Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

sn şef ustam bir zahmet göz atarmısınız tıkandım burada modifiye ettiğim motoru tekrar sarmam icab edecekmi 0.60 teli ikiye katlayıp sarmıştım. videodaki ups trafosu boşta şalışırken bile 8 ah yük çekiyor aküdende alternatördende,trafosuz 25 watt ampul yakıyor trafoyu bağladığımda 60 watt ampulu patlatabiliyor ilginizi bekliyorum
 
şef vermiş olduğun bilgiler için çok teşekkürler benim bu sene tasarım projem rüzgar tribünü tasarlamak buradanda baya bi yararlandım fakat dc motor mu yoksa step motormu kullansak ikisi arasında bi kıyaslama yapabilirseniz çok iyi olucak
 
Sayın saftilki.
Vermiş olduğun link, 10 dakika beklememe rağmen maalesef açılmadı.
Sayın lycaon_xp.
Benim fikrimi sorarsanız ne dc motor, ne de step motor derim. Bu iş için en verimlisi sabit mıknatıslı alternatördür.
Dc motor ve step motorlar her ne kadar milinden çevrildiğinde Elektrik üretiyor olsa da nihayetinde motor olarak tasarlanmışlardır. Yani dışardan elektrik verildiğinde mili döndürmek amaçlı yapılmışlardır. Kutup sayısı azdır, yüksek devirde dönmesi gerekir. Bobin tel çapı incedir, 12 veya 24 voltda yeterli akım alamayız.

Ama benim alternatör yapmaya vaktim ve naktim yok, bunlardan birini seçmek zorundayım derseniz step motoru tercih edin.
 
sn saftilki videoyu seyrettim.anladığım kadarıyla siz ürettiğiniz elektriği depolamadan 220 ye dönüştürmek istiyorsunuz.
bizim kullanmak istetiğimiz enerji türü yani rüzgar sabit ve sürekli olmadığı için şahsi fikrim illaki rüzgar varken ürettiğimiz enerjiyi depolamalıyız sonra bu sabit gerilimi Elektronik ekipmanlarla ihtiyacımıza uygun hale getirmek hem daha kolay hem de cihazlarımız için daha sağlıklı diye düşünüyorum.videoda alternatörün trafoya bağlanmadan önce ki çıkış gerilimi 12-220 trafo olduğunu düşünürsek yaklaşık 40v civarı olmalı.çalışmamızı şekillendirirken nelere göre hareket edeceğiz? bence öncelikle elimizdeki alternatöre ve faydalanabileceğimiz rüzgara göre tabi ki bunlar imkanlar ölçüsünde genişleyebilir.bulunduğumuz bölgede rüzgar kuvvetli esmiyorsa pervaneyi alternatöre redüktörsüz bağlayacağız veya tam tersi; her ne şekilde olursa olsun ben önce rüzgar gülünü montajını tamamlayıp, yükte; rüzgarın az ve çok estiği zamanlardaki değerleri ölçüp ona göre hareket etmeyi uygun görüyorum. çünkü hepimiz için imkanlar ve zaman sınırlı.bir de ilk kez yaptığı bir şeyin eksiklerini onu tamamlamadan anlayamıyor insan.eğer hala sizi akü şarj etmeye ikna edemediysem netten gerilim katlayıcılara bir göz atın, bunun dışında alternatörünüzün ortalama çıkış gerilimine göre trafo da sardırabilirsiniz ama bunlar cihazlarınız için çok sağlıksız olur ve dimyat tı sanırım pirince giderken eldeki bulgurdan da olabilirsiniz daha bu konuda forumdaki birçok kişi kadar yol katetmemiş biri olarak düşüncem böyle, umarım ukalalık etmemişimdir.herkese hayırlı cumalar.
 
eyv. sayın şef alternatör yapma işini seneye bırakayım tezin içinde olur.
 
sn wolf aslında çok güzel anlatmışsınız baya bi aydınlattınız dediğiniz gibi imkanlarada bağlı, şimdi trafo üzeride yoğunlaşma niyetim var bu konuda bana yardımcı olcak mühendis var trafo imalatı fabrika sahibidir kendisi, özel trafo sardırıp ummalı bir çalışmaya başlayacağım çünki trafonun alternatörden enerjiyi vakumnladığını gördüm regülatörün çalışma prensibi enerji kaynağını vakumlamaktan ibarettir regüle ve voltaj sabitleme diğer yardımcı elemanlarla yapılabilir. esasen benim amacım bam başka bir proje kısacası rüsgarda gözüm yok yerimde yok rüzgar gülü için kahretsin kiracılık:mad:. özetle pireyi deve yapma peşindeyim, bu modifiye motoru 100 d/d sabit hızda iken verdiği akıma göre trafo sardırıp düzeneği kurduğumda sizlerle paylaşırım. %70 yeşil ışık yakar bence şebekeden 5 ah çekip 20 ah güç almanın peşinyim gerekli malzemeyi tedarik edip ne yaptığımı özetlerim sizlere.ayrıca yardımlarınızdan dolayı çok teşekkürler herkese başarılar dilerim
 
özetle pireyi deve yapma peşindeyim,
şebekeden 5 ah çekip 20 ah güç almanın peşinyim
sn saftilki, termodinamiğin 1. yasası der ki:Enerji yoktan var, var iken yok edilemez, sadece şekli değiştirilebilir .
yani siz sisteminize vermediğiniz bir enerjiyi almaktan bahsediyorsunuz ki sistemlerin mutlaka kayıpları vardır.bu durumda sisteme 1 birim enerji girdiğinde çıkışından en iyi ihtimalle 0.99 birim enerji alabiliriz.
Elektrik motorlarını düşünün, normal yükte çalışırken belli bir akım çeker eğer yükü arttırırsak motor artan yüke iş yaptırabilmek için şebekeden daha fazla akım çeker, yükü daha da arttırırsak motor sargıları artan akımı taşıyamaz, yanar.şöyle söyleyebiliriz;siz 5kw bir motorla 20kw alternatör çalıştırıyorsunuz.kayıpları yok sayalım alternatöre 5 kw yük bağladığınızda yine şebekeden 5kw çekersiniz.ama 15 kw yük bağlarsanız motorunuz şebekeden 15 kw çekmek ister, sargılar bu akımı taşıyamayacağı için yanar.
bir ara bende perendev motoruna merak sarmıştım:eek: iyi çalışmalar.
 
sn wolf aslında çok güzel anlatmışsınız baya bi aydınlattınız dediğiniz gibi imkanlarada bağlı, şimdi trafo üzeride yoğunlaşma niyetim var bu konuda bana yardımcı olcak mühendis var trafo imalatı fabrika sahibidir kendisi, özel trafo sardırıp ummalı bir çalışmaya başlayacağım çünki trafonun alternatörden enerjiyi vakumnladığını gördüm regülatörün çalışma prensibi enerji kaynağını vakumlamaktan ibarettir regüle ve voltaj sabitleme diğer yardımcı elemanlarla yapılabilir. esasen benim amacım bam başka bir proje kısacası rüsgarda gözüm yok yerimde yok rüzgar gülü için kahretsin kiracılık:mad:. özetle pireyi deve yapma peşindeyim, bu modifiye motoru 100 d/d sabit hızda iken verdiği akıma göre trafo sardırıp düzeneği kurduğumda sizlerle paylaşırım. %70 yeşil ışık yakar bence şebekeden 5 ah çekip 20 ah güç almanın peşinyim gerekli malzemeyi tedarik edip ne yaptığımı özetlerim sizlere.ayrıca yardımlarınızdan dolayı çok teşekkürler herkese başarılar dilerim

Bakın,ister daha küçük bir asenkron motoru veya dc.dinamosu,daha büyük güçteki bir alternatörü veya dc.dinamoyu çevirsin,isterse bunların çıkışları,daha büyük güçteki bir trafoya uygulansın,çıkıştan alacağınız güç daima girişte verilen güçten,kayıplar nedeniyle yüzde yüz değil,bir miktar daha düşüğü olacaktır.

İstediğiniz sarım tekniklerini,girişte monofaze,çıkışta trifaze Elektrik formunu da tercih edip kullansanız,çıkışta girişte verilen toplam güç miktarını arttıramazsınız.Çünkü termodinamik yasalarıyla,enerji kanunlarıyla bu durum çelişmektedir.

Aslında ikincil motor-jeneratör kısmında,çıkış uçları boştayken,yani bir devreye bağlı değilken,ancak bu söylediğiniz durum,yani çıkışta giriştekinden daha fazla güç üretilebileceği sanılabilir.Ama yüke bağlandığında,rotor-stator arasındaki etkileşimle(Tepkiyle,kendisini oluşturan sebebi ortadan kaldırmaya çalışan frenleme kuvvetiyle) jeneratörde devir düşmesi(Gücü ne kadar büyük seçildiyse de o oranda devirde düşme) görülecek ve sonuçta da,çıkış gücünde yalnızca girişe uygulanan toplam güç miktarının bir miktar daha düşüğü alınacaktır.Bu ikincil gücün uygulanması, verimli bir trafoya veya alternatöre veya dc. kaynak jeneratörüne de uygulansa bir şey değişmeyecektir.Girişte verilen güç çıkışta hiçbir şekilde aşılamayacaktır.

Bu deney,2 adet oyuncak,fırçalı dc motoru ile de deneyip görülebilir.Motorlardan biri diğerinden güç kapasitesi bakımından büyük olduğu,küçük olanın büyük fırçalı dc. motorunu bir şaftla çevirdiğini varsayın.Her ikisi de 3 voltluk pil ile dönen ama güçleri farklı seçilmiş motorlar olsun.Pil yardımıyla küçük motor,büyüğü çevirirken çıkış uçları boştayken rahatça yüksek devirlere çıkıp,4.5 dc. volta varan elektriği verecektir.Ama çıkıştaki uçlarına,tüm dc. motor gücünü soğuracak, 3.8 voltluk bir küçük ampül bağlandığında,çıkıştaki uçlara ancak ilk temasta,ampül çok parlak yanmaya çalışır,ancak voltaj hızla 1.5-2 volt dc. seviyelerine de iner.Çünkü yük verildiğinde zorlanarak ilk çeviren motorun güç seviyesine yakın bir elektriği(Gücü) üretmeye çalışacaktır.Bu deneyi çocukluk yaşlarındayken ayrıca yapmıştım.Benim de tek amacım daha az elektrik girişiyle daha fazla elektrik eldesiydi.Ama deney tahmin ettiğim gibi de sonuçlanmamıştı,hayal kırıklığına da uğramıştım açıkçası,çünkü termodinamik ve enerji kanunlarını tam manasıyla henüz bilmiyordum.Sizin yapmak istediğiniz proje de bu deneyin,büyük güçlü bir motor,alternatör veya trafolarla gerçekleştirilmiş halidir.Yine de olağandışı bir sonuç alırsanız(Ancak çıkışı yüke bağlamayıp da boşta döndürürseniz eğer anlık olarak da alabilirsiniz zaten.) bizimle sonucu mutlaka paylaşın.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
s.a. yenilenebilir enerji meraklıları:) ve ustalar
bitirdiğim alternatörden elde ettiğim verileri değerlendirmenizi istiyorum. Alternatörü matkaba bağladım(0-3000 devir yazıyor etikette).bu devir sayısı mandrenin devir sayısı mı?yoksa markabın motorunun devir sayısı mı?onu da bugün merak etmeye başladım.
yıldız bağlantı da;
alternatör direnci 2,5 ohm
boşta 108V
3,2 ohm rezistans teliyle yüklediğimde 22V (tel 5-6 saniyede eriyip koptu)
52,5 ohm rezistans teliyle yüklediğimde 84 V (tel ısınıyor ama kızarmıyor)
tek fazda;
alternatör direnci 1,6 ohm
boşta 59 V
3,2 ohm rezistans teliyle yüklediğimde 21 V (tel yine 5-6 saniyede koptu)
52,5 ohm rezistans teliyle yüklediğimde 53 V (bunda diğerinden daha az ısındı haliyle)
şimdi hesaplarım şöyle çıkıyor yalnışım varsa düzeltin lütfen
3,2 ohm dirençle hesapladığımda tek faz 136w - fazlar arası 150 w
52,5 ohm dirençle hesapladığımda tek faz 53w - fazlar arası 134w
devir sayılarını hesaba katmadan bu alternatörün gücü ne kadar acaba? bir de tek faz bobininin direnci 1,6 ohm yıldız bağlantıda 2,5 ohm bu normal mi?normal değilmiş gibi geliyor bana. herkese hayırlı akşamlar.
 
Devir sayılarını vermeden bu alternatör için şu kadar güç var diyemeyiz.
Ben bir alternatörün gücünün 500 devirde verdiği güç kadardır diyorum. İthal malı türbinlerde max. güç olarak 900-1000 devirlerde alınan değerleri verirler genelde. Bu devirlere ulaşmak için fırtına çıkmasını beklemeliyiz.

Onun için diyorum ki 500 devirde aldığın değerlerdir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,662
Kullanıcılar
452,671
Son üye
cewizci

Yeni konular

Geri
Üst