kompanzasyon kontaktörü patladı ama nedenını bulamadım ???

qazi

Üye
Katılım
3 Nis 2010
Mesajlar
56
Puanları
1
Yaş
33
arkadaslar bi fabrikasında kompanzasyon panosunu kontrole gıttım rgkr de 5 nolu cıkıs ıptal edmiş kedı kendine bende 4 nolu cıkış kontaktörunu 5 nolu kontaktörün girişine bagladım yanı 4 . kontaktör devreyee gırdıgınde 5 de devreye gırecek neyse bagladım manuel elimle şalteri cevırdigim anda suratıma 5. nolu kontaktor patladı o an butun sigortalar attı hertaraf yeşil oldu gözumde rgkr camı patladı yanı bozuldu patlayan kontaktor kompanzasyon kontaktoru idi ama neden patladıgını anlamadım siz meslektaşlarımdan cup beklıyorum hala soru işaretlerı var
 
kontaktör ya çok yüklendi yada bağlantılarda bir hata var diğerleri normal diyorsunuz
 
kontaktör patladı baglantılarda bı sorun yok tu
 
birbiri arasına ark oluşmuş olmazmı sonucta o kontaktörü arızalı diye sökmüşlerde olabilir sen baglamadan önce kontaktörü ölçmedinmi.
 
Geçmiş olsun.Kondansatör arızasından olabilir diye tahmin ediyorum ama kontaktör patlaması duyduğum bişey değil.

birbiri arasına ark oluşmuş olmazmı sonucta o kontaktörü arızalı diye sökmüşlerde olabilir sen baglamadan önce kontaktörü ölçmedinmi.
muhtemel sebeplerden biri de bu olabilir
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaslar bi fabrikasında kompanzasyon panosunu kontrole gıttım rgkr de 5 nolu cıkıs ıptal edmiş kedı kendine bende 4 nolu cıkış kontaktörunu 5 nolu kontaktörün girişine bagladım yanı 4 . kontaktör devreyee gırdıgınde 5 de devreye gırecek neyse bagladım manuel elimle şalteri cevırdigim anda suratıma 5. nolu kontaktor patladı o an butun sigortalar attı hertaraf yeşil oldu gözumde rgkr camı patladı yanı bozuldu patlayan kontaktor kompanzasyon kontaktoru idi ama neden patladıgını anlamadım siz meslektaşlarımdan cup beklıyorum hala soru işaretlerı var

durup dururken kimse bir şeyi iptal etmez.ya daha önce kontaktör yada kondansatör arızalıydı bence.
kontaktörü sadece normal avometre ile değil megerilede izolasyon testi yapmanızı öneririm.
 
kompanzasyon konttaktörunun ust kısmında desarj kontakları varya işte orası patladı ustalar ..
 
arkadaşım kondansatörün patlakmış demek ki zaten hepsi topraklanmıştır sende enerjiyi verince güm suç senin ilk önce gözle kontrol etmen lazım kondansatör ve kontaktörlerinin saglamlık testini yaptıktan sonra enerji verseydin daha iyi olurdu geçmiş olsun
 
kompanzasyon konttaktörunun ust kısmında desarj kontakları varya işte orası patladı ustalar ..

Onlar deşarj kontakları değil. Kondansatör ilk devreye girdiğinde, bu üst kontaklar alt kontaklara göre daha erken kapanır (mekanik olarak). Üst kontakların alt kontaklardan farkı, dirençli olmalarıdır. Yani ilk aşamada üst kontaklar kapandığında, kondansatöre dirençle Elektrik iletilir. Sonra alt kontaklar kapandığında da elektrik direnci çok daha az olan alt kontakları kullanır.

Gelelim sizin sorununuza. Bu üst kontaklaın kablolarında yanma, izolelerinde bozulma varsa ve kablolar birbirine temas ediyorsa, kontaktör enerjilenip çektiğinde, bu kabloların patlaması gayet normaldir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst