Elektrikli araç şarjı voltaj sorunu

yani şebeke gerilimindeki ani veya uzun süreli değişimler şarj akımını aşırı arttırabilir.
Şarj cihazı primerdeki gerilim dalgalanmalarına karşı böyle tepkiler veriyorsa onu yere koyup şöyle sağlam bir abanıp güzel bir tekmeyle çöp tenekesine göndermek lazım. Bu ne Allah aşkına China Export smps mi.
 
Yok kaynak makinası değilde şoklama makinaları ,kesim presleri,kuyu fırınlar, kompresörler olan bir sanayi sitesi

Bende teşekkür ederim desteğiniz için.
Yarın şarj sırasında bunuda deneyeceğim
Peki şarjı bu şekilde mi yönetmeliyim?
Yani başlangıçta örneğin 13 A ile başlayıp voltaj arttıkça amperi düşürerek devam etmek gibi?
Bununla ilgili bir örneklem serisi önerebilir misiniz?

16A şarj akımında yaşadığınız kesinti şarj süresini uzatıyor mu?

eğer 13A şarj denemesinde şarj kesintiye uğramıyor veya daha az uğruyorsa 13A'yı tercih edebilirsiniz.

araç şarj sırasında aküleri kontrol (ölçme) etmek amaçlı programsal kesinti yapıyorsa tüm şarj kademelerinde bu olayı gözlemleyeceksinizdir.

bi de mümkünse aynı araca sahip kullanıcıların tecrübelerini dinlemenizi tavsiye ederim.
 
16A şarj akımında yaşadığınız kesinti şarj süresini uzatıyor mu?

eğer 13A şarj denemesinde şarj kesintiye uğramıyor veya daha az uğruyorsa 13A'yı tercih edebilirsiniz.

araç şarj sırasında aküleri kontrol (ölçme) etmek amaçlı programsal kesinti yapıyorsa tüm şarj kademelerinde bu olayı gözlemleyeceksinizdir.

bi de mümkünse aynı araca sahip kullanıcıların tecrübelerini dinlemenizi tavsiye ederim.
Üstad dün şarjı tekrar denedim.Araç 400 volt mimariye sahip.400 volt üzerine çıkınca şarjı kesiyor.16A-13A tüm akımları denedim.Zaten araç kendisi voltaja göre akım ayarlıyor otomatik.Farklı aracı olan bir arkadaş ile de görüştüm Onda da aynı sorunlar var ama şarj etmeye devam ediyorum dedi.Tesla Türkiye aracın şarjı kestiğini ama sürekli bu şekilde kullanımın sakıncalı olacağını söyledi.Trafo müstakil olmadığı için birçok kişinin imzası gerekli imiş.Bunu da eledik.
Mevcut elektrik panosunda voltaj düşürmek için yapılabilecek birşey var mı?
 
Üstad dün şarjı tekrar denedim.Araç 400 volt mimariye sahip.400 volt üzerine çıkınca şarjı kesiyor.16A-13A tüm akımları denedim.Zaten araç kendisi voltaja göre akım ayarlıyor otomatik.Farklı aracı olan bir arkadaş ile de görüştüm Onda da aynı sorunlar var ama şarj etmeye devam ediyorum dedi.Tesla Türkiye aracın şarjı kestiğini ama sürekli bu şekilde kullanımın sakıncalı olacağını söyledi.Trafo müstakil olmadığı için birçok kişinin imzası gerekli imiş.Bunu da eledik.
Mevcut elektrik panosunda voltaj düşürmek için yapılabilecek birşey var mı?

Sizin gibi sanayi sitesinde mi ? dediğiniz arkadaş şarj ediyor sorunlu .
 
Üstad dün şarjı tekrar denedim.Araç 400 volt mimariye sahip.400 volt üzerine çıkınca şarjı kesiyor.16A-13A tüm akımları denedim.Zaten araç kendisi voltaja göre akım ayarlıyor otomatik.Farklı aracı olan bir arkadaş ile de görüştüm Onda da aynı sorunlar var ama şarj etmeye devam ediyorum dedi.Tesla Türkiye aracın şarjı kestiğini ama sürekli bu şekilde kullanımın sakıncalı olacağını söyledi.Trafo müstakil olmadığı için birçok kişinin imzası gerekli imiş.Bunu da eledik.
Mevcut elektrik panosunda voltaj düşürmek için yapılabilecek birşey var mı?

hiç mantıklı gelmedi bana. trifaze statik regulator sorunu çözebilir ama böyle bi yatırım yapmadan önce mevzuyu iyice bi araştırın. otomobil açısından böyle bi sorun olsa bile bi güncellemeyle halledilebilir. 390-400 veya 410V gibi gerilim değişimi çok mühim olmasa gerek.
 
Sizin gibi sanayi sitesinde mi ? dediğiniz arkadaş şarj ediyor sorunlu .
Evet ama araç farklı model.Risk ona ait
hiç mantıklı gelmedi bana. trifaze statik regulator sorunu çözebilir ama böyle bi yatırım yapmadan önce mevzuyu iyice bi araştırın. otomobil açısından böyle bi sorun olsa bile bi güncellemeyle halledilebilir. 390-400 veya 410V gibi gerilim değişimi çok mühim olmasa gerek.
Hocam regülatör voltaj düzeltme hızı anlık olmadığı için o akımı düzeltene kadar şarj durmuş oluyor
Normal prizden 220 volt seyyar şarj cihazı ile Polat trafo servo regülatör kurup denedim.Sonuç hüsran😀
 
Evet ama araç farklı model.Risk ona ait

Hocam regülatör voltaj düzeltme hızı anlık olmadığı için o akımı düzeltene kadar şarj durmuş oluyor
Normal prizden 220 volt seyyar şarj cihazı ile Polat trafo servo regülatör kurup denedim.Sonuç hüsran😀
statik regulator çok hızlı düzeltme yapar fakat gerilimin 400V'yi aştığı için şarjı kesmesi hiç mantıklı bi açıklama değil.
 
statik regulator çok hızlı düzeltme yapar fakat gerilimin 400V'yi aştığı için şarjı kesmesi hiç mantıklı bi açıklama değil.
Aracın mimarisi 400 V olarak geçiyor.Benim düşündüğüm sebep bu.Aklıma başka açıklama gelmedi
 
Aracın mimarisi 400 V olarak geçiyor.Benim düşündüğüm sebep bu.Aklıma başka açıklama gelmedi

şehir şebekelerinin bile toleransı var. teslanın'da mutlaka vardır. gerçekten olmayacak bi şey üzerinde konuşuyoruz gibime geliyor. 400V çıkarımını siz mi yaptınız bizzat tesla servisi mi böyle diyor?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,083
Mesajlar
932,903
Kullanıcılar
453,100
Son üye
yurtesen

Yeni konular

Geri
Üst