Holajen ampulu lede cevirme direnç

Ustalarım merhaba , sizin bilgi ve tecrübelerinizden faydalanıp yaşadığım bir konuya çözüm arıyorum. Aracımda normal halojen ampüller vardı onları söktüm ve yerine led ampül taktım. Led ampüller araba çalışınca yanıyor fakat 4-5 sn sonra sönüyor. Ampermetre ile ölçüm yaptığım zaman ;
led ampüller: 6,18 amper akım , 12,9 volt çekiyor
Halojenler : 3,58 amper akım , 11,40 volt çekiyor.

LED’ler daha fazla akım çekiyor , aracın beynine bunu orijinal ampülün çektiği değerler gibi göstermek için direnç mi bağlamak gerekiyor . Direnç gerekiyorsa kaç Watt kaç ohm direnç almam gerekir.
Yardımcı olursanız sevinirim.
Saygılarımla..
 
Genelde led ampuller halojen ampullerden daha az akım çektiklerinden konfor modulleri ampul arıza uyarısı verir. Bunu önlemek için ya modülden cihaz/bilgisayara bağlayıp ayarlamak gerekir. Modulde böyle bir ayar yoksa led ampule paralel wattlı bir taş direnç bağlayıp halojen ampule yakın akım/güç çekmesi sağlanır ve arıza uyarısı vermez. Bu direnç arıza ışığı/uyarısı vermeyen türdense içindeki paralel direncin değeri gereğinden azdır ve fazla enerji çekmektedir. Böyle bir durum büyük miktarda ısı olarak dışarı atılır ve iyi bir soğutucu gerektirir.
Benim gündüz farlarında halojenleri ledlerle değişmiştim, sizdekinin tersine halojen 0.8A akım çekerken ledler yarısı kadar 0.4A akım çektiğinden arıza lambası yakıyor. Isınma sorunundan dolayı aldığım dirençleri takmak istemedim. Önerim halojenlere yakın akım çeken ampullerle değiştirin.
 
Hocam kafama takılan şu ; ben bu ampülleri yaklaşık 10-15 gün kadar araca taktım ve kullandım bir sorun yoktu yanıyordu. Şimdi beyin kendini korumaya alıyor. Bu tarz durumlarda beyin çekilen amperi mi hesaplıyor acaba , ampüllerin ( Photon milestone serisi ) kendi can busındaki direnç değerleri düşürülse ve daha düşük amper çekmeleri sağlansa çözüm olabilir mi ?
 
Modul her bir ampulden çekilen akıma göre kesik ya da verimi düşmüş, ömrünü tamamlamış olarak algılayıp arıza ışığı yakıyor. Ulaşabiliyorsanız paralel direnci kontrol edin. Çekilen akıma bakılırsa epeyce bir ısınmaya sebep olmuştur. Hasar durumu ve direnç değeri kontrol edilmelidir. İlgili direnci tespit edebilirseniz devreden çıkartarak çekilen akımı ölçebilirsiniz.
 
Modul her bir ampulden çekilen akıma göre kesik ya da verimi düşmüş, ömrünü tamamlamış olarak algılayıp arıza ışığı yakıyor. Ulaşabiliyorsanız paralel direnci kontrol edin. Çekilen akıma bakılırsa epeyce bir ısınmaya sebep olmuştur. Hasar durumu ve direnç değeri kontrol edilmelidir. İlgili direnci tespit edebilirseniz devreden çıkartarak çekilen akımı ölçebilirsiniz.
İçinde böyle bir sistem var hocam , ilginiz alakanız için teşekkür ederim
İçinde böyle bir sistem var hocam , ilginiz alakanız için teşekkür ederim
image.jpg
 
Bu bir filitre devresi olabilir. Canbus için halojenle aynı akımı çektirmek için dirençç gibi daha farklı birşey olmalı. Belki bu şekilde eksik gücü tamamlıyor, bilemiyorum. Ustaların daha isabetli yorumları olacaktır.

Bendeki şöyle birşeydi.
1666171554924.png
 
Ustalarım merhaba , sizin bilgi ve tecrübelerinizden faydalanıp yaşadığım bir konuya çözüm arıyorum. Aracımda normal halojen ampüller vardı onları söktüm ve yerine led ampül taktım. Led ampüller araba çalışınca yanıyor fakat 4-5 sn sonra sönüyor. Ampermetre ile ölçüm yaptığım zaman ;
led ampüller: 6,18 amper akım , 12,9 volt çekiyor
Halojenler : 3,58 amper akım , 11,40 volt çekiyor.

LED’ler daha fazla akım çekiyor , aracın beynine bunu orijinal ampülün çektiği değerler gibi göstermek için direnç mi bağlamak gerekiyor . Direnç gerekiyorsa kaç Watt kaç ohm direnç almam gerekir.
Yardımcı olursanız sevinirim.
Saygılarımla..


Halojen lambaları lede çevirdiğinizde normal koşullarda akımlar düştüğü için devreye paralel direnç bağlanarak sistem kandırılıyor.

Sizin durumda ölçüm hatalı değilse akım düşmemiş aksine yükselmiş.

Sizin sistemde lambaları akü üzerinden röle ile besleyip lamba devvresinden çekilen akımı sınırlamak lazım. Bu biraz uğraştırır. Ana fikir bu.
 
Bu bir filitre devresi olabilir. Canbus için halojenle aynı akımı çektirmek için dirençç gibi daha farklı birşey olmalı. Belki bu şekilde eksik gücü tamamlıyor, bilemiyorum. Ustaların daha isabetli yorumları olacaktır.

Bendeki şöyle birşeydi.
Ekli dosyayı görüntüle 91893
Üzerindeki termal macunu kaldırınca altındaki devre bu şekilde,
 

Ekli dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    196.4 KB · Görüntüleme: 56
  • image.jpg
    image.jpg
    203.2 KB · Görüntüleme: 49
Halojen lambaları lede çevirdiğinizde normal koşullarda akımlar düştüğü için devreye paralel direnç bağlanarak sistem kandırılıyor.

Sizin durumda ölçüm hatalı değilse akım düşmemiş aksine yükselmiş.

Sizin sistemde lambaları akü üzerinden röle ile besleyip lamba devvresinden çekilen akımı sınırlamak lazım. Bu biraz uğraştırır. Ana fikir bu.
Hocam acaba bunu yaptığımızda araç beyni zarar görür mü acaba ?
 
Hocam acaba bunu yaptığımızda araç beyni zarar görür mü acaba ?
yöntem doğru yapılırsa zarar görmez. Herhangi bir yer kısa devre edilirse ona kimse garanti veremez.

Konuşulanı netleştirmek gerekirse aracınızın beyini far devresinden fazla akım çekildiği için arıza veriyor. Orjinal lambaları taktığınızda arıza vermiyor değil mi?
 

Forum istatistikleri

Konular
130,174
Mesajlar
933,999
Kullanıcılar
453,308
Son üye
genesiselektroteknik

Yeni konular

Geri
Üst