Frenleme Direncini Nasıl Seçmeliyim?

Katılım
23 Haz 2018
Mesajlar
139
Puanları
6
Merhaba,

Elimde 380V/3Kw bir servo sürücü var ve yüksek hızlardan sonra yavaşlarken aşırı voltaj hatasına düşüyor. Sürücünün bara voltajı yükseliyor. Dahili frenleme direnci yetersiz kalıyor ve harici frenleme direnci kullanmalıyım. Buraya kadar herşey tamam. Daha önce frenleme direnci kullanmadım ve direnç değerleri nasıl tespit etmeliyim tam emin değilim. Klavuzdaki bilgileri aşağıya ekliyorum.

Şimdi On/Off voltaj neyi ifade ediyor tam anlamadım. 380Vac için 380*1,41=535Vdc bara gerilimi normal. Normalde dahili direnç 740V dan sonra mı devreye giriyor yoksa 740V sonrasında sürücü hataya mı düşüyor? Burayı tam anlamadım.

40A akım limiti verilmiş. 740V u referans aldığımda R=V/I=740/40=18 ohm en düşük frenleme direnci değeri hesaplıyorum. Şimdi anlamadığım kadarı ile de dahili direnç ile harici direnç paralel çalışıyormuş. Dahili direnç 50 ohm ise bende harici 50 ohm kullansam 25 ohm frenleme direnci olur. I=V/R=740/25=30A maks akım hesaplarım bu değer limitlerin içinde.

Direnç gücü nasıl olarak... P = I x I x R = 30 x 30 x 25 = 22Kw pik değer çıkıyor. Bir kaynakta %50 frenleme zamanı olan çalışma döngüsünde sistem gücünün yarısı kadar olmalıdır yazıyor. Bende frenleme döngüsü değişken olmakla beraber en fazla %30 olabilir. Bu durumda 1kw direnç yeterli olmalı.

O halde 50R / 1KW frenleme direnci seçmeliyim.

Ancak kafamın karıştığı nokta içerideki dirençte 50R değerinde akım eşit paylaşılacak ama o direnç 100watt. Eee bende mi 100W almalıyım. harici direnç değerini daha düşük tutup dışarı daha fazlamı akım almalıyım....

Tecrübeli arkadaşlardan tavsiye rica ediyorum.

1654770891511.png


1654770917733.png
 
Neden frenleme direncini sürücü firmasına danışarak seçmiyorsunuz?
Onlar sizi daha doğru yönlendirecektir.
Aslında danıştım. 20R ve üzeri kullanmalısın dedi. 20R kullanırsam izin verilen maks akımı aşma durumu olabilir. Daha önce üretici firmaların yanlış bilgi vermesinden dolayı cihaz bozduğum oldu. pardon yanlış olmuş gönderin değiştirelim dediler. Durum böyle olunca şüphe duydum. Bu işin mantığını anlamaya çalışıyorum.




Evet. konu açıklığa kavuştu. klavuza göre öyle anlamama rağmen dahili ve harici dirençler paralel çalışmıyormuş. Mantıklı olanda bu ama klavuza göre yanlış anlaşılıyor.
 
Son düzenleme:
Selam, yeni gördüm;
3kw için 50-80 ohm arası uygun bir değerdir.
burda önemli olan uygulamanın ne kadar rejenaratif ürettiğidir.
dikey hareket uygulamalarında asansör gibi minimum direnç değerine yakın olması avantajlı olacaktır. Ayrıca dikey hareket uygulamalarında rejeneratife maruz kalacağı süre uzadığından watt değerinin de yüksek olması gerekmektedir.
uygulamanın ne olduğunu belirtirseniz size uygun olan direnci verebiliriz.

https://denkotomasyon.com/blog/neden-fren-direnci-kullanilmalidir
bu makale bir fikir verebilir. ayrıca bloğumuzda daha farklı makalelerimiz de var.
 
Merhaba,

Elimde 380V/3Kw bir servo sürücü var ve yüksek hızlardan sonra yavaşlarken aşırı voltaj hatasına düşüyor. Sürücünün bara voltajı yükseliyor. Dahili frenleme direnci yetersiz kalıyor ve harici frenleme direnci kullanmalıyım. Buraya kadar herşey tamam. Daha önce frenleme direnci kullanmadım ve direnç değerleri nasıl tespit etmeliyim tam emin değilim. Klavuzdaki bilgileri aşağıya ekliyorum.

Şimdi On/Off voltaj neyi ifade ediyor tam anlamadım. 380Vac için 380*1,41=535Vdc bara gerilimi normal. Normalde dahili direnç 740V dan sonra mı devreye giriyor yoksa 740V sonrasında sürücü hataya mı düşüyor? Burayı tam anlamadım.

40A akım limiti verilmiş. 740V u referans aldığımda R=V/I=740/40=18 ohm en düşük frenleme direnci değeri hesaplıyorum. Şimdi anlamadığım kadarı ile de dahili direnç ile harici direnç paralel çalışıyormuş. Dahili direnç 50 ohm ise bende harici 50 ohm kullansam 25 ohm frenleme direnci olur. I=V/R=740/25=30A maks akım hesaplarım bu değer limitlerin içinde.

Direnç gücü nasıl olarak... P = I x I x R = 30 x 30 x 25 = 22Kw pik değer çıkıyor. Bir kaynakta %50 frenleme zamanı olan çalışma döngüsünde sistem gücünün yarısı kadar olmalıdır yazıyor. Bende frenleme döngüsü değişken olmakla beraber en fazla %30 olabilir. Bu durumda 1kw direnç yeterli olmalı.

O halde 50R / 1KW frenleme direnci seçmeliyim.

Ancak kafamın karıştığı nokta içerideki dirençte 50R değerinde akım eşit paylaşılacak ama o direnç 100watt. Eee bende mi 100W almalıyım. harici direnç değerini daha düşük tutup dışarı daha fazlamı akım almalıyım....

Tecrübeli arkadaşlardan tavsiye rica ediyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 88231

Ekli dosyayı görüntüle 88232
Harici bir frenleme direnci kullanarak, servo sürücünüzün aşırı voltaj hatası sorununu çözebilirsiniz. Ancak, doğru direnç değerini seçmek önemlidir.

Frenleme direncinin doğru değerini belirlemek için iki ana faktör dikkate alınmalıdır:

  1. Servo sürücünün frenleme kapasitesi: Servo sürücünüzün frenleme kapasitesini, sürücü üreticisinin teknik dokümanlarından veya kullanım kılavuzundan öğrenebilirsiniz. Bu değer, frenleme direncinin belirlenmesinde önemli bir rol oynar.
  2. Frenleme süresi: Servo motorunuzun frenleme süresi ne kadar uzun olursa, frenleme direncinin değeri de o kadar yüksek olmalıdır. Frenleme süresi, yükün hızına, ağırlığına ve momentine bağlıdır ve farklı uygulamalarda değişebilir.
Genellikle, servo sürücünün frenleme kapasitesinin en az üç katı olan bir frenleme direnci kullanılması önerilir. Ancak, bu yalnızca bir rehberlik sağlar ve doğru frenleme direnci değerini belirlemek için servis el kitabınızı ve/veya üreticinizle iletişime geçmeniz önerilir.

Ayrıca, frenleme direnci seçerken, direncin gücü (watt) de dikkate alınmalıdır. Servo sürücünüzün ve frenleme direncinizin güç kapasitesinin eşleştiğinden emin olun.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,111
Mesajlar
933,219
Kullanıcılar
453,173
Son üye
Bgrrdmm

Yeni konular

Geri
Üst