Kontaktörün yapışık kaldıgını ögrenmenin en kolay yolu nedir

alidoganay

Üye
Katılım
28 Mar 2009
Mesajlar
26
Puanları
1
selam arkadaşlar kontaktörün yapışık kaldıgını ögrenmenin en kolay yolu nedir yardım edermisiniz kayseriden selam
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çalışmıyor bildiğiniz kontaktör devresinda akım okuyor iseniz,,kontaktörünüz,yapışık kalmış
demektir.
 
valla arkadaş
kontaklar 3 de yapışıksa sorun olmaz kontaktör açık iken pens amparmetre de akım okuyorsan kontak yapışmıştır. ama tek kontak yapıştısa zaten yük yandiğinda inanki farkedeceksin:)
yanlış anlaşılmasın espri...:)
kontak yapışması en basit yukarda ilk yazdığım gibi anlaşılır ama bir de sigorta attırmasından da ANLAYUABİLİRSİN sık sık duruş esnasında sigorta attırıyorsa buda belirtidir. motor ve 3 faz yükler için
 
usta sen önce oyle bi şeyden şüphelendiğinde,farkettiğinde komple enerjiyi kes , olçü aletiyle kontrol et.
 
kontaktorun kumanda gerilimini kes al eline kontrol kalemini bi üst bacaga bak alt bacagın altına bak daha sonra ve hepsini sıra ile dolaş daha basitini ben bilmiyorum
 
kumanda kısmının elektriğini kesersin ölçü aletiyle kondansatörlerin akımlarına bakarsın hiç biri değer göstermemeli gösteriyorsa kontak yapışmış demektir.Sayın muratmer4 ün yardımcı kontak tavsiyesine katılmıyorum.Çünkü yardımcı kontaklar güç kontaklarından önce kapanır ve güçsüz kaldıklarından ark yapıp yapışabilirler.
 
Bencede yardmcı kontaklar daha çabuk yapışacaktır, kullanılması yanlış olur.
 
Kademeyi besleyen güç ve kumanda sigortalarını kapat, bobin enerjisizken güç kontakları arasını ölçü aleti ile kontrol et, kısa devre gösteriyorsa yapışmış demektir.
 
arıza oluşturmussa fark edebilirsin,,,yardımcı kontaksa otomasyonu bozar,güç kontağı ve en az ikisi yapışmıssa ve de motor besliyorsa termiğin açmadıysa motorun yanar,,3 ü yapışmıssa sistemi kumanda edemessin.teki yapışmıssa çarpılınca anlarsın...
saygılar
 

Forum istatistikleri

Konular
130,063
Mesajlar
932,654
Kullanıcılar
453,044
Son üye
alicigdem

Yeni konular

Geri
Üst