Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

saygı değer ustalar, asenkron motoru alternatöre dönüştürme konusunda kafama takılan bi nokta var.36 oyuklu statorum var ve 1mm telden 3 faz olarak sarmak istiyorum.tek kutup çıkıntısı 6mm, 3 kutup çıkıntısı (aradaki iki oyuk boşluğuyla birlikte) yaklaşık 21 mm rotora kaç adet mıknatıs yapıştırmam gerekiyor.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
saygı değer ustalar, asenkron motoru alternatöre dönüştürme konusunda kafama takılan bi nokta var.36 oyuklu statorum var ve 1mm telden 3 faz olarak sarmak istiyorum.tek kutup çıkıntısı 6mm, 3 kutup çıkıntısı (aradaki iki oyuk boşluğuyla birlikte) yaklaşık 21 mm rotora kaç adet mıknatıs yapıştırmam gerekiyor.

Sayın wolf-4503.
36 oyuklu statora toplam 18 adet bobin sarılır. 3 faz yapacağınız için her faza 6 bobin düşer. Bobin sipir sayısını oyuğa yerleşecek kadar bobin kullanın. 36 oyuklu olduğu için 12 kutuplu olur ve haliyle 12 mıknatıs kullanmalısınız. 40x20x5 ölçülerinde mıknatıs kullanabilirsiniz. Mevcut rotoru 6,5 mm. torna ettirin. Toplamda 13 mm. daralması gerekiyor.Bunun toplam 10 mm.si mıknatıs kalınlığı için. 3 mm.de yapıştırıcı kalınlığı ve stator rotor arasında kalan boşluk olacak. Yani rotoru statorun içine koyduğumuzda her kenarından yaklaşık 1 mm. boşluk kalacak.

Mıknatısları yapıştırıcı kullanmadan rotorun üzerine yanyana N S N S N S sıralaması ile tutturun. En sonda boşluk kalıyorsa bu boşluğu 12 eşit parçaya bölerek mıknatısları yapıştırın. Örn: 6 mm. boşluk kaldı. Her mıknatıs arasını 0.5 mm. boşluk bırakarak yapıştırın.

Bazı rotor çapları küçük olabiliyor. En son mıknatıs sığmıyorsa bu sefer her mıknatısın rotora yapışan alt köşelerinden eşit şekilde hafif hafif, çok ısıtmadan taşlayın. Şayet taşlama esnasında çok ısıtırsanız mıknatıs özelliğini kaybediyor.

Sarım şeklini mesajınızda dediğiniz gibi sarın.

Kolay gelsin. Başarılar diliyorum.
 
teşekkür ederim sn. şef, bence asenkron motoru alternatöre dönüştürmede en zor kısım rotora en mükemmel şekilde yapıştırılması, 1/1 ölçekli çizimler yapıp ne kadar traşlamam gerektiğini bulup tornacıda (20tl ye) traşlatdım.hatta üzerine kanallar açtıracaktım onun için ayrıca 50 tl istediler kalsın dedim:)iznim bittiği için çalışmamı neticelendirmem biraz uzayacak ama inş. sonucu ve ayrıntıları burada paylaşacağım ki ben gibi hevesli arkadaşlarda aynı soru ve sorunlarla vakit kaybetmesinler.teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar dilerim.
 
s.a. herkese hayırlı cumalar.alternatörün sarımına geldi sıra:3 fazlı sarımı yaparken önce bir fazın tüm bobinlerini yerleştrip sonra mı diğer fazların bobinlerini yerleştirmeliyim, yoksa resimde olduğu gibi oyuklara sıradan tüm faz bobinlerini yerleştireyim mi?arasında bir fark olmaz gibi geliyor ama yine de danışmakta fayda var. daha önce sadece okulda motor sarımı yapmıştık ama şu an pek birşey hatırlamıyorum.herkese kolay gelsin.
 
bu çalışma nasıl sizce?

1. faz'ı 1mm tel ile sardım topladım videodaki voltajı aldım 2 ve 3. faz'060 ile sardım 80 sipir 120 volt aldım ama amper yoktu 15 wattlık ampulü bile yakamadı tekrar söktüm 0.60 tel'i ikiye katlayıp sardım 70 spir bu sefer voltaj düştü amper vara tam test yapamadım 1500 d/d dk tahrikle yükte deneme yapmak istiyorum ne çıkacak bakalım amacım şebekeden 2kw motor çalıştırıp modifiye ettiğim iki adet asenkon alternatörü tahrik ile 4 kw ürettirmek inşallah
 
saftilki ustam, şebekedne 2. kw çekip 4 kw enerji üretemezsiniz, 4 kW lık alternatörü döndürmek içni kayıplarla beraber 4 kW dan daha büyük bir güç gerekir, saygılar

 
saftilki ustam, şebekedne 2. kw çekip 4 kw enerji üretemezsiniz, 4 kW lık alternatörü döndürmek içni kayıplarla beraber 4 kW dan daha büyük bir güç gerekir, saygılar

tamam o zaman bende daha geniş çaplarda rüzgar gülüne baş vurmalıyım o halde teşekkürler
 
s.a. herkese hayırlı cumalar.alternatörün sarımına geldi sıra:3 fazlı sarımı yaparken önce bir fazın tüm bobinlerini yerleştrip sonra mı diğer fazların bobinlerini yerleştirmeliyim, yoksa resimde olduğu gibi oyuklara sıradan tüm faz bobinlerini yerleştireyim mi?arasında bir fark olmaz gibi geliyor ama yine de danışmakta fayda var. daha önce sadece okulda motor sarımı yapmıştık ama şu an pek birşey hatırlamıyorum.herkese kolay gelsin.
Sarımı bu şekilde de yapabilirsiniz. Yeterki aynı faza ait bobinleri seri bağlarken yanlış bağlamayın.
Merak ettiğim için soruyorum. Tel çapı kaç mm. birde bir oyukta kaç sipir var ?
 
Kalpazan gülü diyorum buna. :D
Eski bisikletimin jantları arasına bantlar yapıştırarak 15 - 20 KM hızda rüzgarlarda dönen bir tekerlek oldu. :) Gördüğüm başka videolarda en hafif rüzgarlarda bile dönüyor diyorlardı ama benimki hem biraz bantlama çakma, hem de jantın göbeğindeki bilyalarda sorun var. El ile bile kolay dönmüyor takılmadan, kırık bilya var gibi bir şey.
Aslında bantlamayı yaptığım zaman dönmemişti, şimdi rüzgar var diye deneyeyim dedim, yine iyi döndü.
Donmalar videoyu kaydettiğim telefonun otomatik odaklamasını kapatmayı unuttuğumdandır. :)
Bkz. Kalpazan rüzgar gülü (bantlı bisiklet tekeri)-Video
 
Sarımı bu şekilde de yapabilirsiniz. Yeterki aynı faza ait bobinleri seri bağlarken yanlış bağlamayın.
Merak ettiğim için soruyorum. Tel çapı kaç mm. birde bir oyukta kaç sipir var ?
usta; tel çapı 1mm ve bir oyuktaki sipir sayısı 26 (bu kadar sığdırabildim).1 faz için 6 bobin 156 sipir ediyor.alacağım değerlere göre yıldız ya da üçgen bağlantı yapmayı düşünüyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,056
Mesajlar
922,891
Kullanıcılar
451,328
Son üye
arimn

Yeni konular

Geri
Üst