsche, özellikle geçen sene bu yöntemin Fransa'da sık kullanılmasından dolayı fazlaca bozulan Taycan'ların 22kw OBC opsiyonlu olanların belirli parçalarını garanti kapsamından çıkarttı (Fransa'da faz katlama oldukça yaygın).