manyetık alan ıle elektrık elde etmek?

sdag

Üye
Katılım
18 Ara 2009
Mesajlar
332
Puanları
1
arkadaslar merhaba, paylasacagım lınktekı vıdeo da bır sey kafama takıldı, camasır makınasının motorunun bobınlerını kullandıgını soyluyor ama, bu bobınlerın arasında bır cısım (yanı rotor) vs yok mu? yanı bu sekılde elektrıgı nasıl elde edebılırz? bunu baska bı kaynakla acıklayabılır mısınız? mantıgını anlamadım da


http://www.kendinyapsitesi.com/kendin-yap/bisiklet_dinamosu_ve_far_isigi_yapimi-3215.html
 
Bu sargının yakınından mıknatıs hareket ettirerek voltaj indüklenmesini sağlıyor. Mıknatıslar dönen tekerde bağlı. içinde dönmüyor ama yanından geçiyor.
 
arkadaslar merhaba, paylasacagım lınktekı vıdeo da bır sey kafama takıldı, camasır makınasının motorunun bobınlerını kullandıgını soyluyor ama, bu bobınlerın arasında bır cısım (yanı rotor) vs yok mu? yanı bu sekılde elektrıgı nasıl elde edebılırz? bunu baska bı kaynakla acıklayabılır mısınız? mantıgını anlamadım da


http://www.kendinyapsitesi.com/kendin-yap/bisiklet_dinamosu_ve_far_isigi_yapimi-3215.html

Merhaba.Çamaşır makinesi eğer tam olarak bir üniversal motorsa Elektrik üretebeilmek için de rotor kısmında bir tadilat yapmak gerekir.(Bu şekilde yaparak alternatöre dönüştürenler nette vardır,biraz araştırırsanız bunu görebilirsiniz) Rotor üzerine uygun aralıklarda neodyum mıknatıs yapıştırıp,rotorun da balansını bir balans giderme makinesinde tam giderdikten,mıknatısları da dönme sırasında oluşacak olan merkezkaç kuvvetiyle savrulmaması için,rotor üzerinde oyulmuş bu yuvalarındaki yerlerine tam tespit edip,yapıştırarak sabitlemekle) üniversal motorun rotorunu değişken bir alan oluşturup döndürerek bu şekilde elektrik de üretirsiniz.

Ama bu seri motordan, yani daha öncesinde bir üniversal motor olarak çalışırken de aldığınız elektrik çalışma verimini,bu tadilatla da yapmayı düşüneceğiniz alternatörden (Üreteçten) tam olarak da alamazsınız.Bunu en baştan kabul etmeniz de gerekir.Alacağınız voltaj da rotor sarımı (kollektör-fırça) kısmı tam iptal edilip,bu sarımlar tam boşta olacağından,220 vac'den oldukça düşük olur,bu konuda bir bilginiz bulunsun diye ön bilgi olarak da bunları yazdım.Kolay gelsin.
 
sene 95-96 öğrencilik zamanlarım bisikletle çok geziyor mevcut dinamo da sürtmeden dolayı hız kesiyordu. benzer şekilde arka tekere mıknatıs ve röle bobinleri koyarak sorunu halledebileceğimi düşünmüştüm. Ama güçlü mıknatıslar o dönemde yoktu taşındık, eskisi gibi de bisikletle gezemiyordum ve plalar suya düştü :(.
 
Bu sargının yakınından mıknatıs hareket ettirerek voltaj indüklenmesini sağlıyor. Mıknatıslar dönen tekerde bağlı. içinde dönmüyor ama yanından geçiyor.
serkan bey merhaba, pekı sadece bobın ve mıknatıslar ıle bu projeyı yaptım, arada rotor felan yok emk olusuyor dedıgınız gıbı. mıknatısların bobıne yakınlıgı sızce onemlı mıdır? sonucta neodyum mıknatıslar kullanacagım, mısal 2 cm uzaklık emk olusmasına yeter herhalde degıl mı
 
yakınlık elbette önemlidir. Bir iletken bir manyetik alandan geçerken üzerinde Elektrik akımı indüklenir. Bu indüklenen akımın değerini bir kaç etken etkiler. 1. iletkenin boyu ( manyetik alan içinden geçen ) 2. Manyetik akı yoğunluğu..

Siz ne kadar yapabilirseniz o kadar yakın olmalıdır. Ayrıca şunu söyleyeyim böyle bir motordan bozma yapılacak olan dinamoda motor sargıları dizaynı gereği ince ve çok spirli olduğu için elektrik üretimine uygun değildir. Yinede voltaj üretecektir ancak çok yüksek akım alamazsınız. Akım alabilmeniz için daha az spir ve daha kalın tel kullanmalısınız.

Bu linkte verdiğiniz dizayn flanş tipi alternatör örneğine uygundur. Arama yapıp fikir edinebilirsiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst