Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

Arkadaşlar !
Bu konuyu açtığımda çizimler üzerinden anlatmaya çalışmıştım. Bazı arkadaşların çizimden öte görsel olarak anlatılmasını istediklerini görünce aşağıdaki çalışmaları yaptım. Kanat yapımından başlayıp, adım adım tüm aşamaları görüntülü olarak anlatmaya çalışacağım.

İlk olarak piyasada 150' lik PVC boru diye bilinen 15 cm. çapında 60 cm. uzunluğunda bir boruyu dikey olarak 4 eşit parçaya bölüyoruz.
 

Ekli dosyalar

  • SD533582.jpg
    SD533582.jpg
    14.2 KB · Görüntüleme: 286
  • SD533583.jpg
    SD533583.jpg
    16.5 KB · Görüntüleme: 310
  • SD533584.jpg
    SD533584.jpg
    12 KB · Görüntüleme: 297
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Bu PVC boru en az 2 mm. et kalınlığı olmalıki rüzgarda kırılmasın.Kesme işini mobilyacıların kullandığı dekupaj testere ile yapmak çok kolay ve pratik oluyor.

Kesilen parçaların bir tanesi kalıp olarak kullanmak için resimde görüldüğü gibi çiziyoruz. Uç kısmı 5 cm. olacak şekilde çizip kesiyoruz.

Bu kestiğimiz kalıbı diğer parçaların üzerine koyup, çiziyoruz. Parçalar kavisli olduğu için kalıpla diğer parçalar arasında fark olacaktır.
 

Ekli dosyalar

  • SD533585.jpg
    SD533585.jpg
    11.6 KB · Görüntüleme: 326
  • SD533586.jpg
    SD533586.jpg
    11 KB · Görüntüleme: 321
  • SD533587.jpg
    SD533587.jpg
    13.1 KB · Görüntüleme: 279
Kestiğimiz kanatların düz yanaklarını iç kısmından spiral taşı ile taşlayarak bıçak ağzı gibi keskinleştiriyoruz. Bu keskinleştirme, kanatlar dönerken havayı rahat yarabilmesi için.
 

Ekli dosyalar

  • SD533588.jpg
    SD533588.jpg
    11.8 KB · Görüntüleme: 242
  • SD533589.jpg
    SD533589.jpg
    15.9 KB · Görüntüleme: 266
Kanatları bağlayacağımız 15 - 16 cm. çapında 2 mm. et kalınlığında bir yuvarlak metal diski 120 derece açı ile 3 eşit parçaya bölüp, çiziyoruz. Çizgilerin üzerinde kenardan 1 cm. alıp bir nokta çiziyoruz. O noktadan 3 cm. ilerde bir nokta daha çizip, 7 mm. matkapla deliyoruz. Orta noktayı şimdilik 4 - 5 mm. matkapla delip bırakıyoruz. İlerde bulacağımız alternatör, dinamo mil ölçüsüne göre büyüteceğiz.

Alternatörü diske bağlamak için
Piyasada zincir dişlisi olarak bulabileceğimiz küçük bir dişliyi diskin tam ortasına gelecek şekilde kaynatıyoruz. Kaynak yaparken kaymaması için küçük bir civata somun ile sabitlemekte fayda var. Dişliyi kaynak yapmadan önce alternatör miline sabitlemek için yan tarafına 2 adet 90 derece açı deliyoruz. Bu deliği 4.2 mm. matkapla delip, 5 mm. kılavuzla diş açıyoruz. 5 mm. setuskur civata kullanıyoruz.

Kanatların üzerine de disk üzerine deldiğimiz delikleri kalıp olarak kullanıyoruz, aynı ölçülerde kanatları da deliyoruz ve M6 civata ve somun kullanarak kanatları diske monte ediyoruz. Civataları çok sıkmadan önce kanat uçlarındaki boşluk eşit olacak şekilde ayarlayıp, civataları sıkıyoruz.
 

Ekli dosyalar

  • SD533592.jpg
    SD533592.jpg
    13.5 KB · Görüntüleme: 333
  • SD533594.jpg
    SD533594.jpg
    18.2 KB · Görüntüleme: 364
  • SD533595.jpg
    SD533595.jpg
    15.6 KB · Görüntüleme: 420
slm bu konu ile ilgilenenlerden biride benim pervane dısında diğerlerini sağladım pervane yapımı ile ilgili çizim varsa verebilirseniz sevinirim
 
Sayın bayrampınar !
Bu konunun ilk yazısında çizim vermiştim. Benim bu verdiğim çizimler ve resimler örnek teşkil etmesi amacıyla verilmiştir. Elinizdeki alternatör hangi güçte ise onu çevirecek kanatları siz bulup yapacaksanız. Bu işin belli bir ölçüsü yok.
Çalışmalarında başarılar.
 
Şef Hocam, açıklamalarınız sayesinde pervane işini başarıyla tamamladık... Ama şimdi en büyük sorun ALTERNATÖR...

Piyasada rüzgar enerjisi için satılanlar çok pahalı, kendimiz yapalım desek (şahsım adına) pek anlamıyorum. herhangi bir dizel jeneratörün alternatörünü kullansak nasıl olur acaba?

Bu alternatör konusunu da bu forumda çözeriz diyorum...
 
Sayın pozitif man arkadaşım !
Bu alternatör konusu başlı başına bir muamma. Dibi görünmeyen derin bir kuyu.
Ben 2 sene önce bu işe başlarken bu kadar uğraşacağımı tahmin etmemiştim. Parmağımın ucunu bir verdim şimdi kolumu kurtaramıyorum.

Bir pervanenin ucuna bir doğru akım motoru takarım, lambayı yakarım sanmıştım. Olmadımı dersen, oldu ama öylesine.

D.c. motorlar en az 1400 devirde çalışan motorlardır. 750 devirli çok aradım bulamadım.
Rüzgar türbininde en önemli olay düşük devirde enerji alabilmektir. Onun içinde düşük devirli d.c. motor, alternatör, dinamo adı her ne olursa işte ondan lazım.
Yüksek devirli motora rediktör bağlarım devri yükseltirim dersen o da olmuyor. Bu rediktörü tersten kullanmak demektir. Diyelimki 100 w gücünde bir alternatörü döndürmek için devrini 10 kat artırmak istediğimizde sürtünme kayıplarını göz ardı edelim 1000 watlık bir güce ihtiyacımız olur. Birde devreye yük bağladığımızda iyice zorlanır.

Bu durumda en iyi üreteç hangisidir ?

Dışardan uyartımlı alternatörleri kafadan siliyoruz. Bu alternatörler 1500 devirde 220 v. üretmek için tasarlanmıştır. En ideali sabit mıknatıslı alternatörlerdir. Hurdacılarda veya oto elektrik servislerinde bulacağımız araba şarj dinamolarını küçük bir değişiklikle kullanabiliriz. Aslında kamyon ve otobüs dinamoları 24 v. olduğu için daha iyidir. Yarı devrinde 12 v. almak mümkün.
Bu dinamoların rotorunu söküp, aynı mil üzerine alüminyum bir silindir ve silindir üzerine mıknatıs yerleştirip, sabit mıknatıslı alternatör yapabiliriz. Ben bir tane yaptım takriben 300 devirde boşta iken 20 v. 50 w. ampül takılı iken 12 - 13 v. civarı elektrik aldım.
Şimdi yeni yaptığım 6 kanatlı pervanenin arkasında rüzgar olunca bir lamba var onu yakıyor.

Ben bununla da yetinmedim acayip acayip alternatörler yaptım. Evdeki atölyem bunlardan geçilmiyor. En sonunda çok farklı bir alternatör yaptım, 60 devirde boşta dönerken 30 v. alıyorum. 2 tane 12 v. 50 w. nokta halojen ampülü seri bağladığımda çok rahat 24 v. alıyorum. Standart alternatörler dışarda bobinler, içerde mıknatıslar vardır. Ben ortada bobin, hem içinde hem dışında mıknatıs olan bir alternatör yaptım. Aşağıda resmi var.

Bu tip alternatör yukarda açıkladığım tipteki yatay türbin de kullanılamaz. Dikey türbinde iyi olur.
 

Ekli dosyalar

  • SD533488.jpg
    SD533488.jpg
    19.9 KB · Görüntüleme: 455
şefim kanatları çok güzel akıla etmişsiniz vede güzel yapmışsınız tebrikler
 
bende bu işe girmek istedim şefim.enerji otomasyonuyla uğraşrım zaten siemens ve areva ürünlerle.birçok proje var elimde.ben yozgatta rüzgardan elektrik üretmek istedim .rüzgar pervane den elektrik üretmek istedim ama başka sebeplerden dolayı pek ilerletemedim.donanımdır yazılımdır elektrik ve elektronik tecrübem var.ama birlik beraberlik olmadıktan sonra tek başınada pek fazla ileri gidilemiyor malesef.sayın şef özel mesaj atacağım ama toplam mesajım 20 olmadığı için atamıyorum .benle irtibata geçerseniz sevinirim
 

Forum istatistikleri

Konular
129,689
Mesajlar
929,032
Kullanıcılar
452,391
Son üye
girisimci25

Yeni konular

Geri
Üst