sayın Camby
Elektrik Elektronik mühendisiyim.
Yukarıdaki yazıyı da "ziyadesiyle abartılı" bir şekilde yazdım.
Okulda teknik olarak "ilgilenen çalışan arkadaşlarımın aksine" yan gel yat, sınavdan sınava okula git şeklinde hiçbirşey öğrenmeden mezun oldum.
Bitirme projemde plc ile dc motor kontrollü asansör modeli yaptım.*
4 yıl hiçbirşey öğrenmedim, ama 2 ay kastırınca devrede kurdum, röle de çektirdim, leader da yazdım block diyagramda çözdüm.
Herşeyi abarttıgımız gibi, Hem mühendis olmayı, hem tekniker olmayı çok abartıyoruz.
Birçok tekniker arkadaşım benden çok maaş alıyor.
Birçok mühendis teknikerden az şey biliyor.
ama bir çok "teknik eleman" "USTA" mühendisin hiçbirşey bilmediğini zannediyor.
Haklı olabilirsiniz, ama bu öğrenemeyeceğim "hattızatında sizden daha iyi yapamayacagım anlamına gelmiyor".
An itibariyle, satış destek ve sistem çözümleme konusu ile ugraşıyorum, yarın plc programlar sistem devreye alırım, sonraki gün satış yaparım, olmadı telekomunukasyon sektöründe çalışırım. Yani abartmanın alemi yok.
Mühendislik fakültesinden mezun olan "ben ve bizler" mühendis olduk demiyoruz zaten.
mühendislik eğitimi aldık.
Nedir bu eğitim? Geometri ve matematiğin, analitik işlem ve cebri algoritmaların günümüz problemlerine en uygun halde gerçeklenmesi, olası problemler için birden fazla minimum maliyetli çözümler üretilmesi.
Ben plcden , diyottan, röleden, timerdan, ampulden, floresandan anlamak zorunda değilim.
ihtiyacım oldugunda zaten çözerim.
Şöyle de söyleyebiliriz, "Bir mühendis* ihtiyacı olana kadar daha önce karşılaşmadıgı her konuda "GERİZEKALI" sayılabilir, ama karşısına çıktıktan sonrada o konuda profesyonel çözümler üretebilir" Mühendisliğin doğası bunu gerektirir zaten.
Neymiş efendim mezun mühendislerden %3 ü mühendismiş. Yanlış!! %0'ı mühendis çıkar dileyen olur, dilemeyen olmaz.