kompanzasyonu neden devreden çıkarıyoruz

Jeneratör çalışırken kompasazyon devrede olursa sistemdeki kapasitif yük miktarı artacaktır bundan dolayı çekilen yük miktarı (akım değeri) artarken beraberinde voltajı da yükseltecektir.Tecrübelerim faz-nötr de 280 volt faz-faz da 460 volt görüldüğünü söylüyor 500 amper civarındayken..Sonuç olarak kopmpazasyon devresini ya manuel yada otomatik bir röle ile devre dışı bırakılması gerekmektedir.Ayrıca paralel çalışan jeneratörlerde reaktif paylaşımı (KVar) yapıldığı için aynı etki orda da görülür..
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
kompanzasyon alternatörün büyüklüğüne göre devrede olmalı eğer ciddi anlamda bir yükünüz var ve fazlasıyla yakıt harcıyorsanız reaktifinizi kompanzasyondan sağlayabilirsiniz.çünkü cos 1 yapmak için rotora standardıın üstünde bier uyartım sağlamalısınız. böyle olunca rotor ağırlaşır manyetik kuvvet artar tabi dolayısıyla rotoru döndüren sistem dahada zorlamaya başlıcaktır.buda yakıtta artışa yol açar.akım ve gerilimi aynı fazda tutumak manyetik alanı artırmakla ancak mümkündür.kondasitörün çalışma mantığı ve boboini çalışma mantığını bilirseniz bu konuda hem fikir olabiliriz.konuyu anlayabilmek için elektronların hareket düzenine kadar inmek gerekir...
 
Bilindiği üzere kondansatörler gerilimin tepe değerine şarj olan elemanlardır. devredeki maksimum gerilime şarj olur ve deşarj etmediğiniz sürece üzerinde bu gerilimi tutar. şebekeye bağladığınız kompanzasyon sistemi, Şebeke yönünden bakıldığında çok küçük bir sistemdir ve şebekenin gerilim değerlerinde anormal değişikliklere sebep olamaz. ancak yüklerinizi jeneratörden beslediğiniz anda kompanzasyonu yine devrede bırakırsanız jeneratörün hızındaki anlık salınımlar, cok kısa süreli de olsa gerilimdeki artışlar, yüksek gerilimin kondansatörde depolanmasına sebep olur. ve kondansatör de üzerinde bu gerilimi tutacağından yüklerinize normalden fazla gerilim uygulamış olmanız riski doğar.

Jeneratör çalışırken kompasazyon devrede olursa sistemdeki kapasitif yük miktarı artacaktır bundan dolayı çekilen yük miktarı (akım değeri) artarken beraberinde voltajı da yükseltecektir.Tecrübelerim faz-nötr de 280 volt faz-faz da 460 volt görüldüğünü söylüyor 500 amper civarındayken..Sonuç olarak kopmpazasyon devresini ya manuel yada otomatik bir röle ile devre dışı bırakılması gerekmektedir.Ayrıca paralel çalışan jeneratörlerde reaktif paylaşımı (KVar) yapıldığı için aynı etki orda da görülür..
elctrics arkadaşım merhaba
yukarıdaki arkdaşların yorumları doğrudur.jeneratör firmalarının görüşlerini doğrular niteliktedir.fakat son zamanlarda birtakım röle firmaları jeneratör devrede iken de sistemi kompanze edebilecek röle ürettiler.
kolay gelsin
 
Alternatif akimda motorlar ve jeneratorlerde eloktro motor kuvvet ( EMK ) olusabilmes icin bir miktar enduktif guce ihtiyac vardir. Yani cos fi 1 degilde 0.97-0.98 de tutulmalidir. Jenatore kompanzasyon yapilmamasinin bir sebebi de budur. Diyer baska bir sebeb ise arkadaslarin dedigi gibi kondansator cikis gerilimini suni olarak yukseltme eyilimine girer. Jenarator uzerinde ise cikis gerilimine gore uyartim akimini ayarlayan altarnator voltaj regulatoru (avr ) bulunur. Bu devre kondansatorlerden oturu cikis gerilimini yanlis okursa uyartim geriliminide yanlsis ayarlayacak ve cikis gerilimi bir turlu sabit kalamayacaktir. İkinci bir hususta budur.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,817
Mesajlar
920,716
Kullanıcılar
450,907
Son üye
saitdemircigil

Yeni konular

Geri
Üst