karakoc
Üye
- Katılım
- 15 Şub 2009
- Mesajlar
- 5
- Puanları
- 1
- Yaş
- 46
Rüzgar santrallerinde frekansı sabitlemek için çift beslemeli jeneratör kullanılıyor Ve kanatların sabit hızda olmasa da daha az devir farklarıyla dönmesi için kanatlar rüzgar hızına göre rüzgara karşı açı alıyor. Bu da tabiki kanatların gövdeye bağlandığı hub içerisindeki motorlarla sağlanıyor. Frekans sabitleme işinin kaba kısmı mekanik, ince kısmı ise elektronik olarak yapılıyor kısaca. Rüzgar türbini kanatları uçak kanatlarıyla aynı yapıda. Kanatlar üzerinde rüzgardan alınan verimi artırmak için özel tasarlanmış parçalar vardır. Wordex generator, gurney flaps gibi. Bu kısımlar rüzgarla beraber kanatların ince kızmında türbülans oluşturarak rüzgar verimini artırır. Tabiki bu kanatların tasarımını yapanlar uçakların kanatlarını tasarlayanlarla aynı kişiler ya da aynı bilgiye sahip insanlar. Kanatlar dakikada 27 ya da 28 devir le döner ve içeride dişli sistemiyle hızı arttırılır. Yine nacelle dediğimiz elektrik üretiminin yapıldığı ana kısmın olduğu yeri rüzgara karşı konumlandırmak için motorlar rüzgar sensörlerinden alınan bilgiye göre nacelle' i konumlandırır. Büyük türbinlerde kanatların hızlı dönmemesi elbetteki büyüklüğünden dolayıdır. Kanatlar büyük ve ağırdır, rüzgara karşı koyma gücü de o kadar büyüktür ki çok büyük güç üretir. Küçük rüzgar santrallerinde böyle bir mekanik sistem söz konusu olamaz. Kanatlar çok hızlı dönmek durumundadır. Bir de kanatlarda denge çok önemli, dengesiz olursa iyi dönmez ve mekanik aksamda bozulmalara yol açar. Elimde şu anda rüzgar türbini kanadı teknik çizimi yok bulursam buraya eklerim. Hepinize kolay gelsin.