Frkns İnvrtyle Tasarruf

Ertug_TR ' Alıntı:
Arkadaşlar fan ve pompa uygulaması olarak toplam 13 adet frk inv. kullanmayı düşünüyorum. Telemekanik ATV 21 kullanmayı düşünüyorum. Ne gibi sorunlarla karşılaşabilirim. Şebekeyi bozucu etki olabilir mi ? Bazo motorlarda pano arası mesafe 50 m. üsütünde. Yani fr. inv. ile motor arsı 50m. üzerinde olacak. Şimdiden teşekkürler.Saygılar.

ATV21'de 15 mtden fazla olursa problem oluyor diye biliyorum. Çıkış şok bobini kullanman gerekebilir.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Hız Kontrol uygulamalarında tasarruf özellikle uygulamada devir düşüşü sağlanabiliyor ise söz konusudur.
ilişikteki hesaplarda anlatıldığı üzere.

Tasarruf İmkanı; P(W)= M(Nm) x w(1/s)

Sabit moment yüklerinde; ½ = 1 x ½ (yarı devir)
Fan&pompa yüklerinde; (½)3 = (½)2 x ½ (yarı devir)
1/8 = ¼ x ½
%12,5 = %25 x %50 (25Hz)
100kW’lık bir pompa/fan, yarı devrine düşerse sadece 12,5kW harcıyor!!!
 
sımdı arkadaslar hepımızın yanıldıgı bır konu var burada .sımdı bır motorunuz var ornek 1400 devır/dak
bu motorla sızın sıstemınız 25 devır /dakıkada donmek zorunda vede sız bu sıstemde ne kullanırsınız klasık yontemde 1-kayıs kasnak oranlarını ayarlayarak
2-reduktor kullanarak sıstemde devır dusumune gıdersınız
herıkı sıstemde de reduktorde enerjı kaybı olusmaktadır .yanı sız aslında motoru gereksız yere yormaktasınız .
sımdı sabıt hızla calısan bır motorda akım sureklı olarak sabıt kalmaktadır.yanı ornegın 4 amper cekıyorsa motor sız motorun kayıs kasnakla devrını dusursenızde yukseltsenızde 4 amper ceker.fakat eger dıkkatle ıncelersenız hız kontrollerde motor hızı degıstıkce motor akımınında degıstıgı dolayısıyla gucunde degıstıgı gozlemlenır.
sımdı arkadas eger sız sureklı olarak 50 hz de calıstırırsanız motor etıket gucu kadar akım ceker vede dırekt sebekeye baglı oldugundakı degerın aynı kw degerını okursunuz .bunun yerıen soyle bır deney yapsanız vede sonucunu bızımle paylassanız dıyorum ben
1-motoru sebekeye baglı olarak toplam 4 saat calıstırınız vede harcanan gucu kaydedınız
2-daha sonra hız kontrolu takarak 1 saat 5 hz frekanta 1 saat 15 hz frekansta 1 saat 30 hz frekansta 1 saatte 50 hz frekansta calıstırıp yıne harcanan gucu yazarak
sonuclarını bızımle paylasırmısınız bu bıze dogru sonucu vercektır bence
 
Gezer77 ' Alıntı:
sımdı arkadaslar hepımızın yanıldıgı bır konu var burada .sımdı bır motorunuz var ornek 1400 devır/dak
bu motorla sızın sıstemınız 25 devır /dakıkada donmek zorunda vede sız bu sıstemde ne kullanırsınız klasık yontemde 1-kayıs kasnak oranlarını ayarlayarak
2-reduktor kullanarak sıstemde devır dusumune gıdersınız
herıkı sıstemde de reduktorde enerjı kaybı olusmaktadır .yanı sız aslında motoru gereksız yere yormaktasınız .
sımdı sabıt hızla calısan bır motorda akım sureklı olarak sabıt kalmaktadır.yanı ornegın 4 amper cekıyorsa motor sız motorun kayıs kasnakla devrını dusursenızde yukseltsenızde 4 amper ceker.fakat eger dıkkatle ıncelersenız hız kontrollerde motor hızı degıstıkce motor akımınında degıstıgı dolayısıyla gucunde degıstıgı gozlemlenır.
sımdı arkadas eger sız sureklı olarak 50 hz de calıstırırsanız motor etıket gucu kadar akım ceker vede dırekt sebekeye baglı oldugundakı degerın aynı kw degerını okursunuz .bunun yerıen soyle bır deney yapsanız vede sonucunu bızımle paylassanız dıyorum ben
1-motoru sebekeye baglı olarak toplam 4 saat calıstırınız vede harcanan gucu kaydedınız
2-daha sonra hız kontrolu takarak 1 saat 5 hz frekanta 1 saat 15 hz frekansta 1 saat 30 hz frekansta 1 saatte 50 hz frekansta calıstırıp yıne harcanan gucu yazarak
sonuclarını bızımle paylasırmısınız bu bıze dogru sonucu vercektır bence

Selam ;
Öncelikle katılan herkese teşekkür ediyorum. 5 Hz çok düşük olur zaten 30 hz motor devri 900 d/d kadar düşüyor. Benim yaptığım ölçümlerde 40 hZ düştüğüm zaman 1200 d/d kadar düştüğü kanımca ben bu aralıkta çalışmam gerekecek.
Birde arkadaşlar benin anlamadığım 16A çeken 3 fazlı bir motor 2 saatte 1 kwh harcıyor. Ama bunu formülde yerine koyarsam P= 1,73.380.16.0,88 = 9 kwh çıkıyor. Ama uygulamada böylr görünmüyor. cos-f, değerini, motor etiketinden aldım. Formülden cos-fi'yi 1'e yaklaştırdığımda doğal olarak değer büyük çıkıyor. Örneğin biz kompanzasyonla cos-fi'yi !'e yaklaştırmaya çalışıyoruz ama güç formülünd değer büyüyor. Sanırım bir şeyler atlıyorum yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler ...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,329
Mesajlar
925,399
Kullanıcılar
451,788
Son üye
Haydar1905

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst