Gerilim düşerse güç ne olur.

Elektrik motorları gibi milinde karşılaması gereken bir yük olan elektrik sistemlerinde gerilim düştükçe akım o oranda artar . eğer devrede yüksek akım koruma elemanı yoksa motor akımı motor normal akımını geçerse motor yanar.
 
Gerilim düştükce akımda düşer ! (Allah düşürmesin düşenin dostu olmaz)

U=I.Z

ve tabii GÜÇ de düşer !

P= ²√3.U.I.CosΦ

Yük , motorun verebildiği güçten fazla olursa " KAYMA " artmaya başlar.
Yukarıdaki formüller kandırmaca gibi olur , çünki onlar işler yolunda giderken doğru gibidir.
Aşırı akım sebebi budur !

Gerisi aşağıda :
 

Ekli dosyalar

  • asenkron_makinalar.pdf
    2.5 MB · Görüntüleme: 3
Newton demiş ki :

F = m.a ...

Onu yazmaktan kastım mildeki yük deyince okuyanların aklına motor mili ucuna bağlanan bir pervane gelmemesi idi hocam.

Gerilim düştükce akımda düşer ! (Allah düşürmesin düşenin dostu olmaz)

U=I.Z

ve tabii GÜÇ de düşer !

P= ²√3.U.I.CosΦ

Yük , motorun verebildiği güçten fazla olursa " KAYMA " artmaya başlar.
Yukarıdaki formüller kandırmaca gibi olur , çünki onlar işler yolunda giderken doğru gibidir.
Aşırı akım sebebi budur !

Gerisi aşağıda :

Bence biraz şüpheli en azından Elektrik motorlarında. Mesela anma geriliminde çalışırken 100Nm tork verebilen bir elektrik motorununun miline 100Nm'lik hidrolik bremze bağlansın. Motora 300 Voltta start verilsin büyük ihtimalle mili kilitlenecek bu durumda çekeceği akımda daha fazla olur.
 
Elektrikde şüpheli bir şey yoktur.
Ancak iyi analiz edemediğimiz problem vardır.

Yanlış örnek .
Hidrolik dinamometrenin fan örneğinden hiç farkı yok.
Yıldızda (İDMMA iken ) motor miline bağlı gövdesi döner yataklı jeneratör ve yük dirençleri ile çok daha hassas analizler yapardık.
40 yıl sonra hidrolik kullanımı ancak piyasa işleri için olabilir,teorinin konuşulduğu labaratuar ortamlara uygun örnek değil.
Ancak deseydin ki ağırlık kaldırma sistemleri... eh haklısın derdim.
Hoş oradada aynı durum , yani aşırı akımın sebebi , kaymanın hem de en özel hali oluştuğu için(belki de kalkamama), çoook aşırı akım çekmesi görülürdü.

Özetlersek , gerilim düşünce akım yükselir güç aynı kalır denemez , kesinlikle denemez (kabaca P=U.I matematiksel denklemi bunu gerektiriyor ama asenkron motorların okuma yazması yok)
Aslında matematiğinde suçu yok (sadece yanlış değerlendirme var)...
Başlığı açan arkadaş kolay anlaşılması için anlatılan bazı örnekleri yanlış algılıyor.
Asenkron motorların içerisinde olan olaylar pek basit değildir ve ancak ileri derecede matematik+magnetik alan teorileri bilgileri ile açıklık kazanır.

Verdiğim linkdeki pdf çok güzel açıklamalar içeriyor...
Özellikle kayma ve tork bölümleri ...

----
Üçüncü şahıslar için açıklama :
@alperenbugra ya sataşmam konunun daha da açılması için samimiyete dayalı yazılardır .
F=m.a ya karşılık verilen örnek konunun en güzel örneğidir , teşekkür ederim .
 
Elektrikde şüpheli bir şey yoktur.
Ancak iyi analiz edemediğimiz problem vardır.

Yanlış örnek .
Hidrolik dinamometrenin fan örneğinden hiç farkı yok.
Yıldızda (İDMMA iken ) motor miline bağlı gövdesi döner yataklı jeneratör ve yük dirençleri ile çok daha hassas analizler yapardık.
40 yıl sonra hidrolik kullanımı ancak piyasa işleri için olabilir,teorinin konuşulduğu labaratuar ortamlara uygun örnek değil.
Ancak deseydin ki ağırlık kaldırma sistemleri... eh haklısın derdim.
Hoş oradada aynı durum , yani aşırı akımın sebebi , kaymanın hem de en özel hali oluştuğu için(belki de kalkamama), çoook aşırı akım çekmesi görülürdü.

Özetlersek , gerilim düşünce akım yükselir güç aynı kalır denemez , kesinlikle denemez (kabaca P=U.I matematiksel denklemi bunu gerektiriyor ama asenkron motorların okuma yazması yok)
Aslında matematiğinde suçu yok (sadece yanlış değerlendirme var)...
Başlığı açan arkadaş kolay anlaşılması için anlatılan bazı örnekleri yanlış algılıyor.
Asenkron motorların içerisinde olan olaylar pek basit değildir ve ancak ileri derecede matematik+magnetik alan teorileri bilgileri ile açıklık kazanır.

Verdiğim linkdeki pdf çok güzel açıklamalar içeriyor...
Özellikle kayma ve tork bölümleri ...

----
Üçüncü şahıslar için açıklama :
@alperenbugra ya sataşmam konunun daha da açılması için samimiyete dayalı yazılardır .
F=m.a ya karşılık verilen örnek konunun en güzel örneğidir , teşekkür ederim .

Benim demek istediğim şu hocam basit bir fan motoru gerilim kaybı olursa büyük ihtimalle devirden düşüp daha az hava verecektir. Dolayısıyla akışkanın enerjisi düştüğünden mildeki momentde azalacaktır. Yani kalkış anında veya durma durumunda milde sabit yük yoktur sizin asansör örneği güzel olmuş benimde demek istediğim buydu aslında :) bremzede sabit moment uygulayarak denenmesini bunun için önerdim ki asansörde aynı zaten.
Buradaki karışıklık mekanik kuvvet üreten makineler ile omik yüklerin birbirine karıştırılmasından kaynaklanıyor aslında.
Sonuç olarak elektrikle beslenen cihaza (makine de olabilir) değişecektir.
 
gerilim 10 birim düstü diye akım 10 birim yüselmez...
örneğin:
p=1000 Watt
V=100 Volt olsun
p=v*ı => ı=1000/100=10 amper
diyelimki gerilim 10 birim düştü yani v= 90 volt oldu
ı=1000/90=11,11 amper olur..
 
Gerilim düştükce akımda düşer ! (Allah düşürmesin düşenin dostu olmaz)

U=I.Z

ve tabii GÜÇ de düşer !


P= ²√3.U.I.CosΦ

Yük , motorun verebildiği güçten fazla olursa " KAYMA " artmaya başlar.
Yukarıdaki formüller kandırmaca gibi olur , çünki onlar işler yolunda giderken doğru gibidir.
Aşırı akım sebebi budur !

Gerisi aşağıda :
Burada akım düşüyor.



gerilim 10 birim düstü diye akım 10 birim yüselmez...
örneğin:
p=1000 Watt
V=100 Volt olsun
p=v*ı => ı=1000/100=10 amper
diyelimki gerilim 10 birim düştü yani
v= 90 volt oldu
ı=1000/90=
11,11 amper olur..

Burada yükseliyor.

İkisinede doğru diyesim geliyor.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,982
Kullanıcılar
452,750
Son üye
onuryilmaz6464

Yeni konular

Geri
Üst