sımdı arkadaslar hepımızın yanıldıgı bır konu var burada .sımdı bır motorunuz var ornek 1400 devır/dak
bu motorla sızın sıstemınız 25 devır /dakıkada donmek zorunda vede sız bu sıstemde ne kullanırsınız klasık yontemde 1-kayıs kasnak oranlarını ayarlayarak
2-reduktor kullanarak sıstemde devır dusumune gıdersınız
herıkı sıstemde de reduktorde enerjı kaybı olusmaktadır .yanı sız aslında motoru gereksız yere yormaktasınız .
sımdı sabıt hızla calısan bır motorda akım sureklı olarak sabıt kalmaktadır.yanı ornegın 4 amper cekıyorsa motor sız motorun kayıs kasnakla devrını dusursenızde yukseltsenızde 4 amper ceker.fakat eger dıkkatle ıncelersenız hız kontrollerde motor hızı degıstıkce motor akımınında degıstıgı dolayısıyla gucunde degıstıgı gozlemlenır.
sımdı arkadas eger sız sureklı olarak 50 hz de calıstırırsanız motor etıket gucu kadar akım ceker vede dırekt sebekeye baglı oldugundakı degerın aynı kw degerını okursunuz .bunun yerıen soyle bır deney yapsanız vede sonucunu bızımle paylassanız dıyorum ben
1-motoru sebekeye baglı olarak toplam 4 saat calıstırınız vede harcanan gucu kaydedınız
2-daha sonra hız kontrolu takarak 1 saat 5 hz frekanta 1 saat 15 hz frekansta 1 saat 30 hz frekansta 1 saatte 50 hz frekansta calıstırıp yıne harcanan gucu yazarak
sonuclarını bızımle paylasırmısınız bu bıze dogru sonucu vercektır bence