Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Kontaktörün yapışık kaldıgını ögrenmenin en kolay yolu nedir
valla arkadaş
kontaklar 3 de yapışıksa sorun olmaz kontaktör açık iken pens amparmetre de akım okuyorsan kontak yapışmıştır. ama tek kontak yapıştısa zaten yük yandiğinda inanki farkedeceksin
yanlış anlaşılmasın espri...
kontak yapışması en basit yukarda ilk yazdığım gibi anlaşılır ama bir de sigorta attırmasından da ANLAYUABİLİRSİN sık sık duruş esnasında sigorta attırıyorsa buda belirtidir. motor ve 3 faz yükler için
kontaktorun kumanda gerilimini kes al eline kontrol kalemini bi üst bacaga bak alt bacagın altına bak daha sonra ve hepsini sıra ile dolaş daha basitini ben bilmiyorum
kumanda kısmının elektriğini kesersin ölçü aletiyle kondansatörlerin akımlarına bakarsın hiç biri değer göstermemeli gösteriyorsa kontak yapışmış demektir.Sayın muratmer4 ün yardımcı kontak tavsiyesine katılmıyorum.Çünkü yardımcı kontaklar güç kontaklarından önce kapanır ve güçsüz kaldıklarından ark yapıp yapışabilirler.
Kademeyi besleyen güç ve kumanda sigortalarını kapat, bobin enerjisizken güç kontakları arasını ölçü aleti ile kontrol et, kısa devre gösteriyorsa yapışmış demektir.
arıza oluşturmussa fark edebilirsin,,,yardımcı kontaksa otomasyonu bozar,güç kontağı ve en az ikisi yapışmıssa ve de motor besliyorsa termiğin açmadıysa motorun yanar,,3 ü yapışmıssa sistemi kumanda edemessin.teki yapışmıssa çarpılınca anlarsın...
saygılar