Holajen ampulu lede cevirme direnç

Gokhan ts

Üye
Katılım
31 Ara 2020
Mesajlar
12
Puanları
1
Yaş
30
Herkese selamun Aleykum arkadaslar abilerim bir sorum olacak sizlere ben aracima led ampul aldim merak etmeyin göz almiyor bizzat test ettim :)
Oncelikle bu led ampul aracimda calismadi bende aluminyum direnc atarak gerekli akımı çektim ve ampuller yandi
Ancak aluminyum direnç çok yuksek derecede ısınıyor dirençler aracın demir aksamlarına sabitlendi tabiki herhangi bir yangina karşı ısıyı dağitabilmesi için ancak ben yine de rahat değilim

Direnç yerine 55W halojen ampul taksam ?
direnç niyetine kullanabilirmiyim?
Sadece enerji çekimi için Halojen ampulden de led ampule akım gidecek eğer bu sekilde sorun olmaz ise

Isı konusunda dirençten daha mı fazla ısınıcaktır ? Daha mı az ısınacaktır ?
Ampullerin yangin cikarma olasiliği nedir ?
Eger plastiği vs kaput izolasyon keçesini yakacak kadar ısı yayıyor ise ? Far camlarini neden eritmiyor ? Sonucta plastik lütfen yardimci olunuz tessekkur ederim
 
Merhaba.
Direnci gövdeye sabitlediyseniz bence öylece kalsın.
55 watt halojen ampül 60 saniye yandığı zaman insanın eline yapışacak kadar çok ısınıyor.
Far camını eritmiyor evet çünkü ısıyı ileriye doğru değil,yanlara doğru veriyor.
 
Genelde led ampuller daha az enerji çektiklerinden, arabalardaki konfor beyinleri ampulun eskiyip ömrünü tamamladığını zannedip arıza ışığı yakarlar. Onun çözümü için ya canbus destekli led ampul almak ya da dediğiniz gibi yüksek watt'lı 16-17 ohm taş veya metal gövdeli/soğutuculu direnç ampule paralel takılır ki halojenin çektiği enerji çekilsin. Yeni model arabalarda konfor beyni denen modülde ise hem halojen hem led ayarı yapılabildiğinden arıza ışığı yakmaz. Sanırım sizdeki durum biraz farklı ampul hiç yanmadı demişsiniz. Çok mantıklı gelmedi bana. Bendeki led ampulleri zamanında canbus desteğine bakmaksızın aldığımdan çalışmalarında bir sorun yokken, sadece arıza ışığı yakıyorlar ve bir ayarını bulamadım.
 
Far ampulü ısısını far govdesine aktarıyor. Aktarmazsa kendi kablolarini yakar.
 
Merhaba.
Direnci gövdeye sabitlediyseniz bence öylece kalsın.
55 watt halojen ampül 60 saniye yandığı zaman insanın eline yapışacak kadar çok ısınıyor.
Far camını eritmiyor evet çünkü ısıyı ileriye doğru değil,yanlara doğru veriyor.
Direnci disari aldim kapaklari delerek cikardiğim direncleri tamponun demir aksamına sabitledim bu Dirençlerin patlama riski var mi direncler de cok yuksek derecede isiniyor acikcasi
Genelde led ampuller daha az enerji çektiklerinden, arabalardaki konfor beyinleri ampulun eskiyip ömrünü tamamladığını zannedip arıza ışığı yakarlar. Onun çözümü için ya canbus destekli led ampul almak ya da dediğiniz gibi yüksek watt'lı 16-17 ohm taş veya metal gövdeli/soğutuculu direnç ampule paralel takılır ki halojenin çektiği enerji çekilsin. Yeni model arabalarda konfor beyni denen modülde ise hem halojen hem led ayarı yapılabildiğinden arıza ışığı yakmaz. Sanırım sizdeki durum biraz farklı ampul hiç yanmadı demişsiniz. Çok mantıklı gelmedi bana. Bendeki led ampulleri zamanında canbus desteğine bakmaksızın aldığımdan çalışmalarında bir sorun yokken, sadece arıza ışığı yakıyorlar ve bir ayarını bulamadım.
Tech2 cihaziyla bu sorun dediginiz gibi 35W a dusurulebiliyormus beyinden ancak ben tech2 bulamadim hic bir yerde arac opel astra h

Dediginiz gibi Yaniyor ve sönüyor 15-20 sn sonra



Bendeki Direnç aluminyum
8 ohm 50W sanirim

Siz ne kadar istersiniz ? Yani 15-16ohm olmasi mesela neyi değiştirir daha mi az isinir mesela ?
Merhaba.
Direnci gövdeye sabitlediyseniz bence öylece kalsın.
55 watt halojen ampül 60 saniye yandığı zaman insanın eline yapışacak kadar çok ısınıyor.
Far camını eritmiyor evet çünkü ısıyı ileriye doğru değil,yanlara doğru veriyor.
Tesekkur ederim cevabiniz icin
Direnç te ayni şekilde baya ısınıyor elimi bir kac saniye tutunca yakiyor bir ara fazla tuttum 4-5 saniye baloncuk oldu 😀
 
Son düzenleme:
Ben şöyle yapmıştım. Gündüz farları ampulleri halojendi ve sarımsı ve cızıl ışık veriyorlardı (hatta arabayı aldığımda aktif bile değillerdi). Uygun led ampulleri alınca önce mevcut halojenin, araya bir ampermetre bağlayıp ne kadar akım çektiğine baktım, sonra da led ampulun çektiği akımı tespit ettim. Yanlış hatırlamıyorsam halojen 1.2A, led ise 0.4A akım çekiyordu. V=I.R ve P=VxI dan hesaplayınca 15-16 ohm direnç yeterli geliyordu. Diğer güçteki ampullerde bu değeri yeniden hesaplamak gerekebilir.
 
Ben şöyle yapmıştım. Gündüz farları ampulleri halojendi ve sarımsı ve cızıl ışık veriyorlardı (hatta arabayı aldığımda aktif bile değillerdi). Uygun led ampulleri alınca önce mevcut halojenin, araya bir ampermetre bağlayıp ne kadar akım çektiğine baktım, sonra da led ampulun çektiği akımı tespit ettim. Yanlış hatırlamıyorsam halojen 1.2A, led ise 0.4A akım çekiyordu. V=I.R ve P=VxI dan hesaplayınca 15-16 ohm direnç yeterli geliyordu. Diğer güçteki ampullerde bu değeri yeniden hesaplamak gerekebilir.
Yuksek ohm un bir sakincasi varmidir ?
Ne gibi bir artisi olur bana
Bendeki 8 ohm 50W

Baya isiniyor
 
Guncel
 
Bu kadar niye uğraştığınızı anlamadım..

Eski holojen sistemi lambalardan ayırarak ucuna Ledleri beselemek içinde uygun olan bir röle ekleyin.Anahtar röleyi açıp kapasın ve ledlere de ona göre güç gitsin veya gitmesin.

Bu şekilde boşa enerjide kaybetmemiş olur ve ısı derdiniz olmaz.
 
Yuksek ohm un bir sakincasi varmidir ?
Ne gibi bir artisi olur bana
Bendeki 8 ohm 50W

Baya isiniyor
Konu yüksek alçak ohm sorusu çok mantıklı değil. Bahsettiğim yöntemle halojenin çektiği akımla takacağınız led + direncin çektiği akım eşit ya da birbirine çok yakın olmalı. Bu durum arıza ışığı durumu için gerekiyor. Sizde sanırsam yetersiz akım çekince hiç yakmıyor. Yani devreyi, röleyi açmıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,877
Mesajlar
930,960
Kullanıcılar
452,745
Son üye
azirr

Yeni konular

Geri
Üst